Darrell Gallagher v dlouhém příspěvku na Gamasutře potvrzuje, že herní byznys prochází změnou a Square Enix se musí adaptovat. „Na to, jak reagovat na měnící se poměry, jsem se učil už v Crystal Dynamics, když jsme chystali znovuoživení značky Tomb Raider.“
Nová dobrodružství Lary Croft zabodovala, hra byla nejrychleji prodávanou v sérii a momentálně se dostala před miliony prodaných kusů. Pro Crystal Dynamics i Square Enix úspěch. Jak ale Gallagher poznamenává, ne vždy to bylo tak jednoduché. „Někdy vás dál dotáhne jen pevné přesvědčení a plné odevzdání se tvorbě. Je to o to obtížnější, protože mnoho změn se odehrává před očima veřejnosti.“
Celkem jasně tak poukazuje na problém Square Enix. V podtextu navíc zdůrazňuje, že nyní se může z her stát běh na delší trať. Sleeping Dogs byla hra, která byla označena jako finančně neúspěšná. Gallagher nyní poznamenává, že už profituje a hlavně každý měsíc má půl milionu aktivních hráčů, což svědčí o její kvalitě. Stejně tak to je u mnohem staršího Just Cause 2, které si také urve každý měsíc půl milionu hráčů.
„Celkově jsme se jako herní byznys, studia a vydavatelé, odchýlili příliš brzy od nových světů, do kterých jsme investovali tolik času a energie. Kdybychom se zeptali lidí, kteří naše hry milují, zda by chtěli další obsah a hlubší zážitky, odpovědí by bylo určitě ano“. Jenže výsledek „neúspěch“ přišel pro některé značky bez ohledu na komunitní popularitu.
V tom právě vidí Gallagher prostor pro novou budoucnost. „Tady budoucnost začíná. Naše hry mohou pokračovat až za hranice tradičního začátku, prostředku a konce. Herní zážitek můžeme prodlužovat, udržovat a rozšiřovat napříč hrami. Designovat je tak, že naše hry přežijí roky místo týdnů. Teď nemluvím o MMORPG, ale vytváření přetrvávajících světů, které jsou vybudovány na základech našich známých her. To neplatí pro každou hru, ale je třeba si uvědomit, že neexistuje řešení pro každou situaci, protože některé značky jsou vhodné pro další takové využití a jiné ne.“
Je to vlastně logické i rozumné, nesplachovat značku poté, co ukáže nedostatečné prodeje po krátkém časovém úseku. Hráči si umí najít ke kvalitním titulům cestu, nyní ovšem musí Square Enix, a nejen ten, zajistit, že se budou mít k čemu vracet a zároveň, že ona extenze zážitků bude přijatelná cenově (z hlediska vydavatele), ale i obsahově (z hlediska hráčů).