CD Projekt se vyjádřil ke stížnostem na údajný downgrade Zaklínače 3
zdroj: tisková zpráva

CD Projekt se vyjádřil ke stížnostem na údajný downgrade Zaklínače 3

21. 5. 2015 11:46 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv si většina hráčů Zaklínače pochvaluje, část je zahořklá z toho, že hra sice vypadá krásně, ale na ukázce z VGX před dvěma lety(!) vypadala jinak. Podobně jako včera Slightly Mad Studios, i tvůrce z CD Projekt míra útoků otrávila, takže se pro britský Eurogamer vyjádřili k celé záležitosti věcně, vstřícně a jasně formulovaným stylem. CDP slovy Marcina Iwinského nejdříve vysvětluje údajnou vina konzolí na tom, že Zaklínač 3 vypadá jinak. A odpověď je jednoznačná: „Kdyby nebyla konzolí, nebyl by ani Zaklínač 3.“

Důvod je prozaický. Jen prodeje PC verze by prostě hru tohoto rozsahu a kvalit nezaplatily, protože kupní síla není dostatečná. „Kdybychom vyvíjeli jen na PC, pak ano, asi bychom dokázali v oblasti grafiky víc, protože bychom se zaměřili jen na jednu platformu. Jenže v tom případě bychom si takovou hru nemohli dovolit.“ Řečeno jasně, jednoznačně a samozřejmě i nepřekvapivě.

Změnu grafiky Iwinski popisuje jako něco, co bylo zřejmé, leč ne všem. Hra se vyvíjí. Vzniká v několika fázích, neroste jako živý tvor, ale dochází jak ke skládání segmentů, tak celkovému posunu v jednotlivých vrstvách designu. „Uděláme build pro nějakou show, vypadá skvěle, funguje dobře,“ vysvětluje dále. Jenže pak přijde chvíle, kdy je daný segment, zasadí tvůrci do otevřeného světa a spousta věcí fungovat přestane. V tom spočívá vývojový proces.

Adam Badowski dodává, že záběry z VGX nebyly předrenderované a hra se skutečně vizuálně změnila – z technických důvodů. Tým se rozhodl změnit renderovací systém. Jeden vypadal skvěle ve dne i v noci, zatímco ten druhý by potřeboval spoustu dynamického nasvícení, což v rozlehlém otevřeném světě nakonec nefungovalo.

zdroj: Archiv

Badowski se vyjádřil i ke kouři a ohni z VGX videa, protože v hotové hře rovněž vypadá trochu jinak. Jednoduše, nešlo mít v otevřeném světě všechno. „Tenhle systém by zabil PC kvůli transparentnosti. Bez DirectX 12 prostě nefunguje ve všech hrách.“ Proto, aby systémy zvládly vše potřebné, aby ani v rozlehlém Novigradu nebylo třeba loadovacích obrazovek při vstupu do domů, byl systém změněn. Takový je ostatně leitmotiv všech změn. V prostorově omezené hratelné ukázce mohou tvůrci mít vše co nejhezčí, ale při zakomponování obsahu do celého světa se ukáže, že je to prostě příliš a hra pak nefunguje.

Pro CDP bylo primární, aby byla hra dobře optimalizovaná. Iwinski to přímo zdůrazňuje: „Možná jsme ten trailer neměli ukazovat, nevím. Ale v té době jsme nevěděli, že to, co ukazujeme, nebude fungovat, takže to nebyla lež či zlý úmysl. Nesouhlasíme s tím, že hra prošla downgradem, ale to je náš názor a hráči mohou mít jiný.“

Za sebe bych si dovolil menší poznámku. Pokud někdo ignoruje kanonádu videí z měsíce před vydáním, kde se hra ukazuje tak, jak při vydání vypadá a odkazuje se na dva roky staré video a přitom tvrdí, že byl podveden, spíše strká hlavu do písku. Finální podoba hry byla jasně avizovaná, mnohokrát. A pokud se lidem nelíbí, je tu prastaré pravidlo trhu – nelíbí-li se ti produkt, nekupuj jej.

Nicméně CD Projekt na opravách a úpravách hry stále aktivně pracuje. Včera byl poslán k certifikaci masivní patch, který provede 600 změn a úprav, včetně vylepšení grafiky. Navíc se pro PC verzi chystá možnost editace .ini souborů a další nastavení grafické stránky hry. Editovat půjde hustota porostu, trávy a postprocessingové efekty jako zaostřování a vykreslení v dálce. „Je velmi důležité, abych zdůraznil, že na PC verzi budeme nadále pracovat a přidávat spoustu materiálu,“ uzavírá Iwinski. „Už dříve jsme ukázali, že své hry podporujeme a budeme se na základě reakcí snažit vše vylepšit.“

Nejnovější články