Důvodem k posunu vydání skutečně nejsou problémy s vývojem, ale velká konkurence, která by "měla výrazný vliv na počáteční prodeje hry" - a ty jsou pro všechny hry nejdůležitější. Druhým, ale spíše zástupným, důvodem k posunu vydání je snaha tvůrců hru ještě přeleštit, vylepšit a doladit, jak napsali na oficiálních fórech pro backery - screenshot postu získali kolegové z VG247.
Vývojáři tvrdí, že březen je ideální, protože v lednu se hry moc neprodávají, v únoru je to sice lepší, ale taky nic moc, zatímco v březnu už hráči nakupují normálně. V březnu asi moc závodních her nevyjde (ono jich obecně moc nevychází), ale zároveň bude konec kvartálu, kdy vychází také spousta her, aby si vydavatelé vylepšili hospodářské výsledky. Aby nakonec tvůrci ze Slightly Mad nezplakali v březnu nad výdělkem...
„Rozhodnutí změnit datum vydání nebylo snadné, ale naše hra bude díky tomu úspěšnější a dostane se jí větší pozornosti. Navíc nám to umožní hru ještě více vyšperkovat a dosáhnout tak ve všech směrech oné vysoké úrovně, kterou od ní společně s hráči očekáváme a požadujeme. Nesmírně se těšíme, až za pár měsíců uvidíte, co všechno jsme pro vás přichystali," napsal v tiskové zprávě Ian Bell, vedoucí Slightly Mad studios.
Project CARS vyjde pro PlayStation 4, PC a Xbox One 20. března 2015 (datum pro Evropu, Amerika se dočká 17. března), ovšem česká tisková zpráva zmiňuje pouze neurčité "jaro 2015". Mezitím ale bude rozhodně s čím závodit, i když The Crew nebo Forza Horizon 2 jsou pochopitelně něco dost jiného než Project CARS. Ve výsledku by ale měl mít posun vydání pozitivní dopad na kvalitu hru, což za těch pár měsíců stojí.