Metal Gear Solid 4 a Silent Hill na GC show Konami
zdroj: Konami

Metal Gear Solid 4 a Silent Hill na GC show Konami

28. 8. 2007 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Hideo Kojima představil bossy v podobě žen, které hrůzy války proměnily do kybernetických monster. + SILENT HILL PSP

Japonský vývojář a vydavatel Konami se veletrhu v Lipsku zúčastnil ve velkém stylu. Aby také ne, když jejich Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots je spolu s Killzone 2 nejočekávanější exkluzivní hrou pro Playstation 3. Prezentaci hratelné ukázky z letošní E3 a zbrusu nového traileru si vzal na starost sám tvůrce série, Hideo Kojima. Ten vystupoval v pravidelných intervalech na hlavním pódiu Konami a ve stylovém uzavřeném sále, na který se čekaly dlouhé fronty. Vrcholem měla být slibovaná možnost zahrát si MGS4, ovšem z celkových 20 míst uzmulo 15 zahraničních VIP novinářů a pro zbylých pět "vstupenek" hodil Kojima do davu, ať se o ně porve, v čemž jsem bohužel nebyl úspěšný.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nový trailer byl doprovázen ještě dvojicí dalších videí. První z nich připomnělo všechny bossy z minulých dílů MGS (jednotky Foxhound, Dead Cell a Cobras). Fanoušci vědí, že právě unikátní design bossů po stránce příběhové i hratelnostní je jednou z výjimečných vlastností série. Následně onen pětiminutový trailer představil bossy z MGS4. Jejich jednotka se jmenuje „Beauty and the Beast unit“, nebo zkráceně „Beasts“. Tvoří ji čtveřice žen, které hrůzy války (traumata, zranění) a nové vojenské technologie proměnily k nepoznání do podoby kybernetických monster. Konkrétně jde o Laughing Octopus (vyzbrojenou silnými chapadly jako doktor Octopus ze Spider-mana nebo jako Solidus z MGS2), Raging Raven (oplývá dvojící křídel a vrhá se z nebe střemhlav na vojáky), Howling Wolf (neskutečně silnou kočkovitou šelmu, v traileru zvedající buldozer) a Screaming Mantis (levitující loutkářku velmi podobnou Psycho Mantisovi z prvního MGS, schopnou ovládat nepřátele). Vřele doporučuji shlédnutí traileru, ve kterém tahle podařená čtveřice divoce vyvraždí celou vojenskou jednotku nepřátel:

zdroj: Archiv


Metal Gear Solid 4 GC trailer (direct-feed) - stažitelná verze (106 MB, 1280x720)

Podle Kojimy měly tyto postavy vystupovat již v MGS3, ale nakonec už se tam nevešly. Bez zajímavosti není, že jako modely pro čtveřici bossů Kojima použil skutečné modelky Scarlett Chorvat, Mieko Rye a Lyndall Narcis plus DJku Yumi Kikuchi (třetí video na show obsahovalo právě dokument o tom, jak tyto slečny ve filmovém studiu digitalizovali). Kojima doslova tvrdil, že cestoval po světě a hledal ty nejhezčí ženy pro tuto roli. Můžeme tedy podle všeho čekat, že si bossové sundají během hry masky a nebo je dokonce uvidíme ještě před proměnou do kybernetických monster. Dle mého názoru ovšem ve hře bude bossů více, tím spíše že budeme cestovat po bojištích napříč světem. Minimálně můžeme určitě počítat s Vampem a Ocelotem-Liquidem.

Druhou úspěšnou ságou pod křídly Konami je Silent Hill. Vedle pátého dílu, kterému se věnujeme v samostatném preview, byl na GC přítomen prequel s podtitulem Origins pro PSP a to v hratelné podobě volně dostupné pro veřejnost. Ve hře se v roli řidiče náklaďáku postavíte svým nočním můrám a dvojí realitě prokletého města, nicméně z hlediska příběhu je zřejmě pro fanoušky hlavní doba, kdy se tak stane. Díky návratu do města před událostmi prvního dílu se setkáte s oblíbenými, dnes již kultovními postavami: prokletou dívenkou Alessou, její matkou a hlavně: s nádhernou sestřičkou Lisou. Mezi normální a temnou verzí reality se tentokrát budete přesouvat za pomoci zrcadel, což bohužel poněkud ubírá na překvapivých změnách prostředí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Během krátké chvíle, která mi na test Silent Hill: Origins zbyla, jsem musel ocenit především grafické zpracování. Hra dokonce obsahuje real-time self-shadowing, tedy reálně propočítávané pohyby stínů, vrhaných dynamicky všemi předměty, na které ve tmě dopadne světlo vaší svítilny. To je na PSP opravdu výkon. Jinak připomíná ze všech dílů nejvíce jedničku, což je vzhledem k době, do které je zasazená, logické. Hratelnost je obohacena o možnost zabarikádovat dveře nábytkem nebo se bít s nepřáteli holýma rukama (zbraně se opotřebovávají a po čase rozpadají, takže pěsti občas přijdou vhod). Možnost uzamknout nepřítele konečně odstraní občasné nepřehledné máchání na všechny strany, známé z minulých dílů. Celkově ve mně hra zanechala dojem že půjde o plnohodnotný díl série, který zřejmě navíc odpoví na některé z nejstarších nedořešených otázek. Nezbývá než se těšit na říjen!
zdroj: vlastní

mz

Nejnovější články