Jedeme dál s Hotline Miami
zdroj: tisková zpráva

Jedeme dál s Hotline Miami

31. 12. 2012 15:55 | Téma | autor: Marek Král |

Co se do Hotline Miami (btw naše indie hra roku) nedostalo a na co se hráči v plánovaném DLC/pokračování mohou těšit? Jonatan Söderström píše, že do původní hry se nestihly takzvané challenge levels (opravdová zkouška ohněm), s nimiž se původně počítalo, stejně tak se ke slovu nedostala ani motorová pila ze Scarface (Zjizvená tvář). Bude-li mít Hotline Miami úspěch, mají chlapci dost nápadů, co se týče příběhu, na který se dá dobře navázat nejenom s doposud nevyzkoušenými přístupy k žánru střílečka z ptačí perspektivy.

„Fakt bych moc rád vymýšlel zápletky, které se dějí souběžně. Aby byl příběh mnohem napínavější, vyžaduje to omezit přímočarost vyprávění,“ píše. Spoluautor ve zbrani Dennis Wedin si do pokračování Hotline Miami představuje víc smrtících animací stejně jako větší počet pohybů nepřátelských panáků. „Mám pár postav, které se do Hotline Miami ještě nepodívaly, a tak bych byl rád, kdyby si v pokračování/DLC střihly větší či menší role,“ zasní se.

Na Hotline Miami je dost patrná inspirace nejenom filmy Drive a Scarface (Zjizvená tvář), ale i herní sérií Manhunt. Je toho však víc. „Mými zdroji inspirace byly Drive a dokument Cocaine Cowboys (Kokainoví kovbojové). Oba snímky velmi poutavě zachycují 80. léta, a násilí je jeden z mnoha důvodů, proč jsou ty filmy tak fascinující. U leckterých scén v Hotline Miami jsem se tak trochu inspiroval Davidem Lynchem – třeba tím barevným nasvícením a nejasnými rozhovory. A taky The Raid (Zátah) byl do jisté míry inspirací pro některé akční scény (pominu-li bojová umění, samozřejmě),“ svěřuje se Jonatan Söderström.

„Pro dílčí postavy jsem sál inspiraci z Miami Vice a Hollywood Cop (Hollywoodský policajt). Taky dost zbožňuju celou tu véháeskovou náladu, kterou má série Manhunt, takže mám radost, že vidíš tu spojitost, protože o to nám šlo. Pokud jde o návrh prostředí, tak Fight Club (Klub rváčů) byl obří inspirací – například pro hráčův byt,“ svěřuje se Dennis Wedin.

Chlapci jsou dlouhodobě bez peněz. Jonatan Söderström si na tom obzvlášť zakládá, když každou hru dává coby freeware. Je reálná možnost, že pokud jim Hotline Miami nevynese dost peněz, budou si muset najít nějakou obyčejně placenou práci? „Tak já vidím tři možnosti: buď si najít nějakou práci, nebo se nastěhovat zpátky k rodičům, anebo se stát bezdomovcem. Ještě ale úplně nevím, která z těch možností je nejhorší, haha. Ale jo, bylo by boží, kdyby mě tahle hra na čas uživila. Udělat z Hotline Miami super zážitek nás stálo nejednu zpocenou prdel,“ podrbe se Söderström. „Kéž by nás Hotline Miami spasila před normálním (čtěte nudným:) životem,“ prosí Wedin boha.

Jonatan Söderström je pod přezdívkou cactus dlouhodobě zavedený nezávislý tvůrce – hráči ví, co od něho čekat – jak ale Dennis Wedin, jak ten se na Hotline Miami podílel? Takřka veškeré sprity ve hře jsou jeho práce. Söderströmovi rovněž vypomáhal s game designem. „Na hře jsme dělali společně, bez něj bych Hotline Miami nikdy nedotáhnul,“ vysvětluje Söderström, jak se věci mají. „Jo, přesně jak řekl:) Myslím, že jsme se vzájemně docela dobře doplňovali tím, že se každý z nás soustředil na jinou část hry, což nám ve výsledku pomohlo nehádat se, čí nápad je lepší a tak,“ usmívá se Wedin.

Následující skladba Knock Knock (Scattle) je Söderströmova nejoblíbenější hudební stopa z Hotline Miami.

U Wedina vede zase Turf (El Huervo), která je také dostupná z oficiálního SoundCloud Hotline Miami vydavatele Devolver Digital.

A svezeme se ještě s Kavinským. Letošní nezávislý rok odfrčel jak nablýskané fáro a v kontextu vítězné hry by si to jenom říct bylo zatraceně málo. Protovision od Kavinského – netřeba dalšího komentáře.

Nejnovější články