Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 3.dubna 2009 |
oficiální obrázky od výrobce První varování Herním světem je samotné filmové studio a jeho přilehlé okolí. V rámci celého areálu máte naprostou svobodu pohybu, ať už chůzí nebo pomocí malých „golfových“ vozítek. Můžete také vcházet do jednotlivých budov, kde se nachází filmařské kulisy, případně se lze oddávat snění a dostat se tak na divoký západ, do hororu nebo na palubu lodi. První známkou toho, že není všechno v pořádku, je podivné ovládání. Ať už se bavíme o pohybu hlavního hrdiny, polofunkčních kolizích nebo vyloženě nemotorné fyzice ovládaných vozítek, vše působí strašně nepřirozeně a tak nějak gumově. Kritické jsou zejména kolize, jejich výpočet a detekce, které jsou naprosto nedostatečné. Poměrně časté záseky a náhodné mizení vás bude provázet od samotného začátku až do úplného konce. Pozor si dejte zejména na jízdu na koni ve snu o Divokém západu. Frustrující nedostatky Bohužel, tím výčet problémů ani zdaleka nekončí. Už poměrně záhy totiž zjistíte, že ani third-person kamera neplní svou funkci nejlépe. Při samotném pobíhání ji ještě dokážete tolerovat, ale jakmile máte někam vyskákat a vyšplhat, bude to nejspíše stylem pokus-omyl. Nejenže nemáte tak úplně jasno o tom, kam se potřebujete dostat, ale především ztrácíte přehled o perspektivě. Velmi snadno se tak stane, že visíte na skalním výčnělku, myslíte si, že skočíte dolů a dopadnete na další výčnělek pod vámi a ejhle – řítíte se beznadějně dolů do propasti. Znovu se tady podepisuje i bídná grafika se špatným stínováním a odfláknutými modely prostředí, protože tak nepřehlednou hru aby člověk pohledal. Některé věci jsou až nepochopitelně nedodělané, jako třeba skákání a zachytávání se na výčnělky. V krátkosti řečeno se rozběhnete, skočíte a postavička dopadne kousek nad objekt, kterého se má chytit. Teď přicházejí na řadu zmiňované prapodivné kolize, protože postavička začne zpomaleně klouzat dolů, přičemž vy doufáte, že se nakonec přeci jen zachytí. Ono to totiž není pravidlem a čas od času se stane, že prostě spadnete! Příšerné kolize vás prostě budou doprovázet na každém kroku. Vzpomeňte si na to, až se poprvé ocitnete na schodišti v kanceláři Larry Laffera. Myslíte tedy, že si napodruhé alespoň zkrátíte cestu? Kdepak! Takové zcela logické chápání je přísně zapovězeno. Odněkud totiž přiletí zápalná láhev a vytvoří před vámi neprostupnou ohnivou stěnu. Dokud znovu tupě neabsolvujete nudné a zbytečné kolečko s kovboji, hra se nepohne dál ani o příslovečnou píď. Jak tohle mohli vydat? Pro samé nedostatky jsem se nedostal k tomu hlavnímu, co od adventury člověk očekává. Je potřeba zdůraznit, že nový Larry je opět spíše akční hra s prvky adventury, protože skákat, bojovat a střílet tady budete častěji, než by bylo zdrávo. Ne, že by mi to u jiných her vadilo, ale s tak odfláknutým ovládáním se budete většiny podobných úkolů děsit. Samotné dialogy, doprovodné filmy a pokusy o vtip jsou hodně často trapné, ale sem tam se něco povedlo. O záchranu se stará všudypřítomné slovíčko Fuck, aby hra vůbec dostala svou nálepku mládeži nepřístupno. Zní to trochu lacině, to uznávám, ale některé obraty mají něco do sebe. Pár momentů určitě vzbudí na tváři škleb, který bych mohl nazvat pousmáním. Podivně však působí občasné výměny čtyř replik mezi postavami, které vybíráte pomocí barevných tlačítek na gamepadu. Zkusil jsem věty prohazovat, opakovat, ale k ničemu to nevedlo. Vůbec jsem nepochopil, zda se mohu dobrat jiného výsledku? Malou pochvalu si zaslouží ještě některé z miniher. Kupříkladu realtime stříhání filmu je docela zábavné a svým způsobem i inovativní. Závěr Leisure Suit Larry: Box Office Bust je jedna z nejhorších her, jaké jsem za poslední léta hrál. Stala se doslova mým očistcem, protože jen málokde můžete vidět tolik problémů na jednom místě. Jedná se o čítankový příklad toho, jak se nemají dělat hry. Encyklopedii bugů, která by se měla stát odstrašujícím varováním pro všechny vývojáře. další obrázky v galerii Na hře se nedá najít téměř nic pozitivního. Nerad užívám silná slova s negativním zabarvením, ale téměř každý z přátel, kdo viděl tuhle hru na obrazovce, zvolil jediné slovo na vyjádření svých pocitů – hnus! Ať už je to komiksová grafika bez fantazie s opravdu příšernými postavičkami, chybným stínováním nebo uzoufání trhaným frameratem. Přes stěžejní části, jako jsou kolize či ovládání, až po tak běžné věci, jakým je třeba dojem ze střelby. K tomu si připočtěte laciný humor, imbecilní a opakující se úkoly, mnohdy stupidně nastavené save checkpointy, neuvěřitelně zmatenou kameru nebo… Má cenu pokračovat? Jeden bod dostává nový Larry za náhodně povedené vtipy a ten druhý za pokus přinést trochu erotiky do videoher, přestože je tu erotiky méně než černých sportovců na zimní olympiádě. Pokud chcete, připočtěte si ještě třetí bod za obstojnou délku hry, ale hlavně se nenechte zmást nostalgií minulosti. Tuhle hru rozhodně obejděte velkým obloukem. Al Lowe, zakladatel celé série, musí zuřit vzteky, jak ji zprznili.
Stáhněte si: Trailery... |
Ivan Kratochvíl | |
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v 2K Czech; psaní bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |