<i>Fámy o Mass Effect 2?</i>
zdroj: tisková zpráva

<i>Fámy o Mass Effect 2?</i>

7. 10. 2008 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

"Tohle jsem našel na jedněch norských fórech, kde někdo tvrdí, že to načerpal z GameSpotu, odkud to ale už odstranili".

Zvětšit zdroj: tisková zpráva "Tohle jsem našel na jedněch norských fórech, kde někdo tvrdí, že to načerpal z GameSpotu, ale tamní URL už nyní nefunguje - naštěstí jsem si to stihl uložit," začíná diskusi přispěvovatel s přezdívkou Norse na neznámém webu Colony of Gamers. Podle jím citovaných bodů má Mass Effect 2 podporovat kooperativní procházení příběhem až v pěti lidech, navýšit hráčský level na 120 a přinést dvě nové třídy postav, simulaci tekutin přes Havok s postupným potápěním mrtvol či některých objektů, masivnější bitvy, vylepšitelné průzkumné vozítko a štíty.

No, některé z těchto údajných vlastností jsou jakžtakž uvěřitelné a jiná jejich část je snadno odhadnutelná dopředu (datum vydání o Vánocích 2009 pro X360) nebo z různých zmínek vývojářů (např. přenesení postavy z jedničky přes uloženou pozici nebo rozlehlejší citadela). Ale většina zbytku vypadá minimálně podezřele až směšně, jako by si dotyčný jen chtěl udělat z všemu věřících lidí dobrý den.

Těžko si jinak vysvětlovat uvádění 3000 (!) interaktivních NPC postav pro konverzaci, házecího nože a duální brokovnice, osmkrát větší galaxie či dokonce těžení surovin a budování vlastních bází na planetách, jak v nějaké RTS ;) Ostatní proklamované prvky hry zase působí, jako by je autor onoho příspěvku pouze vykradl z mnoha jiných her, např. jím zmiňovaná bionická ruka (Bionic Commando), kupování domů (Test Drive Unlimited), MP mód Survival s nabíhajícími hordami (Gears of War 2), vulkanický ostrov s nebezpečnými rozmary přírody (MotorStorm Pacific Rift), či řízená střela rozdělující se za letu na čtyři části (Tiberium). Obsahovat Mass Effect 2 všechny tyto věci, byla by to až příliš dokonalá, přehnaně komplexní hra. A BioWare asi nejsou blázni, aby z ní najednou udělali takový kočkopes napříč všemi myslitelnými žánry.

Už asi není potřeba dodávat, že znalci prvního dílu tohoto sci-fi RPG navíc zpochybňují některé souvislosti nebo poukazují na protichůdná vyjádření tvůrců v minulosti, např. co se týká definitivního umření jedné postavy, která má hrát roli v příběhu dvojky, nebo že PC verze neměla odlišný závěr, jak se píše. Takže - přestože vše BioWare výslovně neoznačili za nesmysl (jen obligátní "nevěřte ničemu, co nepochází přímo od nás"), přestože se o nynějším odhalení Mass Effect 2 mluvilo v souvislosti s vdechnutím nového impulsu do X360, přestože se klidně může stát, že brigádník GameSpotu omylem (třeba jen na minutu) pustí ven předpřipravený článek, a přestože Microsoft potřebuje něčím (vedle Halo) kontrovat spoustě oznámených PS3 her na Tokyo Game Show - na 90% se jedná pouze o snahu o zviditelnění něčího webu a špatně přichystaný, resp. přehnaný podvrh, kterému neradno naletět.

zdroj: ColonyOfGamers, BioWare, vlastní a další

jd

Nejnovější články