Battle for Middle-Earth 2 - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Battle for Middle-Earth 2 - dojmy z dema

14. 2. 2006 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Váháte, zdali se zúčastnit druhé bitvy o Středozem v masivním demu této fantasy RTS? My jsme do války mezi trpaslíky a gobliny na dvou mapách vstoupili za vás a společně s dojmy přinášíme videa z hraní a modifikaci.

Autor: Levis
Publikováno: 14.února 2006
Verze hry: oficiální SP demo
Doba hraní: pár dnů


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Před více než rokem dorazila na pulty obchodů kvalitní fantasy real-time strategie s názvem The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth. Jak jste se mohli dočíst v tehdejší recenzi, hra sice nepřinesla žádné závratné novinky, ale těžila především z filmové licence k trilogii režiséra Petera Jacksona. Momentálně Electronic Arts dokončují druhý díl, který byl dříve k vyzkoušení v uzavřeném multiplayerovém betatestu a nyní ho lze otestovat i v masivním demu (1,4 GB), obsahujícím dvě ze tří nových ras - trpaslíky a gobliny.

Obvykle se zpracováním menu ve hrách nezabývám, ale tady nelze nezmínit kameru rotující kolem impozantních soch králů, které přesně jako ve filmu lemují průzračně modrou řeku. Demoverze nabízí tutoriál a dvě mapy - první je Harlindon, která se rozkládá u mořského pobřeží, druhá pak zasněžená krajina Withered Heath.

 Seskupení do formací
V demu nejprve dostanete pod kontrolu pluk gondorských vojáků, kteří mají za úkol vyčistit zasněžený kraj od ohyzdných goblinů, přeplavit se na druhou stranu řeky a založit základnu. Jednotky se opět pohybují ve skupinách, takže se nepořizuje jeden voják, nýbrž celý prapor. Příjemnou novinkou je možnost tahem myši uskupit jednotky do formací rozprostírajících se do šířky nebo do délky (viz obrázek níže). V praxi to obvykle ušetří drahocenný čas, třeba když se obranné síly jedním kliknutím chytře rozestaví podél opevnění. A samozřejmě není nic lepšího, než do bitvy vyrazit s elegantně seřazenou armádou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Přístav už je podobně jako jiné neutrální budovy na mapě předem vybudovaný, takže ho stačí obsadit, pokud chcete postavit lodě (transporty, válečné bárky). Ty mají být jednou z hlavních novinek ve dvojce, ale v demu se protivník zarputile odmítal pustit do námořních bitev a operoval pouze na souši. Trochu zklamán přepínám do skirmish módu a volím první ze dvou map.

MODIFIKACE DEMA
Z domácí fanouškovské stránky si můžete stáhnout první neoficiální modifikaci dema, díky níž se dá hrát za stranu Men of the West, která nahradí současné trpaslíky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Změny ve stavění základny
Na začátku skirmishe má hráč pokaždé jen pevnost a dva stavitele, kteří narozdíl od prvního dílu BFME mohou budovat kdekoliv na mapě. U trpaslíků je na výběr z celkem osmi budov, goblini mají navíc ještě místo pro lukostřelce. Nejvýraznější ze všech je gobliní Spider Pit, která po příslušných upgradech vyrábí Spider Riders - obrovské skřetí pavoukojezdce. Ti se v terénu osvědčí podobně jako rohanská jízda v jedničce. Pavouci se rozeběhnou proti nepříteli a roznesou jeho vojsko na kopytech.. pardon, nožičkách.

Tyto jednotky se rovněž dají využít coby lučištníci, protože střílí do pořádné dálky a velice rychle se přemisťují. V pevnosti si opět můžete zaplatit i hrdiny - speciální jednotky, které vynikají silou i zvláštními schopnostmi, stejně jako ty z Warcraftu III. V demu se objevil například trpasličí král Dain (umí vykouzlit skupinu trpaslíků) nebo Gimliho otec Gloin (dovede otevřít jakoukoliv nepřátelskou bránu). Všichni vojáci včetně hrdinů také úměrně s počtem zabitých nepřátel postupují na vyšší level, přičemž občas se tím zpřistupní nějaký upgrade.

VIDEA Z HRANÍ
Harlindon video (36s, 5 MB) ukazuje armádu na pochodu k nepřátelské základně, zničení goblinské pevnosti a trolla házejícího kameny po trpasličím bitevním vozu. Ve videu z mapy Withered Heath (1min 14s, 10 MB) uvidíte, jak se škádlí goblini, a také strašidelné jednotky Spider Riders coby názorný doklad toho, že Battle for Middle-Earth 2 může snadno způsobit arachnofobii. Obě ukázky jsou ve formátu XviD.

Speciální síly (Special Powers) lze ve stylu C&C Generals vyměnit za body nasbírané zabíjením nepřátel. U trpaslíků je k dispozici zemětřešení, které má na všechny budovy správně devastující účinek, podobně jako drak nebo balrog, kterého si na pomoc zase zavolají goblini. Velice efektní je také chapadlovitá nestvůra, která na několik vteřin vyleze ze země. Dále je tu možnost vyklouzlit věž, uzdravit jednotky, opravit budovy atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nezdravá posedlost doly
Aby si hráč mohl dopřát armády pavouků nebo trpasličích falang, pochopitelně potřebuje náležitě fungující těžební průmysl. Původní farmy vystřídaly pro trpaslíky příhodnější důlní komplexy a tunely, které ale nejde stavět vedle sebe. Při vybírání lokace je navíc na obrazovce vyznačeno, kolikaprocentní výtěžnost bude takový důl mít, přičemž čím blíže je ostatním dolům, tím hůř. Aby si hráč mohl dovolit postavit pořádnou armádu, potřebuje takových dolů nejméně pět nebo šest, což znamená zabrat velkou část mapy, která se také podstatně hůř chrání.

Se situací, kdy nepřítel rád napadá nejvíce vzdálené doly, se setkáváme v každé RTS a ani BFME2 není výjimkou. Možná jen nejsem dost vynalézavý, ale připadalo mi, že ty nejvzdálenější doly nejde v úvodu hry uchránit (nejsou peníze na obranu) a toho protivník chytře využívá. Jeho vojáci byli většinou rychlejší a hlavně byl problém v tom, že se odmítali pustit do boje - pouze tvrdohlavě utíkali k dolu, i kdyby měli do posledního muže zemřít. Bombardoval jsem cizí vojska po cestě z katapultů, stavěl jsem mu mé vojáky do cesty, ale dokud důl nebyl zničen, nepřítel si mě vůbec nevšímal, což je zjevná chyba AI.

ELFÍ DEFILÉ ANEB PRVNÍ DETAILY O TŘETÍ NOVÉ RASE VE HŘE
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Magie a přednosti hry za elfy byly dosud nevytaseným trumfem v rukávu. Tento lesní národ má v plné verzi vynikat podnikáním rychlých výpadů do týlu nepřítele, třeba za pomocí elitních kopiníků z Roklinky. Slabší výdrž jednotek zcela určitě vynahradí nepostradatelní lučištníci: lórienští (v modrých oblečcích) se nejvíce uplatní v zadních řadách, zatímco elfové z Temného hvozdu v čele s Legolasem se budou umět nepozorovaně pohybovat po mapě. Mezi hrdiny se vyskytnou Elrond, Arwen, královna Galadriel a její děsivý „Tornado“ útok či znovu také entí hrdina Stromovous.

Umělá inteligence protivníka ale jinak ujde a přiznávám, že na nejtěžší obtížnosti s ním nehraji na vítěze a poraženého, ale na ubráněné minuty. V takovém případě nepřítel útočí z několika stran nebo efektivně shromažďuje vojska.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Opevnění a troll za všechny peníze
V žádném správném opevnění nemůže chybět ani brána. V BFME2 můžete dokonce postavit i soukromou Postern Gate, kterou protivník vidí jako obyčejnou zeď, dokud se z ní nevyhrne armáda v záloze. Masivní kamenné opevnění hradu stojí dvě stě zlatých, ale podle řady hráčů za tuhle investici nestojí, protože nic nevydrží a hlavně ho goblini dovedou bez problémů přelézt, čímž opevnění postrádá smysl. Pak nezbývá než proti sobě postavit dva týmy trpaslíků, kteří jsou tak zakrslí, že mají často problém přelézt i kopce na mapě.

Cimbuří trpasličího hradu můžete zpestřit lukostřeleckými věžemi, katapultem nebo tam dokonce posadit trolla, který na nepřátele hází kameny. Potíž je však v tom, že inteligence tohoto zvířete je věrná jeho pověsti, takže ho nenapadne při hodu počítat s tím, že protivník nebude celou dobu stát na jednom místě (hráč sice může sám zadat cíl, ale už ne místo vedle nepřítele, kam mají kameny létat). Většina kamenů pak dopadne mimo cíl a troll tedy přijde vhod jen ve vzácných chvílích, kdy nepřátelští vojáci skutečně stojí na místě. Toho se mi podařilo docílit akorát tím, že jsem na ně poslal vlastní pěší jednotky, které je zadržely, i když pak kameny padaly i na hlavu mým halapartníkům.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva O grafice bohužel nemohu pořádně poreferovat, protože s mou GeForce4 Ti4200 hra ani zdaleka nevypadá tak, jak by měla (viz třeba vodní hladina na vytípaných screenshotech), na druhou stranu se alespoň necuká. Jen škoda, že opět nelze více oddálit pohled kamery na bojiště.

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery...

Související články: Preview, LOTR: Battle for Middle-Earth recenze, Novinky...



Levis
autorovi je 17 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars



 
 
Levis

Nejnovější články