Pokud byste nechtěli sledovat svérázně uvedené video, které je na pondělní dopoledně možná až příliš energické, stačí se podívat na soupis obsažených informací, jež se týkají hry. Dark Souls III má vyjít na Xbox One a PlayStation 4 příští rok, přičemž PC verze je „možná,“ což naznačuje, že by závisela na prodejích. To by nebylo tak překvapivé, From Software na, pro ně stále nepříliš známém PC prostoru teprve opatrně našlapuje.
Hra bude pro jednoho až čtyři hráče, což by naznačovalo, že se do hry budou moci připojit až tři vaši kamarádi nebo alespoň spojenci. Na začátku by mělo být k dispozici 10 hratelných povolání, ve hře pak potkáte 45 nových nepřátel a 15 nových bossů, přičemž možný je výskyt i starých známých. To samé platí i pro výzbroj a výstroj, kde staré kousky doplní stovka nových zbraní a 45 setů brnění. Větší vtáhnutí do světa zajistí 60 minut filmečků, primárně in-engine a ne předrenderovaných.
Hodně výrazné změny v hratelnosti by, pokud jde o pravé informace, měly nabídnout herní mechaniky založené na obětování. V čem spočívá netušíme, ale nejspíše v rituálním spálení nějakého těla. Počítám, že to nebude každé tělo a nebo bude rituál třeba nějaký vzácnější předmět. Skrze obětování totiž můžete vpadnout do světa jiného hráče, ovšem automaticky bude na vaši hlavu vypsána odměna. Oběť můžete provést zřejmě kdekoliv. Navíc na místě, kde vykonáte rituál se objeví ohniště a to mi přijde jako velmi výrazná změna hratelnosti, protože základem designu Souls her je rozmístění ohnišť uvnitř levelů.
Levelů tu bude rovnou tucet, tedy ne přesně levelů ale jednotlivých oblastí. Změněny prý byly „světelné zdroje a rozmístění nepřátel,“ což nedokážu rozklíčovat, oč se jedná. Změněno v kontextu k čemu? Bossové budou mít nový „heat up“ systém, který zapříčiní, že se budou během bitvy měnit a to v základu na zatím nespecifikovaných podmínkách, Tedy ne jen v závislosti na utrženém zranění, ale dalších faktorech. To není pro sérii nic nového, ráda si hraje s hodnotami, které na pozadí průběžně mění obtížnost a podobu hry.
Nu a nakonec se ve hře nově objeví „Sword Fighting Arts,“ což zní jako komba, jimiž se můžete vybavit. Zdroj zmínil dvě – Rush In a Circle. První jmenovaný představuje výpad, který uštědří velké poškození, ale zároveň sami dostanete zásah. Ještě jednou musím zopakovat, že jde o nepotvrzené informace, které navíc působí ne vždy uvěřitelné. Přesné počty zbrani, nepřátel apod působí podivně, pokud má hra vyjít až příští rok. O problémech s HUDem, který evokuje Dark Souls víc než dvojku, z níž by se nová grafická podoba spíše vyvinula, jsem už psal. Nicméně, vždy můžeme argumentovat tím, že jde o rozdělanou hru, u níž není grafická podoba finální a jde jen o koncept.
Kde je pravda? To se asi dozvíme až na E3, kde bude hra možná představena. Ostatně spekulovalo se o tom i před zjevením těchto informací. Nemyslím si taktéž, že by si vše The Know vymysleli. Artworky a screenshoty by představovaly příliš mnoho práce vzhledem k diskutabilnímu zisku publicity a následné ztráty důvěry. Je tedy možné, že si z nich buď někdo vystřelil a nebo je z informací jen část pravdivá a další část pochází z konceptů, k nimž se anonymní zdroj dostal a nebo rozdělaných či zavržených nápadů. Případně onen zdroj těch pár zrnek pravdy notně okořenil. A nebo je tu možnost, že tohle vše je pravdivé. Uvidíme příští týden.