Dojmy z hraní: Battlefield Hardline se pokouší o inovace v kampani i v multiplayeru
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Battlefield Hardline se pokouší o inovace v kampani i v multiplayeru

26. 8. 2014 20:30 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Není to tak dlouho, co se tvůrci z Visceral pokusili přesvědčit veřejnost o snaze přiblížit Battlefield Hardline realitě a stylu vyprávění z oblíbených kriminálek. Video z Hardline, promítané během tiskové konference EA na Gamescomu, mě společně s předváděčkou a vlastními dojmy z hraní přesvědčily, že nejde jen o planá slova, která by se od reality vzdalovala stejně, jako Fiat Multipla od hezkého auta.

V prvé řadě se tvůrci zaměřili na příběh mladého detektiva Nicka Mendozy, v jehož kůži prožijete nejednu přestřelku a automobilovou honičku. Podobným akčním kratochvílím by však mělo předcházet i vyšetřování a odhalování zločinů. V Battlefield Hardline bychom se tak měli dočkat tenké linie mezi chováním poctivého a zkorumpovaného policisty.

Vedle toho by tvůrci rovněž chtěli zapracovat na dynamice akce – jednotlivé části singleplayeru by tak měly připomínat epizody oblíbených kriminálních seriálů, z nichž každá má mít své vlastní zakončení. Zní to obdobně, jako koncept Shadow Realms, nicméně v případě Hardline byste měli dostat celou „sezónu“ v jednom balení a rozdělení na díly má sloužit spíše k časovým skokům. Ty prý tvůrcům údajně umožní lépe pracovat s cliffhangery a celkovým vývojem postav. Zní to zajímavě, ale z předvedených příběhových částí mám spíše pocit, že se série snaží budit emoce, ale zatím se topí v bahně patosu a klišé.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Hraní je cesta, ne cíl

O něco lépe ale působí hratelnost. Během prezentace za zavřenými dveřmi tvůrci sice ukázali stejnou úroveň, kterou už znáte z videa, ale bonusově předvedli různé způsoby, jakými se dá projít. Navíc šli více do hloubky při prezentaci herních mechanik.

V prvé řadě musím potvrdit informaci, že vás tvůrci v řadě úrovní pustí do ohraničené arény, kde musíte vyřešit určený problém. Rozlohou se prezentovaná oblast dala srovnat s táborem z Far Cry 3 a díky bohu nabízí i srovnatelné množství přístupů. Pokud na nepřátele nechcete běžet naslepo, bude hrát při postupu stěžejní roli průzkum a tím pádem i policejní scanner.

zdroj: Vlastní

Se scannerem si označíte nepřátele, které pak uvidíte na mapě, a krátkodobě i skrz zdi. Dále umí odhalit elitní zločince, na které je vypsaná odměna. Zlotřilce se pak samozřejmě vyplatí zlikvidovat, ale ideálně pouze zatknout. Pokud se vám zatčení povede, dostanete finanční injekci, za níž si pak můžete dokoupit lepší vybavení, které můžete střídat i v určitých momentech jednotlivých úrovní, respektive u zásobovacích beden.

I v průběhu úrovně tak můžete měnit svůj přístup: nic vám nebrání začít cestou tichošlápka, který omráčí většinu nepřátel, následně s pomocí háku vyleze na vodárenskou věž a oblast dočistí odstřelovačkou. Anebo když vás odhalí, prostě vytáhnete zbraně a rozdáte si to s nimi po vzoru Ramba.

Zde to ale budete mít dle tvůrců poněkud těžší díky simulaci průstřelnosti jednotlivých materiálů - a věřte mi, že soustředěné palbě povolí kde co. Přestřelky jsou díky tomu dynamické a především efektní. Snad jen kdyby během nich všechno tak nebouchalo – explozí však bylo přespříliš hlavně na videu, při předváděčce ne.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

A všichni ruce nahoru!

Důkladný průzkum úrovně má přinést plusové body i těm největším akčním hrdinům. Po úrovních mají být pohozené důkazy, které nejenže pomůžou objasnit pozadí hlavního příběhu, ale pokud jich nasbíráte dostatek, odemknou vám další speciální vybavení. Jak moc bude využitelné pro rozdílné typy hráčů a zda půjde o důležité věci nebo pouhé bonusy, to už tvůrci nespecifikovali. A na přímou otázku ohledně možnosti odtahovat omráčené nepřátele mimo dohled hlídek prohlásili, že o tom zatím nechtějí mluvit.

Zajímavě se tváří i možnost zločince odzbrojit. Stačí jim ukázat odznak a patřičně nahlas zařvat. V tu chvíli zváží, zda se vzdát,anebo vám oplatit varování kulkou do čela. Měli by se prý rozhodovat dle své povahy, počtu a především vaší momentální převahy. Nicméně se může stát, že se vám vzdá i dvojice nepřátel.

Jakmile zahodí své primární zbraně, přebere otěže AI s prozaickým kódovým označením „Ani hnout!“ Na nepřátele pak musíte mířit nějakou tou puškou – jakmile to neděláte, dávají pomalu ruce dolů a sahají k opasku pro pistole, aby vás zlikvidovali. Na dvojici tak musíte mířit střídavě a provést zatčení až když mají oba dva ruce nahoře.

Animace zatýkání je však na můj vkus příliš dlouhá a působí podivně, že když se věnujete jednomu zločinci, zatímco druhý nečinně přihlíží. Přestože by měl spoustu času sáhnout pro zbraň a překvapit vás. Doufejme, že tuto mechaniku tvůrci ještě vypilují.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Masivní bitvy

Mimo předváděčky za zavřenými dveřmi jsem se v Kolíně dostal i k hraní multiplayeru. Tomu tvůrci v prezentacích nevěnovalo mnoho prostoru: jenom oznámili, že chystají zápasy 5 vs. 5 bez respawnu, ve kterých půjde o záchranu rukojmích (a vůbec to nevypadá, že se inspirovali u Rainbow Six: Siege) a jakési honičky v autech.

První mód objasňuje video, druhý jsem sám vyzkoušel. Nahánění v autech má trochu jiný náboj než byste čekali. Pokud bych měl popsat styl hraní, jde o obsazování kontrolních bodů, které jsou pohyblivé. Ano, hádáte správně - kontrolní body, jejichž obsazení je klíčové, představují právě auta.

Musíte si tak vzájemně s nepřáteli auta krást, snažit se zabít řidiče nebo je přímo likvidovat (respawnují se). Idea zní zajímavě, nicméně při hraní bylo cítit spíše obrovský zmatek. Všichni pořád vyjížděli za hranice mapy a střílelo se úplně jinde než kde se nacházela vozidla.

Zajímavý koncept tak nepřežil ani první kontakt s hráči, kteří spolu chtěli primárně bojovat, a ne neustále dohledávat pohyblivé cíle k obsazení. Před tvůrci leží spousta práce, která směřuje k motivaci hráčů, aby tento mód hráli tak, jak chtějí tvůrci.

Battlefield Hardline zdroj: tisková zpráva

Battlefield Hardline však na Gamescomu příjemně překvapil. V multiplayeru se snaží o inovaci, a přestože s ním má problémy, je sympaticky odlišný. Jinak se ale hraje stejně dobře jako předchozí díly série. Výrazné změny přináší Hardline ve hře pro jednoho hráče, která působí na poměry série svěže a zajímavě. 

Nejnovější články