Jak v dlouhém postu na blogu tvůrci z Blizzardu vysvětlují, je pro ně vybalancování všech schopností, postav a celkově designu hry jednou z priorit. A cítí, že zejména nyní, nedlouho po vydání, je potřeba balanc ve hře zajišťovat, co nejrychleji. Proto si plánované opravy a úpravy rozdělili do několika variant. Ty největší průšvihy řeší okamžitě skrze hotfixy, které ani neoznamují. Naopak věci, které potřebují počkat nebo jsou součástí něčeho většího, nechají až na klasické updaty klienta.
Několik skillů už tak skrze hotfix přišlo o své přestřelené vlastnosti a další budou následovat – bez upozornění. Neznamená to však, že ve hře nezůstanou žádné silnější a obecně zajímavější skilly. Tvůrci totiž činí rozdíl mezi skillem, který je totálně přestřelený a skillem, který je silný a účinný.
Naopak třeba balanc hry na obtížnost Inferno – aby ubylo výkyvů v obtížnosti – hodlají tvůrci pořešit až v patchi 1.0.3., který bude obecně zaměřen spíše na herní prvky. Ještě předtím ale vydají patch 1.0.2., na kterém se prý pracuje už od zahájení prodeje hry a měl by opravovat zejména problémy s fungováním hry jako takové.
Někde na horizontu se samozřejmě potuluje i patch v1.1, který do hry přidá nejenom slibený arénový PvP multiplayer, ale pohraje si také s vlastnostmi legendárních předmětů a s cenami předmětů obecně.
Kompletní plány Blizzardu na další dny a týdny najdete na této stránce, ze které pochází i následující malá statistika s několika údaji pro zvídavé mozky mezi vámi:
- většina hráčů si v průměru vytvořila 3 postavy
- 80 % všech postav se nachází mezi levely 1 – 30
- pouze 1,9 % postav má zatím odemknutou inferno obtížnost
- 54 % hráčů v módu hardcore si vybralo ženskou postavu
- 35 % úmrtí v hardcore módu se odehraje už v prvním aktu na obtížnost normal