26. 11. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Call to Power 2 - minirecenzeAutor:BergyPublikováno: 26.listopadu 2000• Základní ...

Call to Power 2 - minirecenze

Autor:Bergy
Publikováno: 26.listopadu 2000

Základní koncept hry nezměněn
Asi těžko by se hledal člověk, kterému by pojem Civilizace nic neříkal. Právě díky pánovi jménem Sid Meyer, který vše vymyslel, se Civilizace stala doslova světoznámou hrou, jejíž jméno je dodnes vyslovováno s velkou úctou. Asi tak před rokem se na herním trhu objevilo další pokračování této ságy s podtitulem Call to Power. Nutno ale podotknout, že tento titul nepocházel z dílny fenomenálního Sida Meyera, ale z produkce konkurenční firmy Activision. Díky tomu možná vypluly na povrch některé pochybnosti o kvalitě této hry, ale ihned po vydání CTP byly ony obavy rozptýleny, klasická Civilizace byla znovu oživena a obrovský úspěch na sebe nedal dlouho čekat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nyní na sklonku roku 2000 tu máme druhý díl Call to Power, který se vcelku dal asi očekávat a také otázku, co nového nám vlastně CTP2 přináší? Základní a skutečně geniální koncept hry zůstává samozřejmě nezměněn, ono také proč měnit něco, co se tak dobře osvědčilo. Grafika a hardwarová náročnost je rovněž prakticky stejná, tedy ani zde na vás žádná změna nečeká a jestli jste nyní na rozpacích, tak jste na tom stejně jako já, když jsem viděl obrázky z CTP2 a přečetl nějaké ty prvotní informace. Ony novinky vás totiž čekají v samotných útrobách hry a nejsou prostě na první pohled tak nápadné.

Novinky v druhém dílu
Stejně jako minule začínáte v roce 4000 př. n . l. a hrajete až do roku 2300 n. l., rozdíl bude v tom, že si tentokrát trochu více vychutnáte dobu bronzovou a tím se samozřejmě i navýšil počet celkových tahů, které budete muset odehrát. Dále nastalo jakési zjednodušení celé hry, i když těch mnoha desítek tabulek, které vás nutí zabývat se někdy dost nezáživnými texty o dění kolem vás, se prostě asi nezbavíme nikdy. To zjednodušení, které mám na mysli, ulehčí vaší situaci trochu jinak. Rozhodně nejvíc mě potěšili automatičtí (počítačem řízení) správci vašich měst, které lze libovolně aktivovat a deaktivovat. Právě oni se sami bez vašeho přičinění starají o chod města.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Navíc můžete zadat výrobní plán a nastavit si proces výcviků vojáků, jednotek a budov na mnoho kol dopředu, čímž se město stane plně automatické a samo vám dodává vše potřebné. Nabídky a výzvy k započetí výzkumu nových jednotek a zbraní vyskakují samozřejmě sami a vám postačí, když jenom potvrdíte, popřípadě vyberete to co chcete a odešlete. Stejným způsobem můžete vybudovat a nastolit i nové společenské řády, ale vše chce svůj čas. Herní interface je tedy mnohem jednodušší a přehlednější, což je velké plus.

Skutečné hranice
Vcelku výraznou novinkou jsou hranice měst a států, na herní mapě jsou viditelně označeny a rozlišeny barvou své příslušnosti. Význam mají velice důležitý, pokud totiž se svými jednotkami překročíte nějakou cizí hranici, okamžitě se o tom soupeř dozví a posílá výhružnou zprávu se sdělením, abyste okamžitě ustoupili. Pokud máte dostatek sil, opětujete zprávu s vašimi podmínkami. V těch může stát třeba to, že právě soupeř musí zaplatit určitou částku a vy ho necháte na pokoji nebo také můžete chtít jeho vyspělejší know-how a mnoho dalších věcí. Vůbec politická stránka CTP2 se podstatně rozšířila, ne vždy je totiž nutné vyřizovat spory silou, někdy stačí pár smluv a můžete žít se svými sousedy v poklidu a míru.

Dobrá volba?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Každý hráč má na výběr z obrovského množství map a národu, k dispozici je i celková mapa skutečného světa, která napodobuje reálné kontinenty naší planety. A pokud by vám i tohle bylo málo, tak je zde i generátor nových map, dá se tedy říct, že o zábavu je znovu na dlouhou dobu postaráno. Na druhou stranu ale ti z vás, kteří již vlastní první CTP, budou muset pečlivě rozvážit svou investici do CTP 2 protože, těch změn zase tolik není a v ničem razantním se opravdu druhý díl neliší. V jiné situaci jsou hráči, kteří CTP nemají, pro ně je CTP2 naprosto jasná volba, která se jim vrátí i s úroky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pořád stejná Civilizace, naštěstí stále kvalitní.