Autor: Mickey Mouse Publikováno: 26.června 2007 | Verze hry: veřejná beta/anglická/PC Doba hraní: 4 dny |
Inspirováno klasikou TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Povolání Nepřekvapí nás určitě ani inženýr, o kterém napíšu, že je tu ke stavění a opravě techniky, k jejímu bránění a k deaktivaci protivníkových náloží, jakož i k pokládání obdobných nástrah proti nepříteli. Zásobovač, jak jsem další postavu nazval (v originále Field Ops) nosí zásoby munice i pro ostatní a dokáže přivolávat vzdušnou podporu. Poslední typ hráče je špión, kteréžto označení odpovídá mnohem lépe smyslu tohoto vojáka než sniper. Sice pro jeho primární zbraň je charakteristická přibližovací optika, hlavním smyslem jeho práce ale je pronikání do řad nepřítele, špionáž (například pomocí kamer) či narušování a ničení jeho pozic a výbavy. Některé postavy krom zbraní a speciálních vlastností disponují i schopností umísťovat do mapy speciální techniku v podobě kulometných či raketových věží, radarů apod. Což je další podstatný prvek rozšiřující bojové možnosti ET:QW, který lze strategicky využívat ve prospěch týmu. Člověk versus mimozemšťan Ač jednou z deviz této hry má být střetnutí dvou diametrálně odlišných ras, při hraní bety to poznáte především vizuálně. Technika, jíž disponují Stroggové, vypadá hodně sci-fi, což určitě atmosféře hodně přidává. Méně odlišností najdete už ve vzhledu jednotlivých postav, které sice při detailním zkoumání vypadají různorodě, ale díky tomu že všichni používají velice podobné barevné palety, ve zápalu hry není vůbec jednoduché rozeznat spoluhráče od soupeře. Naštěstí je každý označen značkou – spoluhráči zelenou, soupeři červenou, nicméně bych větší rozdíly rozhodně ocenil. Co mají dále oba teoreticky odlišné týmy společné je výzbroj a její účinky. Až na nepatrné drobnosti v podstatě každé povolání na straně GDF najde svoji kopii mezi Stroggy. Ne, že by to bylo špatně, jen jsem asi očekával trochu větší prokombinovanost ve vybalancování soupeřících stran. Nicméně jakés takés rozdíly tu přeci jen najdeme, například Stroggové dokážou obnovovat své zdraví anebo padlé protivníky přeměňovat na respawn-pointy. Nejde tu o fragy jako takové, na ty se tu nehraje. Jde především o strategii a týmovou spolupráci, obsaženou v rychlém plnění dílčích úkolů. Tyto úkoly jsou dvojí – jednak povinné, přesně dané mapou i pořadím, v jakém je třeba postupovat. Druhý typ úkolů jsou nepovinné, jež tak nějak samy plynou z aktuálního dění. Nejprve je potřeba, aby inženýři postavili tzv. EMP Disruptor, sloužící k prolomení obranných štítů Stroggů, chránících vstupy do kanalizace. Druhým úkolem je zničení dvou mříží, což je zase úkol pro pěšáky a jejich explozívní nálože. Posledním úkolem jehož splněním GDF vítězí je převzetí kontroly nad zařízením, které celé celou kanalizaci řídí a ovládá. K sedmi nepovinným úkolům pak patří třeba vybudování strážních věží, zničení barikády, ovládnutí dodatečných spawn pointů apod. Pro větší zajímavost je do hry implementován systém odměn a zkušenostních bodů, který na konci každé bitvy vyhodnotí a vypíše seznam všech, kdo si vysloužili svým působením nějaké uznání. Rozsah pochval nebo chcete-li metálů je celkem široký, což jistě přidává hře na atraktivnosti a snad i donutí hráče si počínat týmově tak, jak od nich hra předpokládá. Šikovný je i systém zdokonalování, kdy nejen že obdržíte nějaké to uznání, ale zároveň můžete svoji postavu povýšit na vyšší úroveň a zároveň si zpřístupnit novou zbraň, zdokonalit dovednost apod. Prostě hrát pořádně se vyplatí a je to zajímavější o to víc, že každé povolání klade důraz na jiné aspekty vedení boje a tudíž existuje spousta cest, jak se vyvíjet. Zatím je hra a její komunita v začátcích a vyvíjí se, takže je dílem náhody, na jak vyspělé skupiny narazíte. Někde se dokáže tým sám do pár vteřin sám zdecimovat tím, že jeden druhého přejede džípem ve snaze rychle nasednout a bez rozhlížení vyrazit kamsi pryč, ale už jsem zažil i hodně zkušené bitvy s využitím snad všeho, co hra a mapa nabízí. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů ET:QW běží na zdokonaleném Doom 3 enginu, který je především obohacen o schopnost obsáhnout rozlehlé prostory díky technologii Megatexture. Hodnocení toho, jak hra vypadá, bude asi hodně individuální. Mně osobně tento engine i zpracování postav a terénu vyhovuje a hra se mi opravdu vizuálně líbí. Narazil jsem i na názory, že krajina zeje prázdnotou, že efekty nejsou takové, jaké by se na rok 2007 čekaly apod. Samozřejmě jde i o hardware, jaký ve svém PC máte. Já neoplývám zrovna nejnovější DirectX 10 grafikou a přesto jsem schopen hru provozovat téměř na plné detaily v rozlišení 1920x1200, což beru jako jednu z velkých deviz, čímž jsou ale enginy od této firmy pověstné (více na toto téma v benchmarcích). Stejně tak bývá chloubou této firmy síťový kód, jenž patří k tomu nej, a ani v ET:QW tomu není jinak. Serverů na hraní bety je dost a dost, takže pokud jstte měli to štěstí a sehnali v uplynulých dnech unikátní sériové číslo, které bylo přístupné jen pro předplatitele FilePlanet, nic vám nebránilo hru vyzkoušet a udělat si tak obrázek. My vlastní nesměli vytípat kvůli nařízení Activision a odsouhlaseným podmínkám používání bety, kde je pořizování screenshotů zakázáno. Na základě hraní bety tipuji, že kdo čekal nějakou převratnou novinku mezi online střílečkami, bude asi rozčarován. Komu známé principy nevadí a ocení mix toho, co zná již odjinud, může se stát ET:QW jeho krevní skupinou. Záležet bude i na obsahu plné hry, jejích mapách, herní variabilitě apod. To vše se dozvíme už v srpnu nebo v září, kdy se v PC verzi objeví na trhu (konzolová mutace má následovat o něco později). Enemy Territory Quake Wars First Contact video - stažitelná verze (171 MB, 1280x720) Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Mega-preview, Novinky, Wolfenstein: Enemy Territory recenze |
Mickey Mouse | |
autorovi je 37+ let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru |