TEST - DEF JAM: Icon
zdroj: tisková zpráva

TEST - DEF JAM: Icon

17. 2. 2007 16:16 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

U vybuchující benzínové stanice jsme se zapojili do konzolové bojovky, kde hudba funguje jako součást ovládání. Nechápete?

DEF JAM: Icon je konzolová (X360/PS3) bojovka zasazená do raperského prostředí včetně skutečných ikon z tohoto hudebního světa. Pokud vám rap či hip-hop nic neříká, neřeknou vám nic ani jména hlavních protagonistů dema v příjemné velikosti 384 MB, které jsme mohli vyzkoušet díky Xbox Live Marketplace. Úvodní možnosti vás asi moc neohromí. Pokud vlastníte dva ovladače, můžete hrát s kamarádem proti sobě, pokud však ne, tak jen za rapera Big Boi proti T.I. Ano, opravdu se nedají mezi sebou prohodit, takže s jedním ovladačem dostáváte na vyzkoušení jen jednoho bojovníka. Další nepříjemností je časové omezení dema. Boj na obrazovce probíhá jen cca tři minuty a je konec. Sice můžete hned po konci zápasu spustit hru znova, ale od toho vás po dvou, třech spuštěních odradí nahrávací obrazovka, na kterou budete pravidelně zírat téměř 30 vteřin (jde zkrátka o hru od EA). Po tříminutovém zápase třicetivteřinový loading je jen pro silné povahy.

Na samotné hře je malinko vidět, že za ní stojí stejné studio, které se podepsalo na úspěšném titulu Fight Night Round 3. Podobnost první – při základním nastavení chybí ukazatel zdraví. U boxu to bylo k prospěchu věci, protože při detailním pohledu do tváří boxerů bylo jasně poznat, kdo je na tom hůře. V demu DEF JAM: Icon takový pohled chybí a důsledek toho si můžete sami domyslet. Podobnost druhá – používání pravé analogové páčky. Nejvíce to pocítíte při obranné činnosti a krytí, které jako by boxu z oka vypadlo. Podobnost třetí - útok. Základní útočná tlačítka jsou čtyři (X,Y,B,A) a zastávají funkce jako v předešlém projektu, čili silný úder nahoru a dolů, rychlý úder nahoru a dolů. Big Boi umí údery jen rukou, takže se kopů nedočkáte. Za to T.I. převážně kope, ale jak již zaznělo, za toho si s jedním X360 ovladačem prostě nezahrajete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Souboj se odehrává na benzínové pumpě a okolní prostředí je interaktivní (viz video). Uprostřed umístněné stojany s palivem ochotně vybuchují, vpravo na vás může vykouknout čistící kartáč od myčky automobilů a pocuchat vám úsměv. Vlevo vás zapudí hasícím přístrojem majitel benzínky, evidentně čínského původu. Novinkou dílu ICON je zařazení hudby jakožto součásti ovládání. Stručně bych to vysvětlil tak, že právě leštící kartáč z myčky můžete použít jako zbraň, když zamixujete ve správný okamžik muzikou, která hru doprovází. Slouží k tomu točení páčkami dokola za současného držení jednoho z tlačítek. Můžete tak vyvolat i výbuch benzínky. Soupeře sraženého na kolena, pokud je třeba poblíž stojanu na palivo, znova odpálit. Výše zmíněný chybějící ukazatel zdraví má zde být prezentován ve formě větší hlasitosti hudby, která hru podbarvuje. Každý bojovník má muziku svou, ta je pak ve hře zmixovaná dohromady a pokud se vám daří, měla by být ta vaše hlasitejší. Měla - to píšu záměrně proto, že mě se během dema nedařilo tyto stavy rozeznávat a nikdy jsem netušil, kdo je více zmlácen.

Celkově na mě DEF JAM: Icon působí jako nemastná bojovka, na níž nejvíc zaujala osobitá grafika prostředí. Naopak dojem nejvíce kazilo časové omezení, dlouhé nahrávání dema a také má mizivá znalost rapu. Příznivci série na internetu hru většinou chválí, takže asi není na místě obávat se zhoršení úrovně této série. Mě to však celé štvalo a mou nejoblíbenější činností se stalo probíhání ohněm a neustalé hoření mého Big Boi(e), který přestože hořel téměř tři minuty v kuse, odmítal padnou na zem a umřít ;)
zdroj: vlastní

azzie

Nejnovější články