Ve své podstatě jde o 3D herní platformu z pohledu první osoby, speciálně navrženou pro výzkum a vývoj umělé inteligence a pro systémy určené k učení strojů. DeepMind Lab je vhodná pro studium chování „agentů“ (umělé inteligence) a toho, jak se v komplexním a vizuálně pestrém prostředí učí plnit různé úkoly a testy. Proces firma popisuje ve své tiskové zprávě.
V rámci DeepMind Lab funguje běžná herní fyzika, ostatně celá platforma běží na enginu id Tech 3, který poháněl například Quake III: Arena. Konkrétně jde o verzi kódu ioquake3, kterou dodnes spravuje aktivní komunita open source nadšenců. Pro generování úrovní se pak používají nástroje z q3map2 a bspc. Skripty kódů jsou zase založené na kódu z projektu OpenArena.
Od takto flexibilních a časem osvědčených nástrojů si Deep Mind slibuje lepší vývoj umělé inteligence a od uvolnění DeepMind Lab jako open source zase potenciální zrychlení výzkumu, vývoje a obohacení celé AI komunity.
Ve 3D prostředí DeepMind Lab může agent sbírat předměty, hledat si cestu v bludišti, pokusit se nespadnout z útesu, skákat na plošinách k tomu určených a „střílet“ po nepřátelích. Během toho všeho se musí umělá inteligence sama učit cestu i navigaci a pamatovat si procedurálně generovaná prostředí. V testech jde právě především o navigaci, paměť pohyb, plánování, ale také o strategii a čas.
Zájemci z řad vývojářů najdou všechno potřebné na GitHubu a podle Deep Mind mohou úrovně jednoduše upravovat a rozšiřovat, přidávat do nich nové herní prvky, předměty, odměny a další věci. Díky všem dostupným nástrojům si tak mohou ve výsledku vytvořit svá vlastní testovací prostředí a ta pak s komunitou sdílet. To by mělo, alespoň teoreticky, vést k větším a rychlejším pokrokům při vývoji stále schopnějších agentů.