Forza Horizon Rally Pack - recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Forza Horizon Rally Pack - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

9. 3. 2013 17:00 | Recenze | autor: Václav Rybář |

Samozřejmě víme, že rallye přídavek k Forza Horizon vyšel v půlce prosince, a pokud nejste úplně leví, měli jste ho dohraný ještě před Vánocemi. Nám se ale tahle recenze zatoulala na kruhovém objezdu, a proto vychází až nyní. Na atraktivitě přídavku to nic nemění a vlastně je to celkem příhodné, protože DLC působí dojmem obsahu, který se do hry na poslední chvíli nevyšel.

Všichni víme v jakém časovém tlaku Horizon vznikal. Všichni víme, že jeho autoři, Playground Games, mají s rallye zkušenosti ze série Dirt. Vznik bonusového obsahu dedikovaného erzetám by tedy neměl nikoho překvapit. Co všechno ale za svých 1600 MS bodů dostanete?

Ať se práší za kočárem... ale jakým vlastně?

Sedm nových eventů (každý s plus mínus čtyřmi erzetami), pár nových rallye bazmeků do dílny - nové gumy, převodovky a spoilery, ale třeba i světelné rampy a samozřejmě pět nových aut. Je tu zastoupena nekompromisní Group B s Lancií 37 Stradale (1982), devadesátky, které dnes můžete i v reálu pořídit za pár kaček - Ford Escort RS Cosworth a Toyota Cellica GT4 (obojí 1992), a především věční rivalové Subaru Impreza WRX STi (2005) a Mitsubishi Lancer EVO VII (2004). Majitelé Season passu mají celé DLC zdarma a navrch ještě dostanou rally verzi Fordu Focus (2003).

I přes kopu nových achievementů vedle plnohodnotných rallye her vypadá tenhle přídavek jako chudý příbuzný. A to bereme v potaz, že si můžete pro rallye blbnutí vytunit nejen těch pět zmíněných vozů, ale i většinu čtyřkolek, se kterými vás hra pustí na polňačky. Jenom, prosím, dejte ruce pryč od Lamborghini. Jeho pohon je sice kompatibilní, ale kdo by takového Aventadora mučil na šotolině plné skoků a prachu, co vleze úplně všude?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pravá pět, katuj!

Sedmička soutěží přináší hráčům Horizon novou výzvu a hru svým způsobem staví na hlavu. Otevřené asfaltové hřiště virtuálního Colorada se v rallye mění v uzavřené erzety. V podstatě jezdíte po velmi pečlivě navržených tratích a váš spolujezdec vám dává klasické pokyny podle směrnic WRC (a občas prohodí něco nelichotivého o vašich řidičských schopnostech, jak už to tak bývá).

Erzety jsou doslova vysoustruženy v divočině, daleko od známých asfaltek a nedávají moc prostoru pro improvizaci - buď se udržíte na trati, nebo brousíte stěnu kaňonu - takže se raději moc nekochejte přírodou, jinak dojedete poslední.

Playground Games nejspíš tušili, že počtem eventů nikoho neohromí, tak pro jistotu ohulili obtížnost. Abyste dojížděli v první pětce, musíte si nejdřív erzety trochu nastudovat. Mitfára a jeho pokyny sice pomáhají, ale až cit pro krizové zákruty a volba správného auta přinesou výsledky.

Samozřejmě se vám počítají mezičasy, takže svůj pokrok můžete velmi snadno evidovat. Nečekejte ale nějakou hardcore rallye atmosféru, pořád jsme na Festivalu, takže jde spíš o americky povrchní blbnutí na blátě než seriózní WRC.

...

Bokem na bednu

Jak už bylo řečeno, charakter šotolinových tratí do značné míry diktuje váš styl. Jízdní model jako takový ale vážnějších změn nedoznal. Nová auta mají samozřejmě mnohem kratší převody, takže odletí ze startovní pozice jako stíhačky a v jakékoliv fázi zatáčení mají dostatek výkonu na to, aby zatancovaly na pětníku kozáčka.

Překoňované speciály jsou na šotolině hezky nervózní a jejich spíše hypotetická konektivita s vozovkou by mohla rekreační řidiče původní hry trochu vyděsit. Zatímco supersporty na asfaltu mají grip maximální, tady musíte hledat tenkou hranici mezi rychlým průjezdem v permanentním smyku a efektním, leč pomalým driftem, při němž je zadek v cíli rychleji než předek.

Ovládání není tak citlivé jako třeba ve třetím Dirtu, kde má člověk občas pocit, že jezdí s papírovým modelem, ale auto na povely reaguje dostatečně rychle, takže ho můžete do zatáčky krásně rovnat. Osobně i tady preferuji pohled z kabiny, protože jakmile víte, kde auto končí a začíná, umožní vám to přesněji trefovat apexy. Zvenku ale logicky máte trochu víc času odhadnout situaci a případně ji i zachránit, pokud jste příliš dlouzí na brzdy. Tedy s výjimkou nočních erzet, ale ty jsou tu spíš výjimkou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Poloplná sklenice

Rally pack je dalším důkazem robustnosti jízdního modelu celé Forza série. Offroadové ježdění tu působí věrohodněji a zábavněji než v Gran Turismu nebo třeba Test Drive Unlimited 2. Klidně bych si dokázal představit, že autoři v dalších DLC okoštují i jiné formy motorsportu, ačkoliv k té rallye měli logicky nejblíž.

Cena přídavku ovšem může vzbuzovat pochyby ve chvíli, kdy do souboje přibereme i bazarové hry. Několikrát zmíněný třetí Dirt seženete za podobné peníze a zážitek bude neporovnatelný, stejně jako budou samostatný mp3 přehrávač, kvalitní diktafon a GPS navigace vždycky lepší než aplikace v mobilním telefonu. V něm ale máte všechno pohromadě za cenu minimálních kompromisů. Forza se vcelku úspěšně snaží o totéž.

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

Verdikt:

Adrenalinová injekce za čtyři stovky vás konečně naučí jezdit bokem a montovat na přední kapotu víc světel než máte v bytě žárovek. Narychlo spíchnutý přídavek k narychlo spíchnuté Forze královsky baví, ale není bez kompromisů. Kdyby těch aut bylo dvakrát tolik, možná bychom se nechali přemluvit k osmičce. Možná.

Nejnovější články