Mount & Blade II: Bannerlord přidá k obléhání oheň a možnost průlomu hradeb
zdroj: tisková zpráva

Mount & Blade II: Bannerlord přidá k obléhání oheň a možnost průlomu hradeb

11. 7. 2016 15:50 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Když jsme naposledy rozebírali Mount & Blade II: Bannerlord, bylo to v kontextu videa z E3, kde bylo ukázané obléhání (viz článek). Pár věcí z jinak skvělé ukázky bylo nejasných a tvůrci z Taleworlds na ně promptně odpověděli v novém blogu na oficiálních stránkách. Specifikovali, co vše půjde z hradeb zničit, představili nový typ poškození a přidali klíčovou informaci o cizích lordech.

První otázka se týká toho, co vše půjde s obléhacími stroji v bitvě ničit. Rozhodně nepůjde vše, protože tvůrci se chtěli zaměřit na samotný proces zteče hradeb nebo útoku na bránu s beranidlem a nechtěli, aby se hra zvrhla ve zdlouhavé bombardování, kdy z dálky rozdrtíte katapulty na prach veškerou obrannou zástavbu. Zničitelné tedy budou veškeré obléhací a obranné stroje, cimbuří, za kterým se kryjí vojáci a stroje a také dvě dřevěné brány, které vedou na nádvoří (jen pozor na prostor barbakánu, kde vás mohou obránci zmasakrovat než druhou bránu zničíte).

Na strategické mapě, kde vidíte mapu světa s městy ale půjde s dostatkem času vytvořit v hradbě průlom, kterým půjde projít bez nutnosti dobývat bránu nebo ztékat zeď. Nicméně, to zabere čas, ostatně jako vše kolem obléhání. Na začátku obléhání totiž dostanete zdarma jen žebříky, veškeré další stroje musíte nechat vyrobit. Beranidlo, katapulty i balisty budou něco stát a nejnáročnější pak jsou obléhací věže, díky niž ale můžete nejsnadněji dostat svou těžkou pěchotu na hradby bez dalších ztrát od lučištníků.

zdroj: Archiv

Tvůrci v Bannerlordu představí i nový typ poškození – oheň, který se přidá k sečnému a bodnému z předchozích her. S další časovou investicí můžete vyrobit mangonely a balisty, které metají ohnivé šípy a nebo nádoby s hořícím olejem. Ty mohou také vrhat obránci hradu, přičemž po dopadu se nádoba s olejem rozlétne a oheň zasáhne hned několik vojáků. Oheň bude účinný proti dřevu, lidem a koním.

Důležité je, že se vývojáři snaží vytvořit hrady co nejvěrnější historickým hradům. Sice občas museli přistoupit na kompromis, ale architektura odpovídá dobové stavbě hradů, takže věže vystupující z hradeb kryjí dané úseky, aby nevzniklo slepé místo, jsou plné střílen, aby mohli obránci mít odkud pálit a vrchol hradeb kryje cimbuří. Obránci mají být ve výrazné výhodě a dobývání hradu má být oříšek, který vyřešíte s přesilou a dobrou taktikou.

Co se týče samotného videa, potvrdilo se, že zvuky známé z předchozích her jsou jen placeholdery a budou včas nahrazeny novými. Zajímavé je, že ke konci videa jsou vidět ustupující obránci, kteří se kryjí před vašimi lučištníky štíty. Obléhání totiž opět bude mít druhou fázi, dobývání vnitřní tvrze a AI se bude snažit po jasném pádu hradeb stáhnout vojáky, abych jich v druhé fázi bránilo víc. Nakonec odhalili tvůrci ještě jednu věc. Stejně jako hráč, i cizí lordi budou moci mít společníky. Ti mu budou přidávat svoje statistiky, stejně jako ti vaši a samozřejmě se k němu připojí i v boji a budou levelovat.

Pro bitvy je to výrazná změna, protože kdo hrál Warband déle, ví, že vaše skupinka společníků, na vysokém levelu, zakutá v těžkých zbrojích, tvořila páteř vašich sil, které se sotva vyrovnaly elitní jednotky. Teď něco takového zvládnou asi i společníci nepřátelských lordů. Bude zajímavé potkávat se na bojišti zas a znovu s určitými tvářemi. Hádám, že si po čase zapamatuji, že nepřítel má po svém boku třeba zdatného sekerníka, skvělého lučištníka apod. Opět to dodá bitvám punc unikátnosti a celé hře osobitost.

zdroj: Archiv

Nejnovější články