Další Tomb Raider hra přímo naváže na chystaný komiks
zdroj: tisková zpráva

Další Tomb Raider hra přímo naváže na chystaný komiks

24. 7. 2013 19:30 | Téma | autor: Petr Poláček |

Právě odcházející (viz článek) šéf Eidos Montreal kritizuje mateřskou společnost Square Enix za to, že neumí prodat všechny ty skvělé tituly, které ve Square Enix (Eidos) studiích za poslední roky vznikly. Přímo narážel na prodeje her jako Deus Ex: Human Revolution nebo Tomb Raider, které hráči i novináři v zásadě obdivovali, dokonce si je v nemalém množství i kupovali, ale pořád to bylo málo. Dle neoficiálních údajů VGChartz se doposud březnové Tomb Raider hry prodalo po celém světě 2,6 milionů kusů, což rozhodně není málo. Jenže Square Enix potřebovala prodat alespoň 3,4 miliony kusů, aby hra mohla být prohlášena za komerční úspěch. Přesto však v Eidos = Square Enix zjevně nad značkou Tomb Raider nelámou hůl.

Naznačuje to v rozhovoru pro Kotaku Gail Simone, jenž má na svědomí Wonder Woman i Deadpool komiksy, a v současnosti pracuje pro Dark Horse na Tomb Raider komiksu, který vyjde na konci února příštího roku. Podstatné je, že na tento komiks přímo naváže další Tomb Raider hra. Detaily o obsahu komiksu tedy mohou leccos naznačovat o charakteru příští Tomb Raider hry.

Gail Simone v rozhovoru přiznává svůj obdiv ke scénáři poslední Tomb Raider hry, což z mého pohledu nevěstí nic dobrého. Příběh o zrození archeoložky Lara, který se snažil působit naturalisticky a občas až hororově, vyzněl zcela do prázdna. Jinak řečeno, Rhianna Pratchet neodvedla na scénáři hry dobrou práci. Hra samotná naštěstí byla přinejmenším velmi dobrá, jak v recenzi na Games tvrdí Martin Bach, přičemž jeho názor patři k těm konzervativním – spousta kolegů/novinářů byla ze hry nadšená a hráči rovněž reagovali spíše pozitivně.

Gail Simone však nebude psát scénář hry, nýbrž komiksu, který se řídí trošku jinými pravidly. Nemá cenu dále rozebírat kvality poslední Tomb Raider hry, protože důležitější je hra nová. Pokud má přímo navazovat na chystaný komiks, bude se Lara opět courat po různých lokacích napříč celým světem a nebude už tedy uvězněná na jednom ostrově.

Simone uvádí, že Lara ještě není tou zkušenou archeoložkou, lovkyní pokladů, Indiana Jonesem v sukni. Lara cestuje po světě, objevuje a hledá odpovědi na otázky. Pokud hra převezme tento přístup z plánovaného komiksu, přiblíží se konceptu původních Tomb Raider her. Jestli si pamatujete, původní TR hry braly příběh dost na hůl a soustředily se na hádanky a přežití. V podstatě to byly akční adventury s notnou dávkou survival hororové atmosféry. Boj o přežití chtěli tvůrci nabídnout i v poslední Tomb Raider hře, ale vyšla jim z toho spíše story o mladé superženě, která nenesla v průběhu hry známky charakterového vývoje.

Připravovaný komiks tento vývoj ovšem postihnout chce. Simone se dušuje, že čtenářům ukáže, jak se z britské školačky stala dobrodružná ikona a úžasná, ale nebezpečná, žena.  Pokud by tento směr chtěli následovat i tvůrci další Tomb Raider hry, která má na komiks příběhově přímo navazovat, šlo by o chvályhodnou sebereflexi a přiznání si, že poslední Tomb Raider byl spíše testem, než dopilovaným restartem pro celou sérii. A jak všichni víme, přiznat si chyby a přešlapy je nejlepší způsob, jak se posunout dál. Tomb Raider série by ten posun potřebovala. Třeba jí v tom pomůže Gail Simone a jeho komiks.

Nejnovější články