Nová Prey nemá s původní hrou nic společného a potěší prý fanoušky Arkane
zdroj: Arkane Studios

Nová Prey nemá s původní hrou nic společného a potěší prý fanoušky Arkane

28. 7. 2016 15:36 | Preview | autor: Adam Homola |

Jednou z očekávaných událostí letošní E3 bylo oznámení Prey, na kterém pracuje druhý tým Arkane Studios. Vedle hezkého renderovaného traileru jsme se toho ale v Los Angeles zase tolik nedozvěděli, což se dnes mění. Hra sice vyjde až někdy příští rok, ale první informační drobky naznačují, že bychom se mohli dočkat „Dishonored ve vesmíru,“ alespoň na úrovni herních systémů a prvků.

Pojítek s Dishonored bude mít Prey hned několik, ale na začátku je potřeba zdůraznit slova Raphaela Colantonia, prezidenta a kreativního ředitele Arkane Studios. Ten upozorňuje, že nové Prey nemá s tím starým nic společného. Nejde o pokračování, nejsou tu žádné spojovací prvky, nic. Na novou hru máme nahlížet jako na reimaginaci celé značky, od které se pak mohou tvůrci odpíchnout dál, než že by se zuby nehty drželi konceptů původní hry z roku 2006.

Colantonio základní premisu Prey shrnul velmi stručně: „Jste na vesmírné stanici, jsou tam mimozemšťani a vy musíte přežít.“ A tady se už dostáváme ke styčným plochám s Dishonored, potažmo s celou produkcí Arkane. Prey bude stát na systémech, pokročilé umělé inteligenci, nástrojích a vašich volbách a kreativitě.

zdroj: Archiv

Hra bude sledovat vaše volby a tak se můžete dostat v poslední kapitole do velmi nepříjemné situace jen kvůli tomu, že jste se na začátku hry rozhodli „špatně.“ Volby hráče mají hrát v Prey velkou roli a to nejen v rámci okamžitého dopadu na vaši hlavní postavu a herní svět, ale i v kontextu celého příběhu. Ne všechno tak bude jasné hned od začátku a něco se vám může časem vrátit jako bumerang.

Pro vývojáře je důležitá i simulace umělé inteligence, kdy nemají nepřátelé jen tak postávat, či chodit z místa na místo. Reagovat budou na vás, na sebe a na své okolí, které zase můžete vy do jisté míry ovlivnit svými činy. K tomu vám dopomůžou jak zbraně, tak schopnosti, které se naučíte přímo od mimozemšťanů. Třetí složkou vašeho arzenálu budou také různé gadgety – ty nejsou primárně uzpůsobené na souboje, ale mohou v nich fungovat a být k užitku.

Pomocí gadgetů, schopností a střelných zbraní tak budete ovlivňovat hru takovým způsobem, že byste mohli mít ve výsledku podstatně jiný zážitek, než váš kamarád. Což lze říct ostatně i o Dishonored. Ten můžete hrát taky několika různými způsoby, kdy je každý z nich platný a přitom výrazně odlišný. Colantonio také připomněl, že Prey není střílečka, ani horor. Střílení ve hře sice bude, ale stejně tak důležité budou vaše schopnosti, práce s prostředím a příběhová složka hry.

zdroj: Archiv

Ta by se měla spíš než kolem lekaček a jiných hororových klišé točit kolem hledání vaší vlastní identity. Po dohrání byste si tak měli (snad) dokázat odpovědět na otázku, kdo je Morgan Yu, hlavní hrdina hry. Nebo hrdinka, pokud si hned na začátku vyberete ženskou verzi. V podstatě, jak na konci videa sám Colantonio shrnuje, pokud se vám líbí hry Arkane, bude se vám líbit i Prey.

Jestli to platí i pro fanoušky Arx Fatalis a Dark Messiah of Might & Magic se uvidí příští rok, ale oslovit minimálně příznivce Dishonored by se vývojářům podařit mohlo. A také vypadá, že nejen že nemá nové Prey nic společného s původní hrou, ale očividně ani se svého času plánovaným pokračováním od Human Head Studios.

To se svého času prezentovalo pomocí působivého traileru, ale nedlouho poté se po hře slehla zem. Prey od Arkane Studios se dočkáme někdy v průběhu příštího roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One, zatímco druhý tým v Arkane vydá pod vedením Harveyho Smithe své Dishonored 2 ještě letos.

Nejnovější články