Fable: The Journey - recenze

Xbox 360

Recenzovaná verze: X360

Vychází na platformách: X360

Verdikt: Jako nová hra v sérii Fable tohle dobrodružství neobstojí, ale pro vyznavače Kinectu jde o solidní zážitek, kterým se pobaví a rychle na něj zapomenou.

Hodnocení redakce 6/10

Jak hodnotíme

metacritic 61/100

Fable: The Journey CZ

19. 10. 2012 21:17 - Recenze autor: Lucie Jiříková Komentáře: 0

Když studio Lionhead, v té době ještě s vizionářským Peterem Molyneuxem v čele, oznámilo pokračování série Fable pro Kinect, jímala většinu fanoušků hrůza. Ne že by byl Peter neschopný, naopak. Bohužel však proslul také tím, že má smysl pro nápady, které v běžném světě moc nefungují. A hra Fable: The Journey je toho jasným důkazem.

Mělo jít o naprosto autentický zážitek, který nás pohltí ještě více, než původní hra. Jenže nakonec z toho vzešla docela jiná věc. Fable: The Journey je jedna z nejlepších her pro Kinect, zároveň se však jedná o naprosto příšerné pokračování série. A teď babo raď!

Vědma Tereza a její nový svěřenec

Příběh se odehrává na cestě z vnitrozemí k Věži, kterou se opět chystá pohltit zlo a zkaženost. Pro boj proti temným silám je vědmou Terezou vybrán mladičký Gabriel, jenž se ztratil své karavaně. Nic netušící Gabriel si bere Terezu do svého vozu a z jejího vyprávění se začíná dozvídat o minulosti i o budoucnosti celého Albionu. Zanedlouho je také vybaven kouzelnými rukavicemi, které jsou stěžejním bodem nejenom celého příběhu, ale i samotného herního systému.

V první řadě rychle zapomeňte na volnost pohybu, na nakupování domů a předmětů, na komunikaci s dalšími obyvateli Albionu, na možnost pořídit si ženu a děti, ale i jiné maličkosti, které jsme na Fable tak milovali. Žádný zázrak se prostě nekoná – Fable: The Journey je, stejně jako i všechny ostatní kinectové hry, „koridorovka“ bez možnosti sebemenšího odbočení.

Z vozu se sesedává programově na několika předem vyhrazených místech, kde se nachází nové lokace, ukryté sběratelské předměty, nebo plácky pro léčení a péči o koně. A i potom se jede podle stejného vzorce. Postava sama popochází a je stavěna před různé úkoly – zabíjet své nepřátele, dostávat se skrze překážky a řešit logické puzzly.

Slabosti nového Albionu

Všechny uvedené činnosti se bohužel dost opakují. Při jízdě vozíkem vás budou ohrožovat skřeti na buvolech, kteří vždy po dvou, třech vyjedou z cesty, navazující zleva nebo zprava. V případě herních lokací zase pořád dokola masíte několik různých protivníků, které pro zpestření tak maximálně zbavíte štítu nebo z nich za pomoci kouzla vypálíte zkaženost. To by možná ještě nebylo tak zlé a dalo by se to pochopit, jenže opakování se dočkáte i v případě řešení logických puzzlů a především při léčení a starost o koně.

V této části hry se nachází trestuhodné množství nevyužitého prostoru, který autoři úplně zbytečně promrhali. Co třeba nějaké zajímavé mezihry s koněm? Hraní karet se spolucestujícími? Nebo jakákoliv jiná maličkost ve stylu Fable?

Jediné, co vás tu pořád dokola čeká je: hřebelcování, napuštění vody do žlabu, otevření bedny se sběratelským předmětem, utrhnutí jablka a podání vašemu koni a nakonec zapřažení vozu. Připouštím, že nejsem žádný velký milovník koní, ale jsem přesvědčená o tom, že i jejich velcí milovníci by spíše než stereotyp a pocit nutné práce ocenili pestrost a zábavu.

Kinect tuží svaly

Ve stejném duchu se nese i ovládání Kinectem, které se soustřeďuje pouze na horní polovinu těla. Ano, u Fable: The Journey můžete sedět, ale netěšte se, že to bude odpočinková jízda. Úlitba pro pohodlnější jedince se stala současně i pastí. Vzhledem k tomu, že tu člověk stále jen máchá rukama, může se těšit na pořádně namožené svaly. Tedy alespoň v případě, že se rozhodnete, projít hru na jeden zátah (během dvou večerů).

Možná byste se tomu vyvarovali, ale to by Kinect musel snímat úplně přesně a nesměl by po vás chtít spoustu zbytečných pohybů navíc. Nejspíš jde o nepatrné poposednutí nebo snad neopatrné nadechnutí, které se později naučíte v rychlosti napravit. V prvopočátcích hry z toho však plyne spousta frustrace a vzteku.

Ach jo...

Na tyto pocity si bohužel vzpomenu i nyní, s odstupem několika dní. A vedle toho mi na mysli vyvstane zbytečná jednotvárnost, krásná grafika, kterou se však kvůli systému hry nedá více pokochat, a žalostná vzpomínka na původní koncept Fable.

Xbox s Kinectem prostě ještě pořád nejsou schopni přinést nám hru, kterou by fanoušci Fable mohli akceptovat. Pokud však odhlédneme od původních ambicí hry a od kořenů, které jí pojí ke světu Albionu, jedná se o solidní Kinect titul, který má své mouchy, ale i tak si v konkurenci ostatních Kinect her povede slušně. Jedině to hru posunuje těsně nad průměr.

Tagy: akční RPG kinect pohybový ovladač

Zdroje: Vlastní

Kupte na Xzone.cz

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.

Hledáme nového člena týmu, pokud umíš programovat, pojď mezi nás. Více informací.