My jsme se však s její strohostí nespokojili a vyzvěděli od Jarka Koláře a Petra Vochozky exkluzivní informace, co vše za tímto oznámením vězí a jak si ho vyložit.
Nejprve je třeba zdůraznit, že se nejedná o krach nebo definitivní zánik společnosti Pterodon s.r.o., jak se neslo ve fámách minulý týden (a jak brzy skončí jiná moravská vývojářská firma). Každopádně osazenstvo Pterodonu už vystěhovalo své kanceláře a přesunulo se o pár kilometrů západním směrem, do sídla Illusion Softworks v brněnské ulici Hlinky 118c. Tam se všichni členové Pterodonu (o propouštění prý nemůže být ani řeč) stanou součástí jednoho IS týmu a budou pokračovat v práci, ve které mají nejvíce znalostí či zkušeností. Jelikož s Illusion Softworks již kooperují dlouhých 7 let, možná vám vrtá hlavou, proč vlastně dochází k celému spojení a navázání ještě užší spolupráce. Project leader Jarek Kolář z Pterodonu na náš přímý dotaz odpověděl:
-
Důvodem je nelítostné konkurenční prostředí vývoje her na PC a
next-gen konzole. Malý tým jako Pterodon nemá v budoucnu šanci produkovat
AAA tituly pro PC a next-gen konzole. Nízkorozpočtové "budget" tituly
vyvíjet nechceme. Navíc díky své "nezávislosti" jsme byli příliš závislí na
vydavateli, což pro vývojáře není vskutku nic dobrého.
Závěrem ještě jedna perlička. Grafický engine z Vietcongu 2 nebudou (=pro onu novou FPS) nadále používat, protože podle Jarka Koláře není dostatečně kvalitní pro next-gen titul ani ho nelze portovat na konzole. Rozlučme se proto s ním v novém oficiálním VC2 traileru (25 MB, DivX5), který byl sestřihán v ČR. Necelé dvě minuty jsou převážně naplněny záběry z hraní různých misí, ale nechybí ani cutscény z úvodního nevěstince nebo krátké renderované sekvence z města i džungle.