V noirové adventuře Knee Deep vězíte až po kotníky ve vyšetřování vraždy herce
zdroj: tisková zpráva

V noirové adventuře Knee Deep vězíte až po kotníky ve vyšetřování vraždy herce

7. 5. 2015 15:54 | Preview | autor: Petr Poláček |

Po kotníky můžete vězet ve spoustě nepěkných věcí, určitě vás napadá spousta příkladů. Tentokrát ovšem nemám na mysli nechutnosti, protože v netradiční adventuře Knee Deep vězíte v roli trojice odlišných postav po kotníky ve vyšetřování sebevraždy vyšeptalého herce kdesi na floridském zapadákově. Videoherní tříaktovku popisují tvůrci ze studia Prologue jako noirovou adventuru z bažin, ve které nerozhoduje váš smysl pro logiku, protože spíše než na hádanky je tento adventurní pokus zaměřený na vyprávění příběhu se spoustou voleb, co mají mít během tří oddělených epizod různě dalekosáhlé následky.

Zmíněnou vraždu herce ve floridské díře jménem Cypress Knee vyšetřujete v roli blogerky Romany Teague, místního novináře Jacka Belleta a cynického soukromého detektiva K.C. Gaddise. Video někdo okolo napoví, že dialogů je ve hře opravdu hodně, nejsou nadabované, ale hlavně, že celá hra připomíná divadelní představení. Kulisy vyjíždí a zajíždí dle potřeby, postavy jsou dopravovány na scénu a vůbec byste si měli při hraní připadat, jako kdyby vás někdo usadil do pohodlného křesla honosné budovy a nechal řídit herce na pódiu.

Z dialogu na videu také poznáte, že je hra poněkud praštěná a realita pokroucená až magická. A možná si při té příležitosti vzpomenete na stále ještě nedokončenou sérii Kentucky Road Zero. Lepší přirovnání ze sebe asi nedostanu. Na záběry videa se odvolám ještě jednou i v případě hudebního doprovodu, který se zdá být nedílnou součástí netradičního zážitku, zejména když jinak ve hře nepadne ani jedno mluvené slovo. Atmosféru každopádně hudba buduje krásně...

Jak už jsem zmínil, Knee Deep se zaměřuje na dialogy a vývoj vyšetřování skrze volby, výslechy a dialogy, což hru odlišuje, společně s atmosférou a divadelní prezentací, od klasických adventurních detektivek. V této souvislosti samozřejmě existuje riziko, že to tvůrci se záměrnou podivností přeženou a výsledkem bude příběhově rozplizlý zmatek. Ale vzhledem k tomu, že všech šest tvůrců ze studia Prologue jsou vývojáři s mnohaletými zkušenostmi, věřím, že své umělecké záměry ukočírují. Oprávněnost své důvěry si ověřím v červnu, kdy vyjde první ze tří aktů. Další informace najdete na homepage hry. Případně hru můžete podpořit svým hlasem na Steam Greenlight.

Nejnovější články