The Elder Scrolls Online vás nebude trestat
zdroj: tisková zpráva

The Elder Scrolls Online vás nebude trestat

18. 5. 2012 17:31 | Preview | autor: Adam Homola |

V nejnovějším rozhovoru s magazínem Game Informer vypustil Matt Firor, ředitel vývoje The Elder Scrolls Online, několik zajímavých informací. Předně naprosto jasně a kategoricky prohlásil, že jejich MMORPG nechce a rozhodně nebude trestat hráče. Co tím chtěl básník říci? Je to jednoduché. Jde o případy, kdy jste s někým ve skupině a plníte úkoly nebo zabíjíte monstra. Ve starých MMO hrách dostal zkušenosti a loot jen hráč, který měl quest, nebo ten, který nepřítele skutečně zabil. Druhý odešel s prázdnou. V pozdějších MMO hrách (World of WarCraft a dál) dostali zkušenosti oba, ale jen část. The Elder Scrolls Online chce hráče odměňovat naplno a tím je také motivovat k hraní ve skupinách.

Dalším MMO prvkem, který chtějí vývojáři v Zenimax Online Studios inovovat, je přidělování obsahu hráčům, aniž by si toho byli nutně vědomi. Firor uvedl typický příklad, který jistě všichni dobře známe. “Vejdete do nové oblasti a po levé straně uvidíte zajímavě vypadající zříceninu věže. Před sebou uvidíte město. Tyhle hry vás dost brutálně naučily, že musíte tu zajímavost úplně ignorovat a jít nejdřív do toho města. Protože vy jednoduše víte, že tam bude někdo, kdo vás do nedaleké zříceniny pošle s úkolem. Jinak je zbytečné věž prozkoumávat. To je z mého pohledu hloupé,” řekl Firor.

V The Elder Scrolls Online můžete město jednoduše ignorovat a hned se vydat na průzkum zřícené věže. Nejen, že tam budete mít co dělat, ale dost možná tam taky narazíte na celou sérii úkolů. Hned tedy dostanete “práci,” hned dostanete odměnu a všechno na jednom místě. Podle Firora nebudete muset dělat věci v určitém pořadí, jako v ostatních MMO hrách. Když pak vylezete řádně naexpovaní a napakovaní zlatem z věže a uvidíte opodál nějakou další zajímavost, můžete jít rovnou tam a na město se úplně vykašlat.

Firor také potvrdil, že ve hře bude jak klasické PvE, tak PvP. Od PvE neočekávejte nic převratného. Klasické dungeony, raidy, mobové... Většinou to v dungeonech nebude pět na jednoho, ale několik hráčů se postaví několika monstrům zároveň. Občas se prý ocitnete v situacích, kdy budete společně s několika hráči rubat bosse, ale zas tak často by to být nemělo. Jak řekl ředitel vývoje (a má pravdu), tak v The Elder Scrolls hrách obecně není moc bossáků. Jen spousta frakcí, skupin, banditů apod.

The Elder Scrolls Online se bude také snažit udělat z hráče hrdinu. Tedy něco, co bylo v dřívějších MMO hrách dost nereálné, ale od doby, kdy udělal Blizzard do WoWka fázování, to už tak výjimečné není. Ve zkratce jde o to, že některé události budou instancované, takže kolem vás nebude tančit deset orků a poskakovat dvacet elfů, ale budete sami a budete mít situaci pod kontrolou. Společně se skripty. Velká část The Elder Scrolls Online je prý 100 % singleplayerová a jedná se o hlavní příběh hry. Celá hra se v ten moment soustředí jen na vás a dělá z vás hrdinu.

A co řekl Frior na reakce hráčů? Ty byly z velké části přinejlepším průměrné. Spousta lidí po prvních pořádných informacích moc nadšená nebyla. Není se čemu divit. The Elder Scrolls Online zatím nevypadá vůbec špatně, ale že by mi z toho musela padat čelist na zem, to teda ne. Frior tuhle MMO komunitu prý ale dobře zná a je rád, že hráči píšou do diskusních fór, i když tam občas píšou negativní názory. “Nejhorší je, když na fóra nikdo nepíše, protože je to nezajímá. Tihle hráči, kteří píšou na fóra, a někdy nepříliš slušně, jsou důležití, protože jsou do vaší hry zapálení a hlavně jim na ní záleží,” řekl Frior v rozhovoru pro Game Informer.

Nejnovější články