Herní mapa bude rozdělená na dvě zóny vlivu, které rozdělí právě frontová linie. Její pozice je pro celkovou strategii klíčová, protože ukazuje v reálném čase to, kde se bojuje, respektive, kde jsou hranice sfér vlivu obou stran. S každým pohybem jednotky na nepřátelské území se frontová linie pohne a plně tak reflektuje dynamické změny na bojišti.
Jak vidíte z prvních obrázků, v místech střetů se velmi často vytvoří typické „kotle,“ kdy jsou jednotky v dané lokalitě pevně zakotvené a útočník má problém je dostat pryč a průběžně dochází k obtékání dané pozice. Samozřejmě, výhodu v těchto případech budou mít ti hráči, kteří dokáží vizuálně znázorněnou frontu dobře číst. Pokud vaši zakopanou pozici pěchoty nepřítel obchází, potřebujete uvolnit tlak na křídla. Naopak, z pozice útočníka se spíš budete snažit dokončit obchvat, což je další takticky klíčový prvek.
Protivníka ve Steel Division: Normandy 44 totiž nemusíte vybít do posledního muže, stačí jej zlomit. Zóny vlivu totiž mají kromě vizuálního znázornění i další efekt na morálku. Kromě specializovaných jednotek, jako jsou parašutisté, průzkumníci a velitelé, totiž každá jednotka, která se nachází v soupeřově zóně vlivu trpí snížením morálky a ztrácí body „vlivu“ (influence). Někdy prostě vaše pěchotní jednotka v rámci daného kusu fronty není dost silná na to, aby posunula frontovou linii a ocitne se sama na území nepřítele.
Kapitulace jednotky hrozí ve chvíli, kdy je značka míry potlačení (suppression) v červené zóně, nepřítel se nachází v okruhu 100 metrů a v okruhu 200 metrů není žádný velitel, který by ji podpořil ani spřátelená jednotka bez stresu v okruhu 100 metrů. Počítejte navíc s tím, že i velitelé mají své meze efektivity a i oni mohou pod příliš velkým stresem kapitulovat.
zdroj: Archiv
Čtení fronty je klíčové. To, že se někde posunuje ještě neznamená, že víte vše. Bez jednotek v dané lokaci nevíte v jaké síle a složení nepřítel postupuje. Potřebujete proto pravidelně dané lokace kontrolovat s rychlými jednotkami nebo letectvem. Letadla patří k jednotkám, které netrpí snížením statistik na protivníkově území, stejně jako paragáni, ovšem jsou zranitelná protiletadlovou palbou.
Navíc, z každého zakřivení fronty jde vyčíst daný kontext situace. Logicky, pokud je frontová linie daleko od vaší nejbližší jednotky, znamená to, že i nepřítel je v daném úseku daleko. Tedy pokud nemá průzkumníky a další speciální jednotky, které fronta nezobrazuje a nezohledňuje. Rychlý přesun ale může do dané frontové sekce vrazit klín, který může rozdělit vaše jednotky a nebo vést i k obklíčení jejich části, což povede k masakru a nebo hromadné kapitulaci.
Je vidět, že Eugen Systems se chtějí od Wargame opět posunout jiným směrem a pokusit se realtime strategii zpracovat jiným stylem. Steel Division: Normandy 44 by měla vyjít ještě letos, první uzavřená beta už proběhla a je vidět, že autoři mají o klíčových prvcích už jasno.