V taktické sci-fi akci Salvaged ovládáte vojáky na čtyř obrazovkách
zdroj: tisková zpráva

V taktické sci-fi akci Salvaged ovládáte vojáky na čtyř obrazovkách

18. 4. 2014 15:34 | Preview | autor: Adam Homola |

Vydavatelé si s nástupem nové generace konzolí uvědomili, že existují chytré telefony a tablety a začali je výrazněji používat jako doplňky k velkým hrám. Není ale moc her, které by se přímo od začátku vývoje dělaly, aby bylo použití dvou obrazovek doslova nutné a kolem tohoto konceptu byla vystavěna a nadesignovaná kompletně celá hra. Pokud nemáte chytrý telefon nebo tablet, tak si zajímavě vypadající Salvaged prostě nezahrajete.

A stejně tak byste si Salvaged nezahráli ani v případě, že vlastníte jen a pouze mobilní zařízení a ne PC. Na tuhle hru chtě nechtě potřebujete oboje. Salvaged jsou totiž tak trochu dvě hry v jedné, ale jedna bez druhé by v tomto případě fungovat nemohla. Telefon či tablet vám bude sloužit coby taktická obrazovka, kde uvidíte mapu herní oblasti a potřebné ukazatele. Jedny z nich budou nepřátelé, druhé budou reprezentovat váš tým až čtyř vojáků.

Druhá obrazovka, kterou bude zastupovat monitor či televize, pak bude plná akce z pohledu první osoby. Ne sice úplně z očí vašeho týmu, ale těsně - každý voják má na rameni přidělanou malou kameru, skrze kterou vy vidíte to, co vidí on. Ve videu na Kickstarteru vývojáři na férovku přiznali, že se nechali inspirovat slavnou scénou z Vetřelců, kde sledujete skrze jejich kamery chaos střetu s xenomorfy a následující ústup.

Inspirace je to pěkná, ale aby se tvůrci alespoň přiblížili atmosféře Aliens, mají co dělat. Hra je zatím ve fázi velmi raného prototypu, zbývá na ní ještě kopa práce, ale minimálně jako koncept vypadá docela zajímavě.

A aby se koncept přetavil v hotovou hru, je potřeba skrze Kickstarter vybrat minimálně 125 tisíc dolarů. Což zatím není na nejlepší cestě, po třech dnech kampaně mají tvůrci jen něco kolem 10 tisíc dolarů, ale třeba se poštěstí.

Pokud to klapne, tak Salvaged vyjde na PC, Macu a Linuxu a na skoro čemkoliv s Androidem nebo iOS. Hra primárně není založena na příběhu, naopak se točí kolem znovuhratelnosti a procedurálního generování obsahu.

zdroj: Archiv

Členové vašeho týmu, nepřátelé, prostředí a kořist budou náhodně generované a vojáky si budete moct vybrat, vyzbrojit a vybavit dle libosti, takže by tu měla být motivace pro opětovné procházení náhodně vygenerovaných úrovní. Váš tým bude autonomní a sám se dokáže bránit, ale bez vašeho taktického uvažování a správného využití mapy asi moc šancí na splnění mise nemá.

Perličkou je navíc fakt, že v Salvaged nebude žádný quick save/quick load a smrt vojáků bude permanentní. V bullet timu sice můžete rozdávat pokyny trochu klidněji, ale jakmile vám někdo umře, je konec. A podobně jako třeba v nedávném XCOMu nebudete ani tady chtít přijít o zkušeného veterána, se kterým to táhnete už hromadu bitev. Salvaged zní pěkně, ale vypadá ještě hodně rozpracovaně a kdo ví, jestli se jim podaří vybrat třeba alespoň polovinu cílové částky. Byla by ale škoda, kdyby zrovna tenhle zajímavý koncept zanikl v Kickstarterovém propadlišti.

Nejnovější články