Autor: Hubert Publikováno: 5.srpna 2004 |
Díky tomu je možné použít jich na obrazovce hodně, což je určitě plus. Tahle má slova ostatně dokumentují i obrázky postav, které by svým provedením těžko obstály v jakékoli akční střílečce, ale pro davové scény ve strategii, situované do zábavního parku, jsou naprosto vyhovující a perfektně vystihují atmosféru. Co je ovšem příjemné, možná i šokující - tyto jednoduché postavy by měly mít i svou mimiku! Jistě, při podrobnějším zkoumání obličeje zjistíte, že to jistě nebude technický problém, ale slibuje to další detail do mozaiky hry. Hráč bude mít k dispozici volnou kameru, kterou se bude moci podívat na jakékoli zákoutí svého parku a jistě uvidí i do obličejů návštěvníků. Hned budete vědět, jak si vedete (pokud uvidíte řadu rozesmátých obličejů, váš tah otevřít stánek s kuřivem rozhodně vyšel). Jízda na horské dráze na vlastní oči A pak je tu další bonbónek v podobě funkce, kterou autoři nazvali Coaster Cam, ale možná by bylo přiléhavější nazvat ji GagarinCam nebo CentrifugaCam. Ta by měla zachytit obličeje odvážných návštěvníků jedoucích na divokých horských drahách, zdeformované gravitací a odstředivou silou, tedy tzv. „protáhlé ksichty“. Tvůrci slibují, že vám z toho „upadne čelist“. Takže si nezapomeňte sepnout hlavy gumičkou. Oproti minulým dílům byly přidány noční efekty. Po parku budete moci rozmístit nejrůznější světelné efekty a budete si moci pohrát s různými variantami osvětlení. K dispozici bude dokonce nástroj Fireworks MixMaster na vytváření zábavných pyrotechnických efektů, tedy ohňostroje! Ale i přes den bude na co koukat. Hra nabídne například hrátky s vodou (neptejte se mě, co jsem tím myslel), romantický západ slunce a realistické efekty počasí, nad kterými zaplesá jistě i slunce v duši. Samozřejmě hlavní náplní parku budou horské dráhy a další atrakce. Tedy především jejich rozmístění a vlastní stavba. I zde nalezneme mnohem více možností proti předchůdcům. Dráhy z prvních dvou dílů budou vylepšeny a rozšířeny o nové stavební prvky. Najdeme zde i zcela nové typy drah, na jejichž tvorbě se podíleli renomovaní tvůrci atrakcí z reálného světa. Konečně si také budete moci vyzkoušet pocit z jízdy na vašem výtvoru, takže si budete moci nasednout na vaši atrakci a projet se. Samozřejmě nezapomeňte předtím uzavřít výhodnou životní pojistku. Skupiny návštěvníků parku I systém návštěvníků by měl být kompletně přepracovaný. Váš park budou navštěvovat příslušníci čtyř skupin: děti, náctiletí, dospělí a senioři, a vy budete muset vyvážit skladbu a rozmístění atrakcí a příslušenství tak, abyste uspokojili všechny skupiny. Všichni návštěvníci budou mít umělou inteligenci jak individuální, tak i skupinovou. Každý návštěvník bude mít unikátní a individuální potřeby a chování. Po něčem jiném bude toužit párek zamilovaných důchodců a něco úplně jiného bude chtít skupinka sotva dospělých pankáčů (a nebo ne?!). Dokonce by mělo být možné si vytvářet vlastní postavy, takže váš park bude moci navštěvovat vaše vlastní rodina, sousedka od vedle, kamarádi a nebo třeba Pamela Anderson. Zatím nevíme, jak bude tohle vytváření realizované, ale zní to rozhodně zajímavě. Aby bylo možné hru ovládat a stavba a obsluha parku byla pohodlná a intuitivní, bude použito nové uživatelské rozhraní. To si ostatně vyžádal i přechod do třetího rozměru. Rozhraní by mělo být podstatně rozšířené oproti minulým verzím a přitom by mělo zůstat dostatečně jednoduché, aby ho dokázali používat i začínající hráči. Scénáře v různých stylech Hra samotná bude obsahovat několik scénářů a připravených schémat. Těch by mělo být pět a měly by vám umožnit vybudovat kromě běžného zábavního parku také westernový park, sci-fi park, dobrodružný a strašidelný park. Podle zvoleného schématu také budete mít k dispozici odpovídající typ drah a příslušenství. Ovšem i ti, kteří si budou chtít jen tak pro zábavu stavět svůj vysněný park, nepřijdou zkrátka. V otevřeném SandBox modu budou mít k dispozici neomezené zdroje, všechny atrakce a větší plochu, na které se budou moci dosyta vydovádět a dát průchod svým představám z neveselého dětství. Kromě připravené hudby nabízejí tvůrci i využití vaší vlastní hudby z MP3 archivů. Hra by dokonce měla nabídnout možnost synchronizování ohňostrojů s hudbou a také vlastní hudební doprovod pro každou postavenou horskou dráhu. Z toho by mohla vzejít nádherná kakofonie, jakou najdete na každé pravé české pouti. další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Požadavky na počítač by neměly by být až tak krvavé, protože pro spuštění bude stačit 733 MHz procesor, 128 MB RAM (256 MB pod WinXP) a videokarta třídy Radeon nebo GeForce 2 s 32 MB paměti a HW T&L a Windows 98. Doporučená konfigurace je přibližně dvojnásobná, ale i tak tvůrci upozorňují, že především v neomezeném SandBox režimu může hráč s pomalejším strojem očekávat problémy s výkonem. Kdy? Hry Rollercoaster Tycoon 3 bychom se měli dočkat ještě letos, nejspíš v listopadu. Uvidíme, jak nakonec dopadne, protože ruka hráče je stejně nemilosrdná jako nevyzpytatelná. Jisté je, že podle poskytnutých informací by mělo třetí pokračování tohohle tycoonu přinést spoustu nových prvků a hlavně spoustu zábavy. A o to přeci jde především! Tento článek je uveřejněný s laskavým souhlasem časopisu SCORE, kde původně vyšel. Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Recenze minulých dílů a rozhovor s tvůrcem |
Hubert | |
editor: jd |