Steel Division: Normandy 44 přinese pohyblivou frontu, bez které se žádný stratég neobejde
zdroj: Vlastní foto autora

Steel Division: Normandy 44 přinese pohyblivou frontu, bez které se žádný stratég neobejde

22. 3. 2017 12:09 | Preview | autor: Aleš Smutný |

„Od konce roku 2015 jsme chtěli vytvořit dynamický, inovativní herní prvek, který by fungoval jako klasický bojový brífink, ale také se zbavil statického stylu Wargame. Chtěli jsme vytvořit něco unikátního, co spojí plynulost, reaktivitu a realismus, čemu bude snadné porozumět jediným pohledem a zároveň to nebude rušit při hraní.“ Výsledek této snahy předvedou vývojáři z Eugen Systems, kteří stojí za skvělou sérií Wargame, ve své chystané strategii z druhé světové války Steel Division: Normandy 44. Novince říkají „dynamické frontová linie“ a měla by vás mnohem víc přiblížit roli polního velitele.

Herní mapa bude rozdělená na dvě zóny vlivu, které rozdělí právě frontová linie. Její pozice je pro celkovou strategii klíčová, protože ukazuje v reálném čase to, kde se bojuje, respektive, kde jsou hranice sfér vlivu obou stran. S každým pohybem jednotky na nepřátelské území se frontová linie pohne a plně tak reflektuje dynamické změny na bojišti.

Jak vidíte z prvních obrázků, v místech střetů se velmi často vytvoří typické „kotle,“ kdy jsou jednotky v dané lokalitě pevně zakotvené a útočník má problém je dostat pryč a průběžně dochází k obtékání dané pozice. Samozřejmě, výhodu v těchto případech budou mít ti hráči, kteří dokáží vizuálně znázorněnou frontu dobře číst. Pokud vaši zakopanou pozici pěchoty nepřítel obchází, potřebujete uvolnit tlak na křídla. Naopak, z pozice útočníka se spíš budete snažit dokončit obchvat, což je další takticky klíčový prvek.

Steel Division: Normandy 44

Protivníka ve Steel Division: Normandy 44 totiž nemusíte vybít do posledního muže, stačí jej zlomit. Zóny vlivu totiž mají kromě vizuálního znázornění i další efekt na morálku. Kromě specializovaných jednotek, jako jsou parašutisté, průzkumníci a velitelé, totiž každá jednotka, která se nachází v soupeřově zóně vlivu trpí snížením morálky a ztrácí body „vlivu“ (influence). Někdy prostě vaše pěchotní jednotka v rámci daného kusu fronty není dost silná na to, aby posunula frontovou linii a ocitne se sama na území nepřítele.

Kapitulace jednotky hrozí ve chvíli, kdy je značka míry potlačení (suppression) v červené zóně, nepřítel se nachází v okruhu 100 metrů a v okruhu 200 metrů není žádný velitel, který by ji podpořil ani spřátelená jednotka bez stresu v okruhu 100 metrů. Počítejte navíc s tím, že i velitelé mají své meze efektivity a i oni mohou pod příliš velkým stresem kapitulovat.

zdroj: Archiv

Čtení fronty je klíčové. To, že se někde posunuje ještě neznamená, že víte vše. Bez jednotek v dané lokaci nevíte v jaké síle a složení nepřítel postupuje. Potřebujete proto pravidelně dané lokace kontrolovat s rychlými jednotkami nebo letectvem. Letadla patří k jednotkám, které netrpí snížením statistik na protivníkově území, stejně jako paragáni, ovšem jsou zranitelná protiletadlovou palbou.

Navíc, z každého zakřivení fronty jde vyčíst daný kontext situace. Logicky, pokud je frontová linie daleko od vaší nejbližší jednotky, znamená to, že i nepřítel je v daném úseku daleko. Tedy pokud nemá průzkumníky a další speciální jednotky, které fronta nezobrazuje a nezohledňuje. Rychlý přesun ale může do dané frontové sekce vrazit klín, který může rozdělit vaše jednotky a nebo vést i k obklíčení jejich části, což povede k masakru a nebo hromadné kapitulaci.

Je vidět, že Eugen Systems se chtějí od Wargame opět posunout jiným směrem a pokusit se realtime strategii zpracovat jiným stylem. Steel Division: Normandy 44 by měla vyjít ještě letos, první uzavřená beta už proběhla a je vidět, že autoři mají o klíčových prvcích už jasno.

Nejnovější články