Call of Duty přechází na tříletý vývojový cyklus s trojicí studií
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty přechází na tříletý vývojový cyklus s trojicí studií

7. 2. 2014 11:20 | Téma | autor: Adam Homola |

Call of Duty sice loni s dílem Ghosts nepřeprala GTA V v boji o nejrychleji prodávanou hru historie, ale pořád je to neuvěřitelně výdělečná série, do které hodlá Activision investovat obrovské sumy. Velkou novinkou, která vzešla z informací pro investory v souvislosti s finančními výsledky za poslední kvartál minulého roku, je změna modelu vývoje nových CoD her. Doposud se dělaly na střídačky v Infinity Ward a Treyarch s tím, že na každý díl mělo studio dva roky. Do toho jim s vývojem her a/nebo DLC pomáhali tvůrci z Raven Software, Neversoft a Sledgehammer Games.

Nový model povýšil Sledgehammer Games z “pomahačů” na třetí plnohodnotné Call of Duty studio. Nyní tak budou dělat velké Call of Duty hry tři studia zároveň a každé bude mít na svoji hru tři roky. Pořád ale platí, že vždycky jednou za rok vyjde nové Call of Duty. Jen na něj budou mít nově vývojáři o rok víc času, takže bychom se teoreticky mohli dočkat propracovanějších her. Rok k dobru je hodně.

Sledgehammer je sice relativně mladé studio (založeno 2009), ale je plné veteránů, kteří dělali například Dead Space. Studio pomáhalo Infinity Ward s vývojem Call of Duty: Modern Warfare 3 a je to právě letošní Call of Duty (zatím neoznámené), které mají na triku vývojáři ze Sledgehammer Games. Letos by byli jinak na tahu Treyarch, ale jejich hry se dočkáme až v roce 2015. Letošní Call of Duty od Sledgehammer bude zároveň první CoD, na kterém se už pracovalo tři roky.

Letošní Call of Duty oznámené není, ani o něm šéf Activision Publishing Eric Hirshberg nic neprozradil. Šéf Activision Bobby Kotick jen před investory utrousil, že očekává jedno z nejlepších, ne-li to nejlepší Call of Duty vůbec. Samozřejmě. Nezbývá než počkat na oznámení, které by mohlo přijít pár týdnů před E3 s tím, že první pořádné odhalení hry pak pravděpodobně přijde opět během E3 konference Microsoftu. Uvidíme, jestli to bude nová “sub-značka”, nebo Sledgehammer navážou na Modern Warfare, Black Ops či Ghosts.

Díky zapojení Sledgehammer bychom se letos mohli od Call of Duty série dočkat něčeho nového - 3rd person akce. Právě 3rd person CoD akci totiž Sledgehammer Games v roce 2009 připravovali. Měli prototyp a kratičkou hratelnou ukázku. Jenže pak museli pomoci Infinity Ward, ze kterého odešlo několik desítek vývojářů a vývoj Modern Warfare 3 tak byl v ohrožení.

3rd person Call of Duty muselo chtělo nechtě k ledu. Vrátí se letos, nebo budou Sledgehammer dělat tradiční Call of Duty viděné z pohledu první osoby? Byla by to příjemná změna. Kvalitních 3rd person her bohužel není tolik, jako first person stříleček a Sledgehammer 3rd person hry umí.

A jak na tom byla Call of Duty: Ghosts? Nepřekvapivě výborně. Podle Activisionu byla Ghosts jedničkou (jen čert ale ví, co to znamená) v Americe i Evropě, byla to jednička na Xbox 360, Xbox One, PS3 i PS4 a prý i nejhranější multiplayerová hra na Xbox Live na Xboxu 360.

Call of Duty jako značka pak v roce 2013 prý přinesla “rekordní digitální zisky” a nesmíme zapomínat na čínské Call of Duty Online. Call of Duty jako celek tak neoslabuje a spíše získává na síle. Tři studia, více času na vývoj, větší potenciál v DLC a mikrotransakcích... CoD je a ještě dlouho bude výdělečná stálice.

Nejnovější články