Gears of War byla v jednu chvíli multiplayerová střílečka podobná Battlefieldu
zdroj: tisková zpráva

Gears of War byla v jednu chvíli multiplayerová střílečka podobná Battlefieldu

22. 8. 2014 19:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Že se hry mohou během vývoje zásadně změnit, jsme si ověřili již mnohokrát. Přesto je vždycky zajímavé se zpětně podívat, jakými změnami (dnes známá a úspěšná) hra během svého vývoje prošla. Ne všechny projekty totiž začínají s jasnou vizí a zdá se, že ne zcela jasno měli i pánové a dámy z Epic Games, když začali pracovat na projektu, který dnes známe jako Gears of War.

Psal se rok 2001 a malý tým se pustil do prototypu, kterému se přezdívalo Unreal Warfare. Měla to být multiplayerová střílečka s obrovskými mapami, mechy a postavami v několika třídách. Zkrátka něco jako Battlefield. Jenže pak si Cliff Bleszinski zahrál Medal of Honor a začal trvat na tom, že ve hře musí být rozmáchlá singleplayerová kampaň. Alespoň to v rozhovoru pro GamesTM tvrdí hlavní programátor Unreal Enginu James Golding.

Jenže rok 2001 je něco úplně jiného než rok 2006, kdy Gears of War vyšla. Trh se za pět let změnil, stejně jako koncept hry. V Unreal Warfare byli například klasičtí vojáci, pak sci-fi vojáci a pak sci-fi mariňáci, kteří se už podobali postavám, jak si je pamatujeme z výsledné hry. Změnil se i název prototypu. Z Unreal Warfare se stal jen Warfare, pak něco jiného, pak ještě něco a nakonec zůstal název Gears of War. Ve všech verzích názvu prý ale vývojáři nechali slovíčko War.

Pamatujete si, jak se trailer na jedničku u nás promítal i v kinech?

V jednu chvíli byla Warfare jen střílečka s vozidly a pasážemi, kdy jste s vetřelci bojovali v typické akci, ale od toho tvůrci rovněž upustili. Neustálé předělávání hry a střídání žánrů si mohli tvůrci z Epic dovolit, protože už tehdy měli slušně rozjetý byznys s licencováním Unreal enginu. Nic je tedy netlačilo, dokonce ani vydavatel.

Vývojáři měli dost času vytvarovat z Warfare přesně to, co v listopadu 2006 vyšlo pod názvem Gears of War ...a co nejenom posunulo konzolovou grafiku o kus dopředu, ale též výrazně pomohlo nakopnout prodeje konzole Xbox 360.

Nejnovější články