Multiplayerové změny ve StarCraft II: Heart of the Swarm
zdroj: tisková zpráva

Multiplayerové změny ve StarCraft II: Heart of the Swarm

9. 6. 2012 10:07 | Preview | autor: Adam Homola |

Druhá část StarCraft II trilogie s názvem Heart of the Swarm sice pořád nemá datum vydání, ale Blizzard konečně po delší době promluvil a ukázal něco nového. Minulý rok jsme se dočkali pěkného videa, kterém nám představovalo nové multiplayerové jednotky. Ty byly sice pěkné, ale Blizzard po několika měsících testování usoudil, že některé z nich nebyly v reálu příliš použitelné. No a protože to je Blizzard, tak se nebál některé z oznámených jednotek, podobně jako ve Wings of Liberty, vyhodit. Proto berte i tyhle nové jednotky s rezervou. Nejprve se můžete podívat na krátký “trailer” představující jejích schopnosti a v článku pak naleznete i dlouhý komentovaný zápas, kde jsou nové jednotky z Heart of the Swarm přímo na bojišti.

zdroj: Archiv

Pojďme se ale nejdřív podívat na samotné jednotky a změny, kteřé přináší. Pojedeme podle videa, takže první na řadě je Mothership Core. Klasická Mothership už v Heart of the Swarm nebude. Místo ní budete moci postavit nad vaší hlavní budovou Mothership Core, což není ani tak jednotka, jako spíše jakási obranná nadstavba, kterou se může pyšnit váš Nexus. Mothership Core můžete mít pouze jednu, takže važte dobře, nad kterou základnou ji postavíte. Mothership Core se může chlubit schopností Purify, kdy se z ní stane v podstatě obranná struktura, která střílí po nepřátelích. Další schopností je Mass Recall, tedy teleport skupiny jednotek z bojiště přímo k hlavní budově, u které je Mothership Core. Kdyby se vám ale po klasické letecké Mothership stýskalo, můžete si ji z Mothership Core udělat. Nemůžete mít ale zároveň obě věci, takže volba je na vás.

Dalším členem do Protosské party je Oracle, vzdušný caster a prudič specialista. Oracle má totiž schopnost Entomb, kdy uvrhne na všechny minerály v jedné nepřátelské základě štít, který dělníkům znemožňuje těžbu. Štít má i životy, takže jej můžete zničit. I tak vás ale zbrzdí a je to práce navíc. Další šikovnou vychytávkou Oracle je Cloak Field, nebo-li zneviditelnění. Jednotek i budov. Kdekoliv, kdykoliv. Lahůdka.

A jako by to nestačilo, přibude Protossům ještě Tempest. Vzdušná loď, která bude mít snad nejdelší dostřel z celé hry - 22. Tempest je pomalý, střílí pomalu a je hrozně drahý, ale má extrémní dostřel a sílu.

Od Protossů ale k Terranům. Těm ke klasickému Hellionovi přibyl ještě tzv. Battle Hellion, tedy možnost transformovat Helliona v robota s plamenomety. Ty sice nebudou mít kdovíjaký dostřel, ale zase jeden plamenomet osmaží několik protivníků najednou. Taky už cítíte ty grilované Zerglingy?

Dalším Terranským robotem bude Warhound, který je vybaven raketomety a je jako šitý na míru proti mechanickým jednotkám. Ideální na většinu jednotek Protossů, nebo proti Terranům. Na Zergy s Warhoundem asi moc nechoďte.

Terrani se dočkají také nové miny Widow Mine, která se šikovně zahrabe a bude útočit nejen na pozemní cíle, ale také na vzdušné. Mina však neexploduje hned, až za pár vteřin. Rádius výbuchu je ale velký, takže kdo si počká, ten se dočká.

Ale dost bylo Terranů, teď už k mým oblíbeným biologickým mazlíčkům. Zergové dostanou snad nejzajímavější posily, které začínají Swarm Hostem. To je vám taková malá potvůrka, která sama o sobě nic nedělá. Jak se ale zahrabe do země, začne zcela zdarma a zcela automaticky produkovat nekonečné množství Locustů. Malých mršek, které vás nic nestojí a sami od sebe útočí na nepřítele. Co víc si přát? Dokud vám nepřítel nezničí samotného Swarm Hosta, Locustů se nezbavíte.

Teď se ale ze země vyhrabeme a mrkneme se do vzduchu. Tam přibude Viper. Ten sám o sobě neútočí, ale to, co dokáže, zamává s obranou a útokem jakékoliv armády. Viper totiž dokáže pomocí schopnosti Abduct přitáhnout jakoukoliv jednotku z jejího bezpečného místečka rovnou do roje Zergů. Takže Terrani budou mít se svými Siege Tanky útrum. Stejně tak Colossové, kteří se vždycky schovávají vzadu. Jako by to nestačilo, Viper bude moct kouzlit také Blinding Cloud - obláček zeleného sajrajtu, který nepřátelským jednotkám výrazně zmenší dostřel.

Pěkného vylepšení se dočká také velký Ultralisk. Ten se teď bude moci pomocí schopnosti Burrow Charge zahrabat, pod zemí se podhrabat k nepříteli a rychle na něj ze země vyskočit. Je to o dost rychlejší, než ke skupince mariňáků pochodovat po svých. Ultralisk zmizí do země a v mžiku se najednou objeví přímo před mariňáky. A cáry masa a brnění lítají na všechny strany.

Samozřejmě to ještě neznamená, že tyhle jednotky s těmito schopnostmi budou ve finální hře. Blizzard se nebojí upravovat nebo klidně vyhazovat jednotky i na základě bety, takže nezbývá než počkat, co se v praxi osvědčí. A po vydání pak určitě přijde klasické štace ladění všech drobností skrze patche. Za sebe můžu ale říct, že se na Vipera už nemůžu dočkat. Láska na první pohled!

A teď se na všechnu tu novou parádu můžete podívat v prvním Heart of the Swarm Battle Reportu, který pro Blizzard spolukomentuje Sean Day[9] Plott:

Nejnovější články