Zatímco při hraní za Válku v prvním dilu se herní zkušenost nikterak nelišily od klasického modelu á la Tank, s hlavním protagonistou druhého dílu, Smrtí, se častěji budete nacházet v organičtěji a plynuleji působících situacích. Ostatně samotná Smrt na sobě prý nemá téměř žádné brnění a vypadá tak trochu jako rocková hvězda, proto je neustále v pohybu, jako by na bojišti tančila.
Z původní hry zůstanou zachované sekundární zbraně a princip boje na blízko, úplnou novinkou naopak bude integraci RPG prvků jako sbírání lootu nebo zavedení kompletních statistik hráče, kdy stoupající síla nebo obratnost ovlivní i pohyb vaší postavy.
U Smrti vybavené dvěma zbraněmi se oba meče mají spojovat na konci komb a vliv na jednotlivé pohyby bude mít i to, jakým způsobem a směrem se rozhodnete rozvíjet nově přidaný strom skillů. Jednotlivé schopnosti ještě půjde umocnit nalezenými kousky brnění, jež po pradávném vzoru Diabla budou účinnější, soustředíte-li se na nález celé sady.
Darksiders II vyjde na PC a konzolích v příštím roce.