Activision jde do mobilů, spustí vlastní mobilní platformu
zdroj: tisková zpráva

Activision jde do mobilů, spustí vlastní mobilní platformu

30. 10. 2012 14:52 | Téma | autor: Adam Homola |

Lepší pozdě, nežli později? Určitě. S tím jak zrádný může být klasický trh s velkými hrami prodávanými v krabici je jasné, kudy vítr vane. Kam směřují trendy - směrem k sociálnímu a mobilnímu hraní. Zatímco EA je na mobilech i sociálních sítích aktivní už nějakou dobu, Activision trošku zaspala. Velikán stojící za Call of Duty, Blizzardem a dalšími značkami se však nyní probouzí a začíná si mobilů všímat. Ne snad, že by je Activision dodnes úplně ignorovala, ale teď to vypadá, že to myslí vážněji. Chystá se totiž spustit vlastní platformu pro mobilní hry - Activate.

Do Activate se budete moct přihlásit jak přes Facebook, tak přes vlastní Activate účet. K čemu že to bude dobré? Activate vám bude ukládat stav hry do cloudu, takže pak můžete hru na mobilu vypnout a v klidu pokračovat na tabletu. Nic revolučního, ale rozhodně příjemná a žádaná funkcionalita. Zatím padla zmínka jen o iOS zařízeních, na které se Activate podívá logicky jako první, jak reportuje Inside Mobile Apps. Na Android se dostane v budoucnu snad také, ale zatím o tom nepadlo ani slovo.

Activate by měla časem nabobtnat o další funkce a možnosti. Z těch, které se chystají, prozradila zatím Activision jen Showdowns. Showdowns budou klasické sociální výzvy okořeněné o online žebříčky. Hráči, kteří danou výzvu splní, dostanou nějakou odměnu, budou na žebříčcích nahoře a ostatní tak s nimi mohou o první místa soupeřit. Prostě klasika známá ze skoro každé (i hardcore) hry, která dnes vychází.

Do mobilního boje vytáhne Activision se silnou značkou, která ale zrovna nás asi moc nevzrušuje - Skylanders. Veleúspěšná a relativně čerstvá série her a hraček je cílená spíše na mladší publikum, ale Activision se podařilo prodat už několik milionů kusů her a prý až přes 40 milionů kusů hraček. Což je fenomenální úspěch, vzhledem k tomu, že první Skylanders hra vyšla teprve v druhé polovině loňského roku.

Na iOS už vyšlo Skylanders: Cloud Patrol a ještě letos se k tomu přidají dva zbrusu nové tituly - Skylanders: Lost Islands a Skylanders: Battlegrounds. Lost Islands má být free to play, zatímco Battlegrounds má být “velkou RPG” hrou, která bude využívat stejný engine jako nedávno vydaná Skylanders: Giants.

Pozdě, ale přece. Zatímco tradiční hráče Skylanders hry moc nezajímají, bude zajímavé sledovat vývoj Activate. Stane se z nové mobilní služby časem základ i pro Call of Duty, Blizzardí hry a další aktivity Activisionu, nebo skončí Activate jen u Skylanders? To ukáže až čas, ale od Activision by bylo moudré novou službu využít, jak to jen jde. Mobily není radno ignorovat a EA se na nich daří docela hezky.

Navíc se značkami, které pod Activision Blizzard spadají... Otázkou je, jestli se do toho bude chtít Blizzardu. Ti mají svůj vlastní battle.net, který sice na mobilech moc není a tvůrci Diabla, WoWka a StarCraftu zatím všechno řeší přes separátní mobilní aplikace. Lze si ale lehce představit blízkou budoucnost, kdy by Blizzard sjednotil své mobilní aktivity do své sítě a Activision by rozšířila své mobilní aktivity i na jiné značky, než jen Skylanders. A jestli pak někdy v budoucnu spojí oba velikáni své mobilní síly, sítě a platformy do jedné, dnes možná neví ani Robert Kotick, šéf firmy.

Nová mobilní platforma a dvě Skylanders hry ale nejsou jedinými mobilními novotami Activisionu. Vydavatel totiž v srpnu tohoto roku založil své první čistě mobilní studio, The Blast Furnace. Nové studio není žádným skladem nezkušených nováčků. Activision nešetřil a najal skutečné profíky, kteří se dříve podíleli na velkých konzolových i handheldových hrách. Studiu šéfuje Mark Washbrook, který byl ještě do nedávna šéfem Rockstar London. Na pomoc přišel i bývalý prezident Rockstar Leeds, Gordon Hall.

Proč se do mobilních her opřel se speciálním studiem Activision tak pozdě? Prý prostě nejsou první, protože všechno pořádně zvažují a The Blast Furnace je pro Activision velké studio a velká investice, kterou myslí vážně, prozradil Greg Canessa, který v Activision pracuje jako viceprezident Activision Mobile. Canessa dříve pracoval pro Microsoft, PopCap a Blizzard a řešil jako komunity, tak online aktivity. Takže člověk na svém místě.

“Jsme velmi uvážená firma. K mobilním platformám přistupujeme stejně, jako k jiným produktům a investicím, které se rozhodneme uskutečnit. Pořád se mluví o free to play, mikrotransakcích, hrách coby službě... Jsou to fenomény, které musí herní průmysl nějakým způsobem přijmout. Věříme, že na fragmentovaném trhu nakonec zvítězí vysoká kvalita a odlišný přístup,” řekl Canessa v rozhovoru pro Venture Beat.

Nejnovější články