<i>Jak by mělo vypadat Halo 4?</i>
zdroj: tisková zpráva

<i>Jak by mělo vypadat Halo 4?</i>

15. 9. 2008 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Mít či nemít v Halo 4 hrdinu celé série Master Chiefa? Změnit či ponechat stávající herní koncept? PŔÁNÍ FANOUŠKŮ

Jak by mohl vypadat pokračovatel tolik úspěšné FPS série Halo, resp. jak by si ho fanoušci přáli? V první řadě by měl být v úloze hlavního hrdiny opět Master Chief, hraní za Arbitera ve druhém dílu většinu fanoušků nijak zvlášť nenadchlo (mě to přišlo jako zajímavá herní alternativa, ale asi nejsem hardcore příznivec Halo :) Pokud by Halo 4 mělo být startovním projektem nové konzole od Microsoftu, na Master Chiefovi by se navíc dala šikovně postavit celá marketingová kampaň - je zpátky! Začíná nový boj! apod.
Tak to jeden názor. Jiný naopak hovoří o Master Chiefovi jako o nejméně zajímavé herní postavě, takže by nebylo od věci, pokud by Halo 4 představilo a přiblížilo události ještě před prvním Halo dobrodružstvím, kdy lidé začali s kolonizací vesmíru a narazili na první známky existence rasy Covenantů. Čímž by se celá story stala tak nějak více konzistentní. A pakliže by u tohoto konfliktu měl znovu být Master Chief, chtělo by to jej představit už s nějakou tváří, sejmout jeho masku, což by mohlo sérii dát další impuls.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stran hratelnosti by podle fanoušků nebylo vůbec od věci změnit zažitý svižný FPS rámec, kde by se mohla dokonce objevit týmová akce na způsob viděný např. v Brothers in Arms. Zde se ovšem částečně vychází z dřívějšího předpokladu, že by se Halo 4 mohli ujmout v Gearboxu. Na druhou stranu většina příznivců spíše očekává tradiční a léty zažitý a prověřený herní koncept, který dělá Halo tím, čím je.

Takže další pohled na věc je takový, že herní formule by se naopak příliš měnit neměla, jakkoliv by se nějaké dílčí změny samozřejmě měly uskutečnit. Svého času to byla možnost držení dvou zbraní naráz atd. Za sebe bych nicméně uvítal především méně nudných pasáží proložených sólo vystřílením jednoho tunelu tam a zase zpátky a pak nějaké skutečně zajímavé herní finále, kde mi pokaždé přišlo, že Bungie už v závěru jejich práce došel dech.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Samozřejmě opominout tu nelze klíčovou online fázi, kde často zní prosba o její pořádné navýšení, umožňující posléze multiplayerové vyžití pro nějakých 128 hráčů. S čímž souvisí řada různých strojů pro využití a propriet a dále propracovaný systém tříd s výraznou diferenciací specializací mezi lidmi, jakož i samotnými Covenanty. Také co-op by se měl rozrůst a to na účast osmi hráčů, kteří by si to v průběhu single kampaně mohli rozdat i proti sobě v rámci dvou týmů.

Druhý hlas ovšem podotýká, že právě v tomhle navýšení hráčů nevidí žádaný benefit, neboť i při současném zápolení 16 lidí u Halo 3 se dost často nesešel plný počet. Navíc by se z Halo, kterému více sedí uzavřenější online kontury, takhle stal jenom další Battlefield. Spíše bych byl pro další vyladění a vylepšení komunitních funkcí, editoru map, turnajů a v neposledku levelování a s tím související možností maximálních úprav vlastní postavy, aby ti nejlepší měli zcela odlišné či unikátní vzezření.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V kontextu singleplayerové kampaně bych především chtěl otevřenější svět a v rámci misí rozličné úkoly pro plnění. Přičemž v případě dílčího neúspěchu by se dění ve hře dynamicky měnilo a poslání eventuálně o něco ztížilo. Neměla by chybět možnost vzít si do akce preferovanou zbraň a tuto následně modifikovat.

Množství věcí, které by měl hlavní hrdina ve svém držení, by ovšem následně komplikovalo (ve smyslu zpomalovalo) jeho pohyb, v závislosti na hmotnosti vybavení, ať už jde o typ zbroje či munici. Mělo by jít, aspoň v některých situacích rámcově, usměrňovat konání a aktivity spojeneckých vojáků, s čímž souvisí kupř. alternativa vyslat je na zteč, nebo využít krycí palby. Naposled, rozhodně byl bych pro možnost přepínat mezi first-person a third-person perspektivou.

A jaké že jsou vaše sny o Halo 4?
zdroj: IGN

mart

Nejnovější články