Dojmy z předváděček her na GC2005
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z předváděček her na GC2005

23. 8. 2005 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Za pouhý den na výstavě jsme stihli v hratelných verzích vyzkoušet nebo omrknout prezentace většiny budoucích hitů. Jak na nás zapůsobily nové díly Commandos, Brothers in Arms, Call of Duty či Battle for Middle-Earth?

Autor: Kopulkon
Publikováno: 23.srpna 2005


Ve včerejší reportáži jsme vás seznámili s hlavními lákadly právě skončené herní výstavy Games Convention 2005 a nyní na to navážeme dojmy z herních titulů, které jsme během jednoho dne měli šanci vyzkoušet v Lipsku na vlastní kůži, nebo vidět jejich předpřipravené prezentace ve stáncích vydavatelů.

 Commandos: Strike Force (jaro 2006)
Obrázek Zástupci Eidosu nám spustili jen nejlehčí obtížnost této hry, která už nebude strategií jako minulé díly, nýbrž klasickou first-person střílečkou (pravděpodobně i s možností přepnutí na third-person kameru). Ocitli jsme se v pěkně zasněženém francouzském městě, kde se odehrávaly boje mezi americkou pěchotou bránící jednu stranu mostu a Němci, kteří měli základnu na druhé straně. „Banzai“ styl boje fungoval spolehlivě – nůž vržený do pravého palce u nohy nepřítele vždy řádně uzemnil, stejně jako pár ran z pistole. V předváděné verzi nešly sbírat ze země zbraně, a tak byla opravdová nouze o munici (že by opatření proti Rambo hráčům?). Nicméně vypadá to dobře, jen nám to mohli pustit o trochu těžší, takhle mám dojem, že je to prostě jen další FPS z řady, stylem nejvíce podobná realistickým misím Return to Castle Wolfenstein... Více o Commandos Strike Force + download trailerů

 Hitman: Blood Money (jaro 2006)
Obrázek Prezentovaná mise se odehrávala v hotelu a šlo samozřejmě o likvidaci cílové osoby. Dalo se postupovat stejně jako v Contracts, tedy buď potichu nebo stylem ratatata. Upřímně řečeno jsem nějaké patrné rozdíly oproti minulému dílu (Contracts) nezaznamenal. Bylo možné si nechat za peníze vylepšit i kvéry a ty si pak vzít s sebou do mise. Nicméně na místním stroji hra jela v asi 10 snímcích za vteřinu a přitom grafika žádný zázrak. Navíc k tomu borci přihodili kuličkovou myš, asi proto, aby se to ovládalo co nejhůř. Bohužel se po chvíli počítač odporoučel do věčných lovišť a systém zatuhl, takže jsme si moc srandy neužili. Ale já ho nerozbil :) Více o Hitman: Blood Money + download traileru

 Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2 (začátek 2006)
Obrázek Komentované video z této RTS ve stánku Electronic Arts patřilo k tomu lepšímu, co bylo na GC k dispozici. Byli jsme seznámeni se zbrusu novou rasou trpaslíků, kteří mají možnost stavět doly a ty pak používat k přemísťování svých jednotek na druhý konec mapy, podobně jako to dovedou Zergové ve Starcraft: Brood Wars. Dále byl předváděn nový způsob stavění základny, kdy si každá rasa může vylepšovat svou pevnost přídavnými věžemi (trpaslíci z nich vrhají sekery), katapulty a podobně. Nezávisle na ní se pak staví produkční budovy a hradby. Smysl hradeb mi ale poněkud unikl, protože při následném útoku skřetů dokázali i základní vojáci hradby bez problémů přelézt a obři je prorazili během několika okamžiků.

Také se objevila ultimátní jednotka trpaslíků, kdy se ze země vynořila nějaká podivná chobotnice a zmasakrovala celé své okolí. Skřeti nyní vyfasovali jezdce na pavoukovi. Byli jsme ujištěni, že hrdinové zůstanou zachováni a k nim přibudou noví, ale bohužel zatím nevíme, jací. Pokračování BfME vypadalo skutečně dobře a větší důraz než v minulém dílu prý bude kladen na multiplayer... Více o LOTR: BfME 2 + download trailerů

 Brothers in Arms: Earned in Blood (říjen 2005)
Obrázek Hmm, vypadá to stejně jako BiA: Road to Hill 30, hraje se to stejně, je to ze stejného prostředí (francouzské město & nějaké zákopy v krajině pro multiplayer), ale hrajeme tentokrát za starého známého Joe Hartsocka. Jinak zůstalo naprosto vše při starém. Opět osvědčený neosvědčený (jak pro koho) a autory opěvovaný systém čtyř F. V praxi je opět třeba střílet směrem na červený terčík a počkat, než zešedne. Pak nácky obejít a nasolit jim to do zad. Němečtí hráči si červené terčíky nad hlavami svých virtuálních dědečků vyložili tak, že mají vzít pancéřovou pěst a tu vystřelit doprostřed terčíku. Světe div se, ono jim to vycházelo.

Vyzkoušeli jsme si také novou zbraň – výsadkářskou FG42, což je automatická puška vybavená optikou. Proklamované skvělé umělé inteligence, která by spolupracovala pomalu na úrovni roty, jsem opravdu nezaznamenall a to jsem se snažil. Ani po chvíli hraní kooperativního multiplayeru (kdy jeden člověk hraje za Hartsocka a druhý za Bakera), který má být jednou z hlavních novinek EiB, se nedá říct, že by se hratelnost nějak změnila. Ještě jsme si povšimli létajících ptáků, kteří v minulé hře nebyli. První dojem tedy nic moc... Více o Brothers in Arms: EiB + download videa

 Age of Empires 3 (říjen 2005)
Obrázek Nejlépe by se nový AoE dal popsat jako Age of Empires 2 v moderní grafice, odehrávající se v Americe a s odlišnými národy. Hratelná na GC byla jedna skirmish mapa za Irokézy. Těžba surovin pomocí vesničanů probíhala naprosto klasicky - jakmile bylo dost surovin, postavil jsem domečky, v nich vyrobil vojáčky (zajímavý byl třeba chlápek, který před sebou tlačil masivní štít), ty jsem vzal do kliku, poslal na nepřítele, ale toho bylo víc. Tak jsem vynalezl další věk a tak dále. Za likvidaci protivníků jsem dostával zkušenostní body a za ty mi pak hlavní město mé říše posílalo surovinovou pomoc. Ale to samé v podstatě bylo už v Rise of Nations. Vypadá to na řemeslně dokonalou strategii, která místy vykrádá nápady z ostatních her. Za těch pár minut, než vás vystřídal u PC někdo jiný, se nedalo nic převratného zaznamenat... Více o Age of Empires 3 + download trailerů

 Call of Duty 2 (listopad 2005)
Obrázek Zaměstnanec Activision hrál před našima očima stejnou úroveň, kterou měli již všichni možnost vidět v posledním D-Day traileru. Očividně ten člověk měl onen level opravdu nastudovaný, neboť jej odehrával na chlup stejně jako je to zachyceno ve videu. Bylo znát, že se jedná o rannou verzi hry, neboť texty při misi byly useknuté a některé zbraně ze země ještě nebylo možné sebrat. Jasně patrné bylo naskriptování všeho, co se na obrazovce dělo, což fungovalo v minulém díle. Nevím ale, zda je zrovna šťastné na radaru v dolním rohu obrazovky ukazovat polohu všech spojenců i nepřátel... Více o Call of Duty 2 + download trailerů

 Call of Duty 2: Big Red One (listopad 2005)
Z konzolového pokračování CoD s podtitulem Big Red One mám tedy opravdu rozporuplné pocity. Předváděná část hry se hratelností podobala bídné sérii budgetovek Battlestrike. Hráč seděl za kanónem a střílel do vybíhajících Němců. Až je všechny postřílel, transportér se začal po předem vymezené neovladatelné trase pohybovat dále. Netřeba dodávat, že zaměřování gamepadem je opravdu něco strašného a potíže se střelbou měl i onen najatý hráč. Opravdu nevím, proč předváděli zrovna tuhle část... Více o COD2: Big Red One

 Heroes of Might & Magic V (jaro 2006)
Obrázek Z Heroes 5 byla na GC k vyzkoušení jen jedna maličká mapa, značně ošklivější než kdy předtím, ale možná je to jen můj dojem. Hrát se to dalo lautr stejně jako HoMaM 3, tedy klasický letitý tahový systém zůstal zachován, jen ty bitky byly ve 3D a bojištěm se dalo rotovat. Koncept hry je ovšem naprosto beze změn, tedy jedna skupina příšer udeří na jinou a pokud v napadeném oddíle někdo přežije, úder vrátí. Hrdina se již do soubojů nezapojuje a podobně jako ve trojce jen kouzlí. Těžko soudit, Heroes byli vždy hra na dlouho a my měli u počítače na výstavě omezený čas... Více o HoMM V + download trailerů

 GUN (prosinec 2005)
Obrázek Jedna z mála her, existující zde ve verzi pro konzole, která se mi líbila. Příběh této westernové akce se točí okolo Coltona Whita, který hledá svou pravou identitu a pátrá po osudu svého otce... Jízda na koni a střelba z něj vypadala výborně, údajně mají skvělý systém, kdy se dá jezdit nezávisle na směru střelby. Poté nám anglicky (díky za to) mluvící hráč ukázal misi, ve které šlo o záchranu levné děvy ze spárů zloducha. Nepřátelé se klátili k zemi podle toho, kam je hlavní hrdina střelil. Nechyběl ani bullet-time, takže se asi i dalo něco trefit.

Zajímavou zbraní byl luk se zápalnými šípy a nápaditě působila také butylka whiskey zakoupená v místním saloonu, ze které si hlavní hrdina mocně přihýbal za účelem doplnění zdraví. Líbily se mi i pálenkové Molotovovy koktejly, kterými se dali zapalovat nepřátelé. Chystají se verze pro XBox, XBox 360, PS2 a také pro PC... Více o GUN + download trailerů

 Far Cry Instincts (září 2005)
Tohle mi do ruky opravdu dávat neměli. I když se pracovník u stánku UbiSoftu snažil jak chtěl, tu "vyblitou" zeleň tvářící se jako džungle prostě zamluvit nemohl. Ze zaměřování na konzoli Xbox pomocí gamepadu mám noční můry. I když byl crosshair pomalu přes čtvrt obrazovky, stejně se nedaly trefit ani vrata od stodoly. Kajn špás, zlatý klasický Far Cry pro normální počítače.. Byla mi předvedena údajně skvělá „zvířecí“ schopnost, kterou hlavní hrdina získal díky mutaci, a sice rychlejší běh, kdy se trochu rozmazal obraz. Žádné jiné novinky jsem nespatřil.. Více o Far Cry Instincts + download trailerů

 Need for Speed: Most Wanted (listopad 2005)
Obrázek Na předváděné trati, kterou jste již mohli dříve spatřit ve videích, si každý návštěvník mohl zajet herní mód Tollbooth, kde jde o projíždění checkpointů v šibeničním časovém limitu.
Bohužel se nám nepodařil zjistit ani název trati, neboť menu skýtalo jen možnosti restart a quit. Každopádně jde opět o stejnou arkádu, jako NFS: Underground, ovšem na GC přítomná verze byla značně neodladěná, protože po vyjetí z trati se objevovaly grafické artefakty a ani jízda nebyla moc plynulá (málo fps). A to vše v relativně ošklivé konzolové grafice... Více o NFS: Most Wanted + download trailerů

 NHL 06 (říjen 2005)
Obrázek Změn oproti minulým ročníkům má být podle informací na webu a tiskových zpráv vícero (jako vždy zdokonalení grafiky či animací pohybů), ale do očí nás praštilo jen pár věcí: Při sprintování hráči odskakuje kotouč od hole a puk se choval více jako v opravdovém hokeji. Považte, není to snad důvod vydat novou NHL? Jasně, že ano! Nicméně stará chyba při buly stále funguje. Stačí podržet několik určitých tlačítek naráz a černý nesmysl poletí na druhou stranu hřiště, i kdyby se protivník rozkrájel... Více o NHL 06 + download trailerů

 Prince of Persia: Kindred Blades (listopad 2005)
Obrázek Ve stánku UbiSoftu každou půlhodinu probíhala komentovaná prezentace třetího dílu novodobé série Prince z Persie, které se bude odehrávat v Babylonu. Ukazovány byly tři části hry. První jakoby z oka vypadla dvojce Warrior Within, tzn. klasické skákání, nic nového. Druhou část tvořila akční mezihra s šílenou jízdou perským městem na voze taženém dvěma koňmi, kdy hráč musel nejen řídit koně, ale také bojovat s neodbytnými nepřáteli, kteří na vůz naskakovali. Vypadalo to opravdu skvěle, ostatně mrkněte se na to sami v dřívějším videu.

Třetí část potom obsahovala přeměnu v temného prince a nové efektní chvaty, většinou spojené s obskakováním stojícího nepřítele a jeho následné přetnutí vedví. Závěrečný boj s obrovským bossem byl již jen třešničkou na dortu. Princ musel vyskákat na vyvýšené místo a odtud pak skočil obrovi na hlavu a vypíchl mu oko... Více o Prince of Persia: Kindred Blades + download trailerů

Kopulkon
autorovi je 18 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu

 
 
Kopulkon

Nejnovější články