GameStar 72 s Brothers in Arms a Matrix Online
zdroj: tisková zpráva

GameStar 72 s Brothers in Arms a Matrix Online

29. 3. 2005 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Pozítří, ve čtvrtek 31.

news zdroj: tisková zpráva března dorazí na trh nový GameStar. Chcete-li znát důvody, proč vstát od internetu a doběhnout si pro něj do nejbližší trafiky, čtěte následující řádky. Hlavní náplní 72. čísla je samozřejmě velká várka recenzí téměř všech jarních hitů, jako jsou Brothers in Arms, Driver 3, Act of War: Direct Action, Freedom Force vs. Third Reich, Star Wolves, Darwinia, Street Racing Syndicate nebo Star Wars: Republic Commando vyjímající se i na obálce. Chybí zde pouze Sam Fisher (neplést s Fischerem :) z posledního dílu Splinter Cell. Napěchovaná je také rubrika prvních dojmů, kde autoři GS otestovali a sepsali své dojmy z bety The Matrix Online a preview-verzí strategií Imperial Glory, Cossacks II či Empire Earth II. Téma se tentokrát jmenuje Soumrak bohů a pojednává o legendárních vývojářích her. Odborníci přes hardware si zase vzali na mušku procesory a také omrknuli herní sedačku PlaySeats.

Plná hra jako tradičně u GameStaru bohužel chybí, ale na dvouvrstvé DVD příloze to kompenzuje 13 komentovaných videí mj. ze Sacred Underworld a Codename: Panzers Phase Two, exkluzivní čeština do RTS Alexander nebo nějaké ty mody pro UT2004. Kompletní obsah časopisu naleznete zde a níže zbývá už jen citovat ukázky z textů o Brothers in Arms (1. odstavec) a Matrixu (2. odstavec):

    Ideální situace v Brothers in Arms nastává, pokud máte pod kontrolou oba týmy – „fire“ i „assault“. Zatímco prvně zmiňovaní vojáci mají zbraně určené pro tzv. potlačení nepřítele na dálku (puška, lehký kulomet, granáty), druzí se specializují na přímé zneškodnění vystrašených fricků (puška, samopal, granáty). Oba týmy samozřejmě zasáhnou kdykoli podle vašich pokynů, ale pokud využijete jejich pravého potenciálu, dočkáte se mnohem efektivnějších akcí. Občas místo jednoho týmu ovládnete tank, a Brothers in Arms tak získají zcela jiný rozměr. Opancéřovaný kolos lze použít například jako účinný kryt pro jednotku, která tak přežije i v jinak doslova smrtelné zóně. Jen si musíte dát pozor na dostřel minometů, jejichž zásahy jsou pochopitelně fatální i pro pásového obrněnce. Zvláštní kapitolou jsou pak setkání s nepřátelskými tanky – pokud velíte vlastnímu tanku, máte velkou šanci na úspěch, ale jinak se musíte dostat nepřátelskému kolosu na kobylku a hodit jeho posádce dáreček v podobě odjištěného granátu. Čas od času se však střetnete s Tigery, na které už tato taktika neplatí a je třeba sáhnout po panzerfaustu... [více v GS 72]

    Soubojový systém The Matrix Online má na první pohled oproti jiným erpégéčkům zajímavé odlišnosti. Zatímco obecným systémem je střídání kol, kdy soupeři útočí, a obrana je víceméně pasivně zajišťována hrou, v Matrixu je princip trochu jiný. Útok provádíte v každém kole, přičemž jeho úspěšnost je dána jak vaším levelem, tak levelem protivníka, ale i účinností použité techniky. Tu volíte předem a v uživatelském rozhraní jasně vidíte, zdali vámi zvolený úder prorazil, či jestli jste byli zatlačení do defenzivy. Na první pohled to vypadá trochu divně, ale my jsme se s tímto principem sžili raz dva. A to jsme ještě nemluvili o grafickém ztvárnění soubojů, které je prostě vynikající. Přestřelky probíhají obdobně, a co se týče jejich vzhledu, jsou stejně skvělé jako ty pěstní. Nakonec poté, co se ocitnete v opravdovém Matrixu, nikoliv v těchto tréninkových cvičištích, zjistíte, že je možné boj nablízko se střelnými zbraněmi kombinovat - není problém bojovníka chytit, odkopnout a ze vzdálenosti několika metrů vypálit pár ran z pistole... [více v GS 72]
zdroj: GameStar

jd

Nejnovější články