World of Warplanes: Útok z nebes
zdroj: tisková zpráva

World of Warplanes: Útok z nebes

23. 8. 2013 10:35 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

Stačilo mi vidět trailer oznamující odhození pásu betacudnosti z World of Warplanes, abych v uších uslyšet zpěv andělů během střemhlavých náletů a chechtot démonů při potupných nárazech do skal a proděravění palivových nádrží. World of Warplanes bude mezi běžnými smrtelníky (s nekonečným počtem životů) za měsíc a co mě zajímalo nejvíc při obdivování multiplayerové řežby na stánku Wargaming bylo, zda je připravené ovládání i pro letecké ovladače. „Můžete ovládat prakticky jakýmkoliv známým ovladačem, ale u propracovaných specializovaných kniplů všechny funkce nevyužijete,“ odpověděl Vladimir Belozerov.

Není divu. War of Warplanes kráčí ve stopách World of Tanks. Jde o velmi přístupnou hru, která svojí pravou náročnost odhaluje až po desítkách hodin hraní a stovkách explozí ve vzduchu. Belozerov přitakává: „Nebudeme mezi vás a létání stavět žádné překážky. Nebudete muset startovat nebo přistávat. Jednoduše si v hangáru vyberete letadlo, objevíte se ve vzduchu a jdete na věc.“

Od jednotlivých bojových strojů očekávejte rozdílné letové modely a vlastnosti zkrocené opratí arkádové hratelnosti. Hra ale nebude povrchní. Belozerov s těžkou stíhačkou vylétává vysoko do oblak nad pacifickými atoly a střemhlav se spouští dolů na japonské stroje. Jde o jednu z nejlépe pochopitelných taktik: některá letadla mají silnější motory, takže vrtule dokáží umlátit řidší vzduch a vyletí mnohem výše. „Kdybych měl říci, o co nám hlavně jde, jsou to dogfighty,“ komentuje Vlad obraz. Rychlé průlety v těsné blízkosti, ostré manévry a pilotní taktizování ve smyslu „musím myslet přesně o pět sekund dopředu“ jsou skutečně jímavé.

...

V traileru jste viděli, jak dvě stíhačky během adrenalinové honičky vlétnou do železničního tunelu a jedna z nich se rozseká o vlak. Do takové míry hra skriptována nebude, i když navigačních problémů v úzkých prostorách si užijete víc než dost. Souboje v kaňonech nebo mezi vrcholky hor vyžadují rychlé a precizní reakce a dobrou znalost prostředí. Příroda totiž, jak se říká, hraje. Třeba za kopcem anebo v mracích se ztratíte z výhledu i radaru, tím pádem můžete ve velké bitvě perfektně mást nepřítele anebo ho napadat ze zálohy.

Stejně jako v případě World of Tanks podporuje World of Warplanes bitevní pole pro třicet hráčů (15 vs 15) a s rozsáhlou nabídkou stíhaček šesti armád (Anglie, Sovětský svaz, Japonsko, Spojené státy, Francie a Německo) není důvod myslet si, že se strategie spojená se skládáním letky jen tak vyčerpá. „World of Warplanes sledují historickou evoluci letadel od třicátých let až k moderním strojům,“ říká Vlad. „Velikost válečných oblastí se odvíjí právě od letopočtu. Čím blíže k současnosti, tím větší prostor pro manévrování dostanete.“

V současnosti vývojáři nepřemýšlí nad přenesením World of Warplanes na X360, kde již v betě běží World of Tanks. Nicméně účet WoW bude kvůli jednotné peněžence pro nákupy spojen s WoT. Lze tedy očekávat, že přenesení na konzole je již v přípravě (obě hry využívají stejný enginový základ), ale odehraje se až ve chvíli, kdy bude mít World of Warplanes solidní hráčskou základnu.

Nejnovější články