Postřehy z veřejného betatestu Alpha Prime
zdroj: tisková zpráva

Postřehy z veřejného betatestu Alpha Prime

8. 10. 2006 0:01 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Na Národní třídě jsme se zúčastnili lovu chyb a dostali se až do sedmé úrovně této české FPS.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tento pátek proběhl v JRC na Národní třídě veřejný betatest české sci-fi FPS Alpha Prime, která má přijít do obchodů již za tři týdny. Za podpory sdružení vývojářů IDEA Games tvůrci z Black Element Software uspořádali „lov na bugy“, v rámci nějž si mohl kdokoli hru vyzkoušet a zároveň svými postřehy či připomínkami napomoci k vyladění chyb. Jako velký fanoušek daného žánru jsem si nemohl tuto příležitost nechat ujít a zařadil jsem se mezi pětici hráčů (hlavní nápor proběhl už začátkem týdne), kteří si titul přišli osobně vyzkoušet - byť všem komplikoval život dlouhý výpadek proudu kvůli nedaleké stavbě.

Předváděná verze Alpha Prime už samozřejmě byla kompletní, včetně nadabovaných cutscén. Těch je poněkud více a delších, než jsem čekal. V zásadě lze říci, že každá z devíti úrovní hry začíná a končí pořádným, klidně i pětiminutovým filmečkem. Navíc jsou ještě pasáže, kdy se vaše postava zastaví a baví se s někým po vysílačce – bohužel jste v daném okamžiku zranitelní, přestože nemůžete svoji postavu ovládat. Doufejme že to je jedna z chybek, které ještě autoři odstraní. Všechny ty filmečky – renderované přímo v enginu hry - vypráví docela zajímavý příběh, plný (úmyslných?) odkazů na klasické sci-fi filmy. Jak už nepochybně víte, budete řešit vzpouru robotů a zešílení lidské posádky na tajemném asteroidu Alpha Prime. Ke slovu přijde také tajemná mimozemská bytost nebo vojenské jednotky důlní společnosti, které se snaží celou aféru smést likvidací všech svědků. Dobrou atmosféru podporuje také kvalitní hudba, která přechází z orchestrální (elektronicky simulovaný orchestr) filmové do techna (ústřední skladba v titulní obrazovce mne svojí hudební i technickou kvalitou vysloveně zaskočila :-)

Obrázek zdroj: tisková zpráva V souvislosti s Alpha Prime se hodně napsalo o grafice nebo fyzice, ale v tomto ohledu jsem byl mírně zklamán – obojí je víceméně funkční, bez nějakých „wow“ momentů. Hra byla často přirovnávána k titulu Doom 3, ale ve skutečnosti zase tak dobře nevypadá. Hodně velkým zklamáním je také šablonovitá umělá inteligence. Na druhou stranu se ale hodně Alpha Prime příjemně hraje. Pokud si zvyknete na relativně vyšší obtížnost, užijete si parádní bezmyšlenkovitou střílečku. V tomto ohledu se hra podobá jinému nedávno vydanému českému titulu El Matador.

Během nějakých pěti hodin Alpha Prime jsem se dostal do sedmé úrovně, ale musím dát tvůrcům za pravdu, že v daném bodě začínaly být úrovně větší a těžší. Očekávat tedy můžete nějakých 10–15 hodin čisté herní doby pro dobrého hráče. Musím ještě dodat, že v oné sedmé úrovni mě hra stále stejně bavila a hodně jsem chtěl vidět, jak příběh dopadne – bohužel však kvůli jednomu z bugů hra v dané lokaci padala a nešlo ji dokončit. Přejme tedy autorům, aby se všech chybek stihli zbavit a titul si našel své fanoušky. Za sebe mohu říct, že se rozhodně na ten konec plánuji podívat!

zdroj: vlastní

martinzavrel

Nejnovější články