Z Tomb Raidera šla pryč malá holčička i jízda na koni
zdroj: tisková zpráva

Z Tomb Raidera šla pryč malá holčička i jízda na koni

14. 9. 2012 15:25 | Preview | autor: Adam Homola |

Na nového Tomb Raidera si sice ještě počkáme (březen 2013), ale už teď tvůrci prozradili, co muselo jít během vývoje z kola ven. To je trochu neobvyklé, většinou se o věcech, které se nestihly nebo odstranily, mluví až dávno po vydání hry v post mortemech. Crystal Dynamics toho sice nepráskli příliš, ale řekli, že v jednu chvíli měli ve hře ještě malou holčičku, která by Laře dělala společnost a pomáhala by jí. Pomocí holčičky měla Lara vyniknout i v jiném světle. Což zní zajímavě a je škoda, že se do plné hry něco podobného nedostane. Stejně jako se tam nedostane kůň, na kterém jste mohli po ostrově jezdit.

Kdo si vzpomene ještě na ty úplně původní uniklé materiály, dlouho předtím, než byl nový Tomb Raider oznámený, vzpomene si možná i na koně. Na jednom z artworků jela Lara na koni a střílela na skákající potvoru. Jenže kůň ze hry nakonec zmizel. “Kůň byl skvělý pro pohyb po ostrově, ale brzy jsme si uvědomili, že kůň by až příliš naznačoval open world hru, a pak by se hráči divili, proč nemůžou dojet na koni na libovolnou část ostrova. Tak šel kůň pryč,” řekl v rozhovoru pro Oficiální PlayStation Magazín Karl Stewars, který má v Crystal Dynamics na starosti celou značku.

Jak holčička, tak kůň zní opravdu hodně zajímavě a je škoda, že zrovna tohle museli vývojáři vyšmiknout. On měl být původně nový Tomb Raider skoro open world, jenže vývojáři volnost po ostrově nakonec přece jen trochu omezili - nebude to žádný Skyrim, ale ani žádný Call of Duty tunel. Kůň by se ale spíš hodil do opravdu otevřené hry, než do polootevřeného světa japonského ostrova.

Jeden z prvních uniklých artworků na kterém je Lara na koni.

Stewart také vyvrátil, že by měla poloha ostrova co dělat s jeho vzezřením a prvky. Ano, ostrov leží východně od Japonska a nějaké japonské prvky tam rozhodně budou, ale převládat nebudou. Ostrov se prý za ty roky vyvinul, dostalo se na něj mnoho lidí z různých koutů světa a různých časových období a všichni tam za sebou zanechali kousek své historie. Stejně tak budou na ostrově i moderní prvky, napříkald bunkry z druhé světové války a podobné věci. Stewart se ale debatě o ostrovu trochu vyhýbal, prý má místo sehrát v příběhu také svou důležitou roli a nechtěl moc prozradit.

V rozhovoru se Stewart nevyhnul ani klasickému srovnání s bondovkami. Prý když hrál Bonda ještě Sean Connery a Roger Moore, bylo tehdy ve filmech výrazně méně emocí. Tak to prý bylo a divákům to vyhovovalo. Když se o něco podobného po nich pokoušeli Brosnan a Dalton, už to tak cool nebylo. Hry, stejně jako filmy, dnes řeší emoce víc, než kdy jindy. A třeba zrovna bondovkám změna na Daniela Craiga prospěla - nový Bond je špinavější, má emoce, dostává nakládačku, rozdává rány... Podobnou změnu jde pozorovat jak u Tomb Raidera, tak i u jiných her a filmů.

Na závěr na otázku, proč má Lara vlastně luk, odpověděl Stewart jednoduše: protože luky jsou sexy. “Luky teď frčí, jsou všude, od Hunger Games po Avengers.” Tak snad bude frčet i Lara a nestane se z toho druhé Angel of Darkness.

Nejnovější články