Ueda v odpovědi na otázku, jaké to je, udržovat se motivovaný při vývoji hry, který se táhne už přes pět let, odpověděl: „Vždy jsem chtěl tvořit rychle a produkovat větší množství materiálů. V případě Last Guardian byla většina mé tvůrčí práce dokončena už před dlouhou dobou. Ale detaily toho, kdy, kde a jak bude hra dokončena, ty jsou mimo mou kontrolu.“
Jen připomeňme, že Last Guardian je ve vývoji od roku 2007 a tak nějak jsme jej čekali na PlayStation 3 už dávno. Jenže naposled jsme viděli krásné záběry s roztomilou potvůrkou a toť vše. A pak už jenom sliby. Ueda opustil Sony v roce 2011, ale stále měl na hře pracovat jako externí spolupracovník. Jenže je jasné, alespoň z těchto slov, že ani on nyní neví, jak na tom hra je.
Přitom je celkem jasné, že by rád viděl výsledný produkt mezi hráči. „Ze všeho nejvíce mě mrzí, že mé publikum kvůli nejhrůznějším důvodům čeká už takovou dobu.“ Stále ale dle všeho na hře, alespoň formálně, pracuje. Prý se toho po odchodu ze Sony zase tolik nezměnilo.
„Když jsem pracoval v Sony, měl jsem roční smlouvu, takže taková změna, jak si lidí myslí, to není. Teď pracuji z domova a často mě najdete v šinagawských kancelářích Sony v Tokiu.“ Co se týče reakce Sony na jeho odchod, prý to nebylo nic jednoduchého, ale na podrobnosti prý dojde v post mortem Last Guardian. Tak snad se jednoho dne dočkáme...