Autoři se poučili v tom ohledu, že třeba nemá smysl se zatěžovat vývojem vlastního enginu, takže při vývoji Stronghold 3 si licencovali technologii od externí firmy a pouze ji přizpůsobili svým vlastním potřebám. I trojka by vás měla naučit, jak správně postavit hrad, kolik místa je třeba nechat mezi zdmi nebo jak správně rozvrhnout obranu, aby nepřítel po prolomení vnější ochrany spadl do pasti.
Kapacita domů se bude tentokrát lišit podle toho, jak daleko je umístíte od centra hradu, nanejvýš budou obsahovat deset postelí a mají být vizuálně mnohem větší než maličké chýše na okraji podhradí.
Z onlinovky Stronghold Kingdoms si vývojáři zase vypůjčili systém popularity, která bude neustále oscilovat mezi dvěma extrémy třeba jako politické veřejné mínění. Oblíbená jistě bude i možnost vzít nakaženou krávu či mrtvého vojáka a vystřelit je zpoza hradeb na obléhající vojska, kde se infekce během pár hodin rozšíří a třeba vyhubí půlku invazního vojska.
Stronghold 3 vyjde 1. srpna pro PC.