Portování XCOM 2 na konzole nebylo pro vývojáře z Firaxis nic snadného
zdroj: tisková zpráva

Portování XCOM 2 na konzole nebylo pro vývojáře z Firaxis nic snadného

9. 11. 2016 18:49 | Preview | autor: Adam Homola |

Výborná sci-fi tahovka XCOM 2 (recenze) byla původně oznámená jen na PC. S konzolovými verzemi se překvapivě nepočítalo i přesto, že předchozí díl vyšel jak na PC, tak konzole (a mobilní platformy). Na PlayStation 4 a Xbox One se ale nakonec XCOM 2 dostal, a byť to podle vývojářů nebylo jednoduché, sklízí port hry převážně pozitivní ohlasy.

Na první pohled by se mohly komplikace při portování hry na konzole zdát zvláštní, právě kvůli zkušenosti studia s portem předchozího dílu. Problém tentokrát ale vězel v tom, že se vývojáři na začátku rozhodli vytvořit jenom PC verzi. XCOM 2 tak měl těžit jak z obecně výkonnějšího hardwaru, tak z podpory pro modování.

Obě věci se pak vývojářům vymstily, v čele s modifikacemi. Firaxis dělal na začátku vývoje všechno proto, aby bylo kvůli moderům všechno co nejvíce přímočaré, od skriptování až po změnu assetů. Takový kód pak ale bylo těžké dostat na konzole, protože hodně kódu nebylo nativního. To je prý dobré pro modery, ale nevhodné pro konzole, vzhledem k náročnosti na výkon procesoru.

Hlavní producent hry Garth DeAngelis tak Gamasutře prozradil, že nejvíc práce na portu udělali vedle inženýrů z Firaxis také vývojáři ze studia Blind Squirrel Entertainment, kteří s portem XCOM 2 na konzole pomáhali. Druhým velkým problémem, nebo možná lépe řečenou výzvou, bylo uživatelské rozhraní a ovládání.

zdroj: Archiv

Ne ani tak při samotných soubojích, ale především na mapě světa (Geoscape). Tam se vývojáři nakonec shodli na použití systému zájmových bodů, k nimž se vám ukazatel automaticky přichytí, ovšem s jednoduchou možností návratu do Avengera. Hodně tu prý pomohly zkušenosti z předchozí dílu, který se na konzole časem také dostal.

DeAngelis má tak pro ostatní vývojáře jednoduchou radu. I když počítáte s vývojem jen na PC, zkuste se alespoň zamyslet nad tím, co všechno by případný budoucí konzolový port obnášel. A kdo ví, třeba to nakonec nebude tolik práce, abyste si alespoň trochu připravili půdu pro jiné verze hry. Firaxis se očividně poučili a tak, pokud někdy udělají XCOM 3, budou s konzolovými verzemi pravděpodobně počítat už od začátku.

Nejnovější články