Dojmy z hraní: Sea of Thieves je zábavné pirátské dobrodružství pro více hráčů
zdroj: Microsoft

Dojmy z hraní: Sea of Thieves je zábavné pirátské dobrodružství pro více hráčů

15. 8. 2016 19:20 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

Výpravy za poklady, námořní bitvy, kormidlování pirátských bárek s kamarády a mluvící papoušci i dřevěné nohy. To všechno nabídne hybridní MMO Sea of Thieves od Rare, ve kterém se pod roztomile stylizovanou grafikou skrývá překvapivě zajímavé dobrodružství, co by mohlo potěšit fanoušky pirátské tématiky, ale také netradiční pojetí konzolové onlineovky, jaké dost možná ukazuje budoucnost žánru.

Hladká plavba 

Tvůrci se označení Sea of Thieves za MMO brání, ale faktem je, že multiplayer bude hrát prim a na singleplayer obsah tady narazíte jen stěží. Ostatně, celé demo se točilo okolo spolupráce několika hráčů, bez které by šlo jen o hodně minimalisticky pojatý simulátor pirátské plavby, v němž se mimo jiné můžete postavit ke kormidlu, střílet z kanonů, napínat plachty či opravovat díry v trupu. Nebýt hraní s přáteli v multiplayeru, jednoho by výše zmíněné velmi rychle omrzelo.

Sea of Thieves naštěstí právě o hraní s přáteli či s internetovými anonymy podporuje a navíc po technické stránce funguje bez větších obtíží. Tvůrci mi předvedli hladce fungující multiplayer, který si nejen umí poradit i s postupně odpadajícími hráči, ale co je důležitější, hlavně má ostatní hráče na paměti už od prvotního návrhu. Autoři sázejí na to, že si jejich hru zahrajete s přáteli a přicházejí s jednoduchou, ale perfektně odladěnou týmovkou.

Už po prvních pěti minutách, jen co jsme si se zbylou čtveřicí hráčů připili rumem, jsem nabyl pocitu, že jsme spolu prošli nejednou bitvou - spolupráce šla od ruky i navzdory tomu, že minimálně jeden z novinářů očividně nebyl hráč. Může za to především minimalistický návrh hry, který vyžaduje pouze elementární znalost videoherního kontextu.

Každá z postav mohla vykonávat jen minimum činností a k ovládaní bylo potřeba snad jen polovinu gamepadu. Zároveň ale nelze tvrdit, že bych snad nabyl dojmu, že jde o hru zcela prázdnou či snad příliš jednoduchou. To jen autoři dokázali najít ideální balanc mezi tím, co musejí dodat oni sami, a co už si do hry přinesou hráči.

zdroj: Archiv

Kouzlo Sea of Thieves tkví ve spolupráci jednotlivých hráčů a do velké míry tvoří zábavu nejen kormidlování lodě či nabíjení děl, ale i řeči, co u toho jednotliví hráči vedou, a komické situace vyplývající právě z lidského elementu. Je přitom zajímavé, že ve finální hře se mají potkávat pouze hráči - nemá vůbec docházet ke střetům s umělou inteligencí.

Výsledkem by měl být dostatek komických situací a nervy drásajících bitev. Trefit se s kanónem ostatně není nijak jednoduché. Když se s kormidelníkem neshodnete a on zatáčí na špatnou stranu, je bitva rovnou ztracená. A stejně tak hráči ovládající plachty si pořádně užijí při snaze udržet optimální rychlost lodi. Když k tomu přidáte ještě nutnost sem tam vyrazit do podpalubí a zatlouct díry v trupu, hned je o zábavu postaráno. Každý přitom může dělat vše a je jen na domluvě hráčů, jak si role rozdělí. 

V jednoduchosti je krása 

Představivost hráčů a nakonec vlastně i jakýsi přímočarý herní design bez zbytečných kudrlinek podporuje i hodně stylizovaná grafika, která hýří pastelovými barvami a čistými liniemi. Nejde o nic přelomového a v dnešní době ani speciálního, ale komiksová stylizace hře sluší rozhodně více, než sice fotorealistická, ale zato kvalitativně průměrná grafika. A když padne noc, dokáží autoři navodit doslova magickou atmosféru. Stejně tak i námořní souboje působí skvěle a kakofonie výbuchů vytváří ten správný mix adrenalinu a chaosu, který by na pirátské lodi v podobné situaci asi měl panovat.

Škoda jen, že o čemkoli mimo samotnou loď zatím tvůrci jen vyprávějí a vedle dobře pojatých námořních soubojů toho neukázali více. V trailerech lákají například na hledání pokladů, ale zatím nic z toho nepředvedli. Což o to, všechno prezentované mělo hlavu i patu. Tvůrci očividně vědí, co chtějí, a navíc to i zvládají nabídnout. Doslova mě ale namlsali, a pak nechali polohladového. Nezodpovězené ostatně zůstávají i otázky ohledně námořní části. Kolik bude lodí, jak budou vypadat, bude skutečně výsledná hra takto přístupná a minimalistická?

Jisté je pouze to, že základ v Rare mají, a pokud budou podobně vypadat i další pokusy o online hraní na konzolích, určitě se nebudu zlobit. Na úspěch Destiny by totiž vývojáři mohli navázat bez větších obtíží a musím přiznat, že multiplayerový element tomu jednoduchému pirátskému simulátoru opravdu slušel. Dovedu si úplně představit, jak po večerech brázdím s kamarády sedmero moří a pokaždé se vracím na naši pirátskou základnu ukrýt další kořist, přičemž mi to nezabere hodiny. Za pouhou půlhodinu jsme během dema zažili hned dvě námořní bitvy a ještě jsme stihli strávit nějaký čas na břehu.

zdroj: Archiv

Pirátská jednohubka

Ukázka ze Sea of Thieves zanechala pozitivní dojmy. Novinka od Rare se totiž hraje jak víno. Jen co si ke hře sednete, víte, co máte dělat. Podřízení se multiplayerovému elementu bylo naprosto přirozené a zároveň nijak rušivé. Zatím sice není jasné, do jaké míry se autorům podaří do hry zapracovat i RPG prvky a další bonusy, ale už v momentální podobě je Sea of Thieves zábavná záležitost.

Nejnovější články