Warhammer 40K Inquisitior – Martyr se rýsuje v obrovitou, dlouhotrvající diablovku
zdroj: Vlastní foto autora

Warhammer 40K Inquisitior – Martyr se rýsuje v obrovitou, dlouhotrvající diablovku

13. 12. 2016 15:50 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Mohlo by to být „ono“? Nenápadná hra z universa Warhammeru 40,000, která se rozvine v ničím nezkažený, dlouhotrvající zážitek? Warhammer 40,000 Inquisitor – Martyr se začíná rýsovat jako adept na podobnou roli. Ze hry se postupem času vyklubala diablovka, které ostatně mají NeocoreGames, tvůrci Van Helsinga, v krvi. S novým videem se ale ukazuje, že nepůjde o nic malého. Naopak, rozsah hry se zdá být masivní a v plánu jsou i prvky, které znáte třeba z Path of Exile.

Ze samotného hraní toho moc neuvidíte, ale pětiminutové video vám ukáže, jak rozsáhlá hra bude. Váš inkvizitor bude mít k prozkoumávání a samozřejmě hlavně očišťování od hereze a nelidí celý sektor, kde najdete desítky planet. Celý svět hry je jeden obrovský sandboxový svět, který se před vámi postupně otevírá a vy plněním misí ovlivňujete jeho vývoj. Už jen základní hvězdná soustava vypadá dost velká, ale pak kamera zoomuje a zoomuje a vy uvidíte, jak veliký sektor je.

Jak se zdá, mezi vaše nepřátele budou patřit všichni potenciální obyvatelé universa. Na videích už byli k vidění heretici, vyznavači Chaosu, od běžných kultistů, přes odpadlé mariňáky až po démony. Jinde byli k vidění orkové a dojde určitě i na Dark Eldary. Samotné plnění misí probíhá v klasickém pohledu diablovek a nechybí ani kulatá červená nádoba představující životy.

zdroj: Archiv

Samotné prostory, kde mise plníte, jsou procedurálně generované, ovšem z předem definovaných součástí. Nestane se tak, že budete probíhat stejnými interiéry, ale zároveň by neměly vznikat paskvily, jaké nezřízené procedurální generování občas plodí. Ve hře ale nebudou jen interiéry, dostanete se i do překrásné přírody lemované kameny, krví, heretiky a kdo ví, třeba zpoza stromečku vykoukne i nějaký ten Tyranid.

NeocoreGames ale především chtějí hru podporovat i po vydání a to skrze takzvané sezóny, jaké můžete znát třeba z Path of Exile. V jejich rámci se představí unikátní nepřátelé, unikátní úkoly a mohou i podporovat multiplayerovou složku hry, kdy se musíte spojit s jinými inkvizitory při útoku na nepřátelskou pevnost apod.

Sezóny budou zdarma, kromě nich budou tvůrci vydávat i tradiční placené datadisky, s jejich produkcí počítají minimálně na další tři roky. Kromě toho, váš inkvizitor bude mít i vlastní pevnost, jíž budete moci vylepšovat, shánět nové plánky apod. Navíc ale umožní, stranou od hlavního sandboxového módu, bojovat v rámci PvP multiplayeru.

Možná to celé zní až moc moc dobře, protože strávit několik měsíců až let procházením stále expandujícího Caligari sektoru a likvidací nepřátel Impéria lidí je prostě velmi lákavá představa. Uvidíme, už začátkem roku by měla být hotová hratelná alfa verze, s vydáním té plné se počítá na konec příštího roku.

Nejnovější články