Alpha Prime - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Alpha Prime - rozhovor

23. 6. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Radek Volf z pražských Black Element Software se s námi podělil o první konkrétnější informace o FPS Alpha Prime dle příběhu Ondřeje Neffa, ve kterém budete coby důlní inspektor bojovat proti robotům na vesmírné stanici.

Autor: jd & Dyler
Publikováno: 23.června 2005

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
TISCALI GAMES: Můžete prosím ve stručnosti představit pražské vývojářské studio Black Element Software?

Radek Volf: Náš tým se dal dohromady někdy kolem roku 1998, firma pak byla založena o něco později. V současnosti je nás v Black Element Software 10 a stále tým rozšiřujeme.

Vraťme se k vašemu předchozímu titulu Shade: Hněv andělů - co říkáte na hodnocení od hráčů a novinářů?

S hodnocením hry jsme spokojeni, hlavně v Německu byl Shade kladně přijat. Po verzi 1.2, která řeší problémy hry, které jí byly vytýkány, je hodnocení hry i prodejnost uspokojivá.

"Uspokojivá" - to nezní příliš nadšeně. Bylo by možné být konkrétnější, alespoň řádově, jakých prodejních výsledků Shade v uplynulém půlroce dosáhlo v USA, Velké Británii nebo České republice? Případně zdali neplánujete zlevnění hry?

Cenega Publishing: Očekáváná prodejní čísla byla v obou teritoriích (Velká Británie a USA) o něco vyšší než skutečnost. V tuto chvíli zvažujeme zlevnění titulu do re-edice a další akce na podporu prodeje.

Když se ohlédnete zpátky za Shade - co byste dnes udělali ve vývoji jinak a co osobně považujete za největší chybu či nedostatek hry?


Radek Volf: Jediné, co bychom dnes udělali jinak, je to, že bychom hru zjednodušili. Dnešní hráči, zejména ti v USA, chtějí jednoduché, snadno pochopitelné hry. To se týká například ukládání pozic na určitých místech, zatímco dnes všichni chtějí spíše QuickSave/Load.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Teď již k vašemu nedávno ohlášenému titulu Alpha Prime. Jedná se o čistokrevnou sci-fi first-person střílečku. Nemáte pocit, že podobných titulů je na trhu až příliš? Posledním je třeba Prey. Čím chcete hráče přesvědčit, aby si z bohaté nabídky vybrali právě vaši hru?

Když pominu to, že technologie a grafika Alpha Prime jsou na špičkové úrovni, je to především silný singleplayer s důrazem na příběh. Dalšími věcmi, které mají hráče zlákat pro hraní Alpha Prime, je možnost ovládat různé druhy robotů (klíčová vlastnost hry), rozbitelné prostředí, hrátky s gravitací a další a další věcičky. Doufáme, že se nám podaří vytvořit hru, u které se hráč bude královsky bavit, což je pro nás nejpodstatnější věc.

Příběh napsal známý autor sci-fi pan Ondřej Neff. Jak jste ho dokázali přimět ke spolupráci?

Příběh bude určitě silnou stránkou hry a to je také důvod, proč na něm pracuje Ondřej Neff. Pochopitelně psát scénář pro počítačovou hru je trochu něco jiného než psát například román, podobá se to spíše psaní filmového scénáře. Myslím, že příběh který vám s Ondřejem Neffem naservírujeme, bude něco unikátního... ;-)

Alpha Prime pojede na vašem Enforce2 engine. Co vše umí?

Technologie našeho vlastního enginu Enforce2 jsou, myslím, na té nejvyšší úrovni. V podstatě využíváme všeho, co nabízí technologie DirectX 9, shadery, per-pixel dynamické nasvětlování, normálové mapy apod. Navíc využíváme fyzikálního enginu Meqon.

Proč jste zvolili zrovna fyzikální engine Meqon? Čím podle vás převyšuje ostatní dostupné technologie na trhu?

Největší roli při rozhodování měla implementace a výkon celého systému. Také API (uživatelské rozhraní) je asi nejdokonalejší ze současných systémů na trhu. Další výhodou je, že lidé z Meqonu nám doprogramovávají věci, které konkrétně potřebujeme, nebo upravují stávající vlastnosti enginu dle našeho přání. To nám žádný jiný výrobce nedokázal poskytnout.

Kolik bude mít hlavní postava hry - důlní inspektor - zbraní a jaké to budou?

Seznam zbraní bude zveřejněn již brzy, ale nyní mohu alespoň říci, že bude obsahovat všechny důležité zbraně jako brokovnice, samopal, odstřelovací puška apod. A to jak v klasické, tak i ve sci-fi variantě. Jako další zbraně a zbraňové systémy bude hráč moci využít robotů, které bude moci ovládat. Většina zbraní v Alpha Prime má alternativní mód střelby a na jednoduchém principu rovněž umožníme upgrade specifických zařízení, které hráč bude mít u sebe.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na jaké nepřátele narazíme?

Většinou půjde o roboty různých typů: čistící, manipulační, svářecí, těžební, bojové a bezpečnostní (na několika úrovních). Jejich pohyb bude záviset na tom, kolik mají nohou (2, 3, 4...) či koleček, případně mohou být poháněny antigravitačním motorem.

Kolik bude ve hře misí?

To zatím nemohu prozradit, ale určitě se můžete těšit na rozmanitá prostředí (rozhodně více jak v DOOM 3 ;-)

Podle tiskové zprávy o Alpha Prime se právě zdá, že hra bude zasazena prakticky do úplně stejných lokací jako DOOM III. V čem se tedy od něj budou mapy lišit nebo čím zvláštním zaujmou?

To se těžko popisuje, to se musí vidět... :) Každopádně nemyslím si, že by tisková zpráva přímo říkala, že se hra bude odehrávat ve stejných lokacích jako DOOM 3. Dějištěm Alpha Prime nebude vojensko-archeologicko-vědecká stanice, nýbrž těžební stanice, kde se normálně pracovalo. Sice před pár lety, ale pořád to je "normální vesmírná těžební stanice" :) Navíc vám mohu slíbit, že se v naší hře žádní čerti nebo duchové nebudou konat...

Vyskytnou se ve hře nějaké dopravní prostředky?

Jak již bylo řečeno, hráč bude moci řídit manipulační roboty pro různé nelehké úkony nebo třeba hackování kamery za rohem (za zdí). Někdy také budete moci ovládat nepřátele.

Jak dlouho by mělo průměrně trvat dohrání hry?

Plánujeme herní dobu pro středně zkušeného hráče 15 až 20 hodin.

Hodláte do hry zakomponovat i multiplayer?

Zatím o tom neuvažujeme, hra nabízí několik vlastností, které nejdou v multiplayeru vytvořit (např. práce s časem apod.).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Plánujete Alpha Prime čistě pro PC, nebo počítáte i s verzí pro konzole?

Ano, pracujeme i na verzi pro konzole.

Co vám právě teď nedá spát?

Naši grafici dělají na rozličných druzích NPC postav a modelech nepřátel.

Kdy odhadujete, že by měla hra spatřit světlo světa?

Dříve jak v prvním kvartálu roku 2006 to bohužel nebude.

Stane se distributorem opět Cenega, jako v případě Shade, nebo někdo jiný?

Jednáme s více distributory, takže je velmi předčasné cokoliv říkat.

Co bude podle vašeho názoru nejzajímavější vlastností Alpha Prime?

Příběh, zábavná a svižná hratelnost, technologie a sci-fi atmosféra.

Děkujeme za rozhovor.

Stáhněte si: Videa...

Související články: Novinky...

 
jd & Dyler
jd je šéfredaktorem Tiscali Games; Dyler je redaktorem HotGames

 
 
jd & Dyler

Nejnovější články