Facebook chce získat pozornost hardcore hráčů
zdroj: tisková zpráva

Facebook chce získat pozornost hardcore hráčů

22. 6. 2012 14:31 | Téma | autor: Adam Homola |

Když se řekne hry na Facebooku, většina lidí si asi vybaví FarmVille, CityVille a další VšelicoVille. Je bez debat, že hrám na Facebooku dominují spíše casual tituly s mikrotransakcemi, než tradičnější hry konzolového/PC typu. To je naprsoto v pořádku, ostatně je to taky úplně jiná platforma a ne pro všechno jsou hardcore hry to pravé ořechové. Teď se chce Facebook ale zaměřit také na hardcore hráče. Jak? V centrále Facebooku se o hry stará 40 členný tým zaměstnanců na plný úvazek. Jejich cíl je teď jasný - soustředit se i na hry, které neoslovují jen široký mainstaream, ale také úzké skupiny hráčů. Mezi ty se řadí i hardcore hráči.

Facebook si pochvaluje, že za poslední rok je na největší sociální síti více a více her s mnohem většími produkčními hodnotami, než je běžné. Nové hry vypadají líp, hrají se líp a některé z nich chtějí oslovit i hardcore hráče. “Každý měsíc máme na Facebooku 845 milionů lidí. Pokud jste herní vývojář se zaměřením na specifickou skupinku hráčů, tak tahle skupina na Facebooku už je a používá ho. My chceme vaši hru dostat na Facebook a efektivněji ji nabídnout správnému publiku, které ji bude milovat a hrát,” řekl v rozhovoru pro GamesIndustry.biz Matt Wyndowe, který ve Facebooku pracuje jako produktový manažer pro hry.

Wyndowe je rád i za casual stálice typu FarmVille, které jsou podle něj perfektní pro své cílové publikum. Za cíl si teď klade především to, aby se specifické typy her objevovali v nabídce právě publiku, pro které jsou určeny. Přesně na to teď herní tým Facebooku soustředí své úsilí. Protože ukazovat hardcore hráči FarmVille a 50 leté ženě v domácnosti nějakou hardcore tahovku není dobré ani pro jednu stranu.

Tenhle rok prý bude velký trend dávat na Facebook typy her, které tam doposud nebyly. Wyndowe uvedl jako příklad World of WarCraft a Diablo. Ne snad, že by Blizzard vydal své klenoty i na Facebooku, ale je to příklad her, které by na Facebooku fungovat mohly. Kdyby se od počátku vyvíjely právě pro Facebook.

Facebook by si mohl hardcore hráče získat poměrně jednouše. Stačilo by, kdyby vysolil 500 milionů dolarů za Gaikai. To se teď prý snaží prodat samo sebe a hledá zájemce, jak reportuje CNN Money. Kdyby to Facebook koupil, rozšířil a pořádně propagoval, mohla by to být velká věc. Už žádné FarmVille, ale Zaklínač, Alan Wake, Darksiders II, Dead Island, Mass Effect a další hry, které Gaikai nabízí. Proč ne? Tah by to byl hodně zajímavý. Nakonec může ale Gaikai skončit úplně jinde, ne nutně u herní společnosti, nebo u někoho, kdo se o hry zajímá.

Nejnovější články