1. 5. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Creator Pack přinesl drobné novinky, avšak s velkým potenciálem pro stavitele levelů. Metal Gear Solid Pack zase zaujal čtyřmi úrovněmi s pozměněnou hratelností.

Autor: Agarwel Idiriz
Publikováno: 1.května 2009
Verze: PS3/prodávané/anglické
Doba recenzování: pár týdnů

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Creator Pack 1

Koncem dubna vyšel druhý zajímavý balíček s názvem Creator Pack 1 pro hříčku LittleBigPlanet. Pravda, nenabízí příliš mnoho obsahu. Ale oproti neustálým oblečkům a dekoracím, přináší i užitečné prvky a proto stojí za pozornost. Jak již název napovídá, změny se týkají výhradně možností editoru. Pasivnější hráči z něj budou těžit až nepřímo, z výsledků práce tvůrců levelů.

Novinky drobné, potenciál velký
Prvním novým předmětem je neomezený checkpoint. Pokud plánujete ke konci levelu vytvořit ultra těžkou pasáž a nechcete hráče odradit nutností resetovat celý level, můžete mu takto dát nekonečný počet pokusů. V podobném osvobozujícím duchu se nese i nový jetpack, který již není uvázán řetězem a nabízí poletujícím hadrákům naprostou svobodu. S ním souvisí další z nových předmětů, který naopak hráči ukradne všechny používané předměty. Designer levelů tak má přeci jen možnost sebrat hráči i neomezený jetpack.

vlastní fotky z hraní

Mnoho hráčů se často potýkalo s nastavením citlivosti senzorů. A to jak pohybových, tak magnetických. Doposud šlo nastavit pouze vzdálenost, která okolo senzoru vytvořila pomyslný kruh, jehož protnutím došlo k sepnutí. Nyní lze u obou typů senzorů nastavit i libovolný výřez ze zmíněné kružnice. A vyladit spínání senzoru mnohem přesněji.

Další z novinek je naprostá drobnost, přesto skrývá největší potenciál. Libovolný spojovací materiál, ať už motory, lana, pružiny či třeba písty, lze nyní zneviditelnit. Možnost vyrábět komplikované stroje, které nebudou zešeredněné pletencem lan a pístů, zajisté nedá spát mnoho virtuálním inženýrům.

Poslední vylepšení je čistě kosmetické, ale v šikovných rukou může pozitivně ovlivnit atmosféru úrovně. Doposud šlo nasvícení levelu nastavit pouze v editoru a při hraní bylo neměnné. Nový předmět umožňuje změnit nasvícení kdykoliv a jakkoliv během samotného hraní. Rozsah nastavení ovšem zůstává stejný jako doposud v editoru. Ale i pouhá možnost měnit dynamicky denní dobu, hustotu mlhy nebo barevné filtry, najde vhodné využití.

Závěrem popisu je nutno zmínit, že ne všechny funkce přinášejí kompletně nové možnosti. Některých z nich šlo docílit už dávno krkolomnější cestou. Jetpack mohl být přivázán k nejlehčímu materiálu, který hráč tahal za sebou. Nebo například checkpointy šlo emitovat do nekonečna. V těchto případech jde tedy pouze o zjednodušení práce.

Nové levely se nekonají
Při prvním pohledu na obsah staženého balíčku jsem zajásal. Nabízel pět nových levelů. Brzy ovšem přišlo vystřízlivění. Jednotlivé levely jsou pouhé tutoriály a ukázky nových možností. Každý zabírá jen jednu až dvě obrazovky a nemají ani konec. Je nutno z nich vyskočit přes menu. Nejde tedy o nic víc, než pouhý interaktivní popisek přídavku.

V prospěch balíčku mluví cena, protože je zadarmo a nikdo nemá důvod se mu vyhnout. Abych pravdu řekl, jeho umístění na PSN vůbec nechápu. Všechny novinky v LBP jsou automaticky stahovány všem hráčům v podobě pravidelných updatů. To aby jste viděli i online spoluhráče ve zpoplatněném obleku, který jste sami pro sebe nezakoupili. Z PSN se následně stahují pouze klíče, které onen obsah odemknou i pro vás. Nutnost zdarma odemykat obsah, který už mám automaticky stažený, mi přijde malinko absurdní.

Metal Gear Solid Pack

Před stažením dřívějšího Metal Gear Solid přídavku do LittleBigPlanet, jsem neměl představu, do čeho jdu. Čekal jsem standardní vysavač peněz v podobě pár oblečků a hrstky textur do levelů. V prvním okamžiku jsem byl ve svém omylu utvrzen. Zvědavě jsem nakoukl do editoru v netrpělivém očekávání novinek. A nikde jsem nic nenašel. Pěkně chudý přídavek, když mám problém najít novinky, řekl jsem si. Svůj omyl jsem si uvědomil až v okamžiku, kdy jsem prošmejdil ingame galerii staženého obsahu a nalezl tam začátek nové kampaně.

MGS pack byl prvním přídavkem, který přinesl i nové oficiální levely. Celkem jich naleznete šest. Čtyři standardně velké, jednu minihru a krátké interaktivní intro. Podobně jako v základní kampani, je nutno projít skoro každou úroveň minimálně dvakrát, pokud toužíte odemknout veškeré bonusy. Příjemné zpestření je, že umístění některých nálepek nejen vysype hromádku odměn, ale občas i překope celý zbytek levelu - neškodní protivníci dostanou zbraně, přibudou závodní úseky apod. Druhý průchod je tedy maličko jiný než první.

Media Molecule si byli dobře vědomi, že ve hře založené na sdílení levelů nemohou uspět pouhým prodejem úrovní. Obzvlášťe, když zdarma lze stáhnou desítky lepších. Proto přinášejí i nový hratelnostní prvek. Střelnou zbraň a spínač, který reaguje na zásah. I když s ním nelze vykouzlit nové efekty, možnost aktivace na dálku střelbou, z něj dělá zajímavý inovační prvek a příjemné zpesření. Nemohu se dočkat, jaká využití pro něj najde komunita. Místo ostré munice počítejte se střílením neškodné barvy. Takže krvavých lázní, kde z hadráků létá chmíří po kilech, se nedočkáte.

Myslelo se samozřejmě i na Bořky Stavitele a došlo k rozšíření nabídek v editoru. Pistoli a spínač jsem již zmínil. Dále můžete použít smrtící plasmovou kouli, několik přidaných materiálů, nové herní pozadí, hudební doprovody či sbírku zvuků spjatých s hrou Metal Gear Solid. Oblečky a stickery jsou očekávanou samozřejmostí. Na rozdíl od předchozích mini-přídavků, musíte vše sesbírat důkladným prošmejděním nových levelů. A ani lovci nových trofejí nepřijdou zkrátka.

Možná vám vrtá hlavou, jak je vyřešena kompatibilita s hráči, kteří nový přídavek nekoupí? Co když se budou snažit stáhnout level, který využívá materiál získaný v tomto přídavku? Odpověď se nachází ve velikosti samotného downloadu, který činí 1MB. To svědčí o tom, že přídavek ve skutečnosti nestahujete a je přístupný všem. Nejspíše stažen během posledních updatů. Zakoupením pouze získáváte možnost používat nové vlastnosti v editoru. Ale při hraní komunitních levelů, by měl být nový obsah dostupný pro všechny stejně.

obrázky z této hry v galerii

Vzhledem k nízkému očekávání mě nový přídavek velmi mile překvapil. Přináší něco nového pro každého, bez ohledu jestli rád hraje nové levely nebo buduje v editoru. Navíc obohatil svět LittleBigPlanet o prvek přinášející nový druh hratelnosti. Ze všech přídavků jde o první, u kterého není třeba řešit, zda se za ty peníze vyplatí.

Oba přídavky lze jednoznačně doporučit. MGS pack pro jeho obsah, který všestraně vylepšuje všechny herní aspekty. Creator Pack už jen proto, že je zdarma a není tedy jediný důvod, proč se mu vyhnout. Pro rýpaly drobné upozornění. Vysokové hodnocení je tentokrát dáno zejména směšnou cenou, než obsahem.

Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Recenze 1.část (úvod), Recenze 2.část (singleplayerová kampaň), Recenze 3.část (editor), Recenze 4.část (online/závěr), Dojmy z prezentace na GC, Novinky

Agarwel Idiriz
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor

Agarwel Idiriz