Autor: Frix Publikováno: 10.srpna 2004 | Verze hry: anglická/finální pro PC Doba recenzování: 1 týden |
Patience Phillips (ještěže alespoň ne "Chastity" nebo něco podobného...) je klasická kancelářská myš, která má obtíže se seberealizací a pracuje pro nadnárodní kosmetickou společnost. Jednoho dne bůhvíjakou náhodou odhalí neetické prakticky své korporace a je zabita, načež ji oblíznutí zázračné kočky (ne, polibek to opravdu nebyl) přivádí zpět k životu. K životu v neskutečně těsné kombinéze z černé kůže a s apartním bičíkem v jedné ruce, samozřejmě na cestě za pomstou. Hra v zásadě kopíruje pochybný příběh filmu a tím pádem se podíváte i do několika sice ne úplně stejných, spíše příbuzných lokací jako například muzeum. Pokus o klon Tomb Raidera V tomto momentě příběhová část končí a hráč je na své kratičké, extrémně nudné pouti veden jen několika nesmyslnými filmečky, které uniformně představují pár tupých nepřátel a rádobyvtipné komentáře hlavní hrdinky směrem k nim. Děsivé špatná prezentace spolu s nefunkční kamerou a ovládáním představují ostatně hlavní rysy hry, která se může ospravedlnit snad jen dobou vývoje něco málo přes půl roku. Jde pochopit, že během takové doby nejde vytvořit skutečně nic lepšího, než podprůměrný klon Tomb Raidera či Prince of Persia. S tím má Catwoman skoro identický design úrovní, tedy skákání, lezení, ručkování atd. Aby se člověk nedejbože neztratil, ačkoliv to je v této jednoduché a krátké (dohrání zabere asi 5 hodin) hře nemožné, zakomponovali autoři čas od času do stavby úrovní i cosi jménem “cat sense”. Nechejme stranou nestydaté obšlehnutí Spider-Mana 2 - tento vskutku speciální bonus se projevuje svítícím objektem v místě, kam má Catwoman směřovat své další kroky. Otázka je zřejmá: co může průměrný hráč zkazit na pár hopsacích hádankách? Nepoužitelné ovládání a kamera Ovládání a kamera jsou v Catwoman natolik špatné, že valná většina hry soustředěná na akrobatické dovednosti je prakticky nehratelná. Jen málo věcí dovede být více frustrujících než když ve hře přesně víte CO udělat, ale necitlivé ovládání ve spolupráci s vyloženě sabotérskou kamerou z toho činí nadlidský úkol. Nejde o rozložení kláves, ale o jejich reakci a pokud je kupříkladu nutné použít k nějaké akci trojici tlačítek najednou, je skoro nemožné dosáhnout cíle. Plytká hratelnost souvisí do značné míry i s náplní misí, kde jde prakticky jen o získávání vzácných artefaktů a pobíjení nepřátel stojících v cestě. Hojně je využíváno cat sense, což v zásadě umožňuje orientaci v někdy nepřehledných úrovních. Screenshoty a videa ze hry vypadají celkem slušně a mohou člověka lehce ošálit. Jenže právě zde je možné vydedukovat druhý problém přispívající k frustraci, totiž kameru. Místo toho, aby fungovala k hráčovu užitku, nabízí hlavně stylové záběry na digitalizovanou Halle Berry. To může být samo o sobě pro jisté mizivé procento vyšinutých hráčů dostatečným důvodem ke koupi, zbytek ale spíše zapláče nad neustálým padáním z neviditelných okrajů střech, boji s neviditelnými nepřáteli, mačkáním neviditelných tlačítek atd. Kočičí žena umí také lézt po zdech, prakticky stejně jako jsme tuto možnost měli ve Spider-Manovi 2. Kdo ví, třeba jde o prokletí her se slabou hratelností. Příliš jednoduché souboje Boje jsou díky kameře, jednoduchosti a slabé AI nepřátel zpočátku jenom nudné, později podobně frustrující jako skákací části. V zásadě jde o komba tvořená pouze kopy a údery, na dálku jde využít i bič. Jediné oživení se skrývá v bodech, které hráč dostane po každém vyhraném boji a je za ně možné získávat nová komba, ale díky jednoduchosti bojů nejsou prakticky žádná (kromě dálkového odzbrojení protivníků) potřeba. Je zde i pokus o bullet-time á la Max Payne, nikdy ale není třeba ho využít. Alespoň však autoři projevili drobný pokus o oživení hry. Za zmínku stojí určitě i záměrná orientace na dětské publikum, což se projevuje "nesmrtelností" nepřátel. Ti po vyčerpání energie zůstanou nehybně stát a obestře je jakýsi mléčný opar. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Graficky je na tom Catwoman docela solidně, nejde o žádný zázrak, ale prostředí vypadají fajn a model hlavní hrdinky je rozpohybován opravdu dobře. Poněkud zoufale vyznívá animace, která se spustí po chvíli nečinnosti a dává znát, na co jsou autoři z britské pobočky Electronic Arts skutečně pyšní – model Catwoman. Teatrálně si olizuje ruce, kroutí se na místě a čas od času mrkne do kamery. A potom ať někdo ospravedlňuje orientaci hry na děti od 12 let. Neostrá grafika poznamenaná konzolovými verzemi alespoň nevyžaduje nijak supervýkonný hardware, postačí zcela průměrná sestava a klidně starší grafická karta bez podpory DX9 efektů. Zvuky jsou standardní, hudba není většinou příliš slyšet, ale ve chvílích svojí přítomnosti nezní špatně. Překvapivě hodně zlý je dabing, možná v době jeho natáčení už Berry věděla o nevalných výsledcích filmu v kinech. Resumé Catwoman je slabý pokus o klon Prince of Persia, který má mizivou šanci zaujmout jakéhokoliv trošku zkušenějšího hráče, tedy krom krajně zapálených Halle Berry fetišistů. Kdyby se místo blýskavého vzhledu zaměřili tvůrci na použitelné ovládání a kameru, mohlo jít alespoň o příjemné osvěžení v letním suchu. Bohužel, kde nic není... Znáte to. Stáhněte si: Trailery, Cheaty... Související články: Novinky..., Návod, Informace o filmu |
Frix | |
autorovi je 18 let, píše pro Tiscali Games & Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde právě dostudoval International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora) |