TEST - DropTeam
zdroj: tisková zpráva

TEST - DropTeam

27. 12. 2006 12:12 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Byla jednou jedna taktická simulace obrněných pozemních jednotek z daleké budoucnosti...

Nejsem ten typ experimentátora sáhnuvšího po všem, co zavání průšvihem. Přesto jsem doufal, že DropTeam od malého studia TBG Software, které před Vánocemi vypustilo aktualizované demo (252 MB), nebude zase tak špatný. Teoreticky se mělo jednat o mix akce a strategie, jenže ani jedno z toho hra v reálu neobsahuje. Jediné, co opravdu obsahuje, je řada bugů, které jsou rozesety po kraťoučké SP kampani i libovolných scénářích, kde můžete hrát buď v Deathmatchi nebo Capture the Flag módu. Místní rádoby souboje okořeňuje široká škála jednotek: tanky, džípy, vznášedlo, pěchota a stacionární zbraně.

Jejich použití je omezeno počtem povolených „Dropů“, neboli počtem jednotek, které smíte využít a přivolat si je na pomoc v boji. Jenže vidět v pohybu tolik jednotek ovládaných neuvěřitelně neschopnou inteligencí je zážitek zralý na Bohnice. Jak jinak si vysvětlit totální anti-AI všeho, co ovládá počítač. I jednotky spadající pod vaše velení dělají vyložené naschvály - kupříkladu tančík nejprve ignoruje mé příkazy a pak znenadání zapluje pod vodu a tam vesele opisuje kružnice. Výměna munice, ačkoliv probíhá v reálném čase, spíše připomíná hru kámen nůžky papír než cokoliv jiného. Zážitku nepomáhá ani přítomnost nefunkční taktické mapy či radaru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tenhle odstavec jsem chtěl věnovat údajně hlavní složce hry – multiplayeru. Jenže v době testování existovaly na internetu pouze dva servery, přičemž bez problémů se dalo připojit jen na jeden z nich a to pouze po dobu, než jsem byl „dropnut“ do systému. Vlastností, která DropTeam na první pohled odlišuje od Battlefield 2142 nebo Quake Wars, je jeho minimalistický grafický háv. Sice zvládá takové libůstky jako HDR, ale kromě vozidel tu není nic, co by stálo za řeč. Možná vodní plocha, možná tráva na zemi, ale prostředí je celkově velmi chudé na detail, ať se jedná o poušť či měsíční krajinu.

Člověk by v takových lokacích čekal něco kolem sta a víc fps a ne ušmudlaných dvacet, ale asi to je dáno enormní rozlohou stovek kilometrů čtverečních. Do toho všeho tu není ani nějaký fyzikální engine a hra velice často padá. Ovšem nemohu říct, že by tu nebylo žádné pozitivum. Jedno by se přeci jen našlo a to hudba. Tedy hudba, mám na mysli jenom povedenou metalovou skladbu v menu. To nejlepší na závěr - autoři si cení DropTeam na bratru 35 amerických dolarů, což dozajista svědčí o jejich zvráceném smyslu pro humor.
zdroj: vlastní

jafrost

Nejnovější články