Multiplayer beta Crysis 3 ukázala zábavní potenciál
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer beta Crysis 3 ukázala zábavní potenciál

16. 2. 2013 11:00 | Dojmy z hraní | autor: Martin Kapalka |

Crytek v posledních lednových dnech otevřel přístup do multiplayer bety Crysis 3. Právě multiplayer má pod palcem pobočka Crytek UK (dříve Free Radical), která se starala o multiplayer již v minulém díle, díky čemuž jistě získala spoustu zkušeností a informací. Podíváme se, jak s nimi naložila.

Dva plus dva je pět!

Beta přišla se dvěma hratelnými mapami a dvěma módy. Mohli jste si vyzkoušet mapu zobrazující stísněné vnitřní, ale i venkovní letištní prostory včetně rozbitého letadla a reklamních poutačů. Letiště je mapa koncipovaná k soubojům na blízko ve tmavých tunelech a v bující vegetaci vně haly.

Neméně zajímavá je i mapa Muzeum. Dle mého názoru by ale daleko více odpovídal název "Trosky města v pralese". Chodíte po kolena ve vodě. Všude okolo rozbité budovy. Temně rudé zabarvení mapy jako celku. Idylka. Na rozdíl od letiště se zde dostanete do bojů na střední až delší vzdálenost.

Pokud jde o módy, v betě se objevil starý známy Crash Site z minulého dílu a horká novinka zvaná Hunter. V případě, že jste Crysis nehráli, můžete si představit Crash Site jako Team Deathmach spojený s ovládáním určitého území. Jako bonus je na každé mapě ovladatelný mech, který ničí vše v okolí a kulometná hnízda.

Na mapu dopadají mimozemské kapsle a fungují jako náhodně se objevující místa zájmu. Ty se musíte snažit získat pro svůj tým pohybem v nevelkém kruhu okolo. Týmu, který aktuálně ovládá kapsli, se postupně připočítávají body. Každé kolo je omezeno dvěma sty body a deseti minutami.

zdroj: Archiv

Hunter je novinka, jež byla uvedena ruku v ruce s novou zbraní. Luk je hlavní zbraní mimozemských predátorů s vylepšenými schopnostmi obleku, kteří budou nahánět skupinu vojáků snažících se přežít. Na začátku každého z pěti kol náhodně vybraná dvojice začíná v rolích lovců a zbytek hráčů jsou lidé. Dvouminutový časový limit je smrtelně krátký, takže není divu, že lovci mají schovaná nějaká esa v rukávu.

Neustále zapnuté maskování a radar ukazující budoucí oběti je pouze začátek. Jejich hlavní, dalo by se říci nekromantská, dovednost je přivést každého zabitého člověka mezi své řady. A tak se z počátečních dvou lovců postupně propracujeme až k patnácti téměř neviditelným mrchám nahánějící posledního člena výsadku. Lovce je možno zabít, ale pouze je to zpomalí. Nic už je nenavrátí zpět mezi živé.

V modu Crash Site máte možnost využít několik různých postav. Průzkumník, ostřelovač, útočník a těžkooděnec jsou předdefinovaní, máte ovšem několik volných slotů, kde můžete experimentovat s novým vybavením a schopnostmi vašeho obleku. Hunter mod vám povolí využít pouze postavu lovce nebo tři typy vojáků – sniper, útočník, obránce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nano sem, nano tam

Právě nano-oblek je hlavní deviza Crysis, a taky nejvýraznější prvek, kterým se Crysis 3 odlišuje od ostatních multiplayerových stříleček. Vědci nelenili a výborný oblek z minulého dílu vybavili celou řadou nových vlastností. Automatické zapnutí ochrany před útoky, vylepšený radar, rychlejší přechody do maskování a spoustu dalších, které ovlivňují vaše chování v boji a manipulaci se zbraněmi.

Nemusíte se bát, že byste byli okradeni o sbírání zkušeností a získávání nových zbraní či vybavení. Crytek díky bohu zůstal při smyslech a takzvané vylepšování nano-obleku lze provést po dosažení každých deseti levelů. Po několika hodinách si tak můžete užívat luku jako primární zbraně. Po resetu obleku přijdete o veškeré schopnosti, dovednosti se zbraněmi a zůstanou vám pouze zkušenosti a posbírané psí známky. Nicméně získáte k dispozici nové a lepší zbraně plus možnost pokračovat s levelováním postavy dál.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pastva pro oči. Klapka číslo dva. AKCE!

Nečekejte jakékoli upravování vzhledu vaší postavy. Vylepšování obleku, získávání dalších zbraní jsou prakticky jediné možnosti, jak si změnit vizáž. Na bojišti vypadají všichni téměř totožně. Ale vypadají opravdu impozantně. Máte-li možnost pustit si Crysis 3 na výkonném počítači, dočkáte se parádního grafického zážitku.

Ať se akce odehrává hned vedle vás, nebo míříte ostřelovací puškou na druhý konec mapy, vidíte veškerý pohyb či detail. Na druhou stranu se musím přiznat, že ve mně klíčí pocit déjà vu. Crysis 3 je po grafické stránce dost podobná předchozímu dílu a grafické změny jsou kosmetického rázu. Zda je můj pocit oprávněný nebo ne, se dovíme až po vydání plné hry.

zdroj: Archiv

Dříve demoverze, dnes online bety

Pokud máme mluvit o vyváženosti zbraní, tak na plné čáře vede boj zblízka. Přiblížíte-li se k soupeři zezadu, stačí vám téměř vždy pouze jedna rána. Pokud jste k sobě čelem, tak dvě rány. Nemluvě o možnosti najít na mapě ocelovou trubku se zbytky betonu. To už se pak stačí dostat do větší vřavy a můžete protivníky odhazovat hlava nehlava.

Oproti tomu střelné zbraně nejsou nijak zvlášť silné. Jedině střela do hlavy vám zaručí smrt protivníka na jeden náboj, ale jinak každá postava vydrží až příliš mnoho kulek. Zvuk samotných palných zbraní je kapitola sama pro sebe. Vývojáři se inspirovali u paintballových zbraní a dokonce i vysoko kalibrové zbraně zní poněkud směšně.

Pohyb po mapách je krásně plynulý, a pokud dokážete po sobě naskládat několik správných skoků a sprintů, dostanete se na druhý konec mapy velice rychle. Díky tomu se dá efektivně a často i efektně dostat do týlu nepřítele a postupně řadu hráčů zneškodnit. Připočítáme-li maskování a perky ovlivňující rychlost pohybu, stáváte se vskutku smrtící zbraní.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Všude dobře, online nejlépe

Velmi na mě zapůsobila technická strana bety. Očekával jsem bugy, lagy, pády serveru, špatnou synchronizaci s klientem. Nic takového se nedělo. Dokonce ani v neděli večer jsem nezaznamenal vyšší nápor na servery, či zpomalování hry. Technická připravenost multiplayeru je na vysoké úrovni. A jindy otravný Origin se potichu krčí v rožku a ani nedutá. Dobře mu tak!

S betou jsem tedy spokojený a kromě několika drobností nemám multiplayeru co vytknout. Beta evidentně splnila i očekávání vývojářů, jelikož spoustu lidí navnadila a zároveň otestovala technickou připravenost serverů. Teď už jen počkat, jak bude multiplayer působit jako celek, a jak dopadne singleplayerová kampaň. Bude to zase studená a chladná „Němka“, jako v případě dvojky, nebo tvůrci z Cryteku tu svou polívčičku tentokrát pořádně ohřáli?

Nejnovější články