Max Payne
zdroj: tisková zpráva

Max Payne

9. 8. 2000 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Max Payne - previewAutor: DepiPublikováno: 9.srpna 2000Všichni hráči stále čekají na...


Max Payne - preview

Autor: Depi
Publikováno: 9.srpna 2000

Všichni hráči stále čekají na nějakou další velkou věc, jakou byl Half-Life. Hru, která by posunula hranice originality a hratelnosti zase o nějaký ten kus dále. Vzhledem k tomu, že v tomto roce již několik her s nadějnými vyhlídkami bylo vydáno a nebo ve zbytku roku ještě vydáno bude, vypadá to že mi zákazníci se můžeme jen a jen radovat. A ačkoliv ne každý titul naše očekávání naplnil, můžeme si být téměř jisti, že Max Payne bude pro nás pro všechny znamenat spoustu skvělé zábavy..

Umím Kung-Fu!
A tihle chlapíci teda umějí vytvořit hru. Max Payne je vyvíjen společnostmi Remedy Entertainment a 3D Realms. Ačkoliv Remedy ještě v herním světě moc neznamenají, byli to právě oni, kdo vytvářel všechny technologie, editory, náčrty, zvuky, příběh atd. 3D Realms pomohli s obsahem a doladěním hratelnosti. A jelikož lidé z 3D Realms jsou již dostatečně známí ve světě akčních stříleček (Duke Nukem 3D, Shadow Warrior), můžeme si být jisti, že ve hře bude mnoho zajímavých akcí.

A jak to vlastně vypadá? Jen si představte hru z pohledu třetí osoby s akčními sekvencemi, ve které jakoby Remedy vzdávali hold filmům Johna Woo a tvůrcům Matrixu. Ano, skutečně to vypadá moc dobře.

Max Payne
Jádrem každé hry je bezpochyby hlavní hrdina a mnoho her už ztroskotalo na neschopnosti představit a vytvořit dostatečně zajímavou a charismatickou postavu pro takovou roli. Duke Nukem je bez debat příkladem úspěšné postavy, stejně jako Gordon Freeman. Na druhé straně, Blade ze hry SIN byl naopak naprostým selháním.

Co nám tedy Remedy nabízejí? Max Payne je tajný policista, který pátrá po nové smrtelně nebezpečné droze, která se objevila v ulicích během jedné z nejhorších zim v posledních letech. A jelikož přišel o rodinu díky maníkům, kteří byli pod vlivem této drogy, má na celém případu eminentní zájem. Ale nakonec je zatlačen do ústraní, jelikož je falešně obviněn z vraždy svého šéfa.

A zase se jde hlavou proti zdi, nemá co ztratit, nikomu nevěří a v této chvíli to prostě není člověk kterému byste chtěli zkřížit cestu. Tématem příběhu je zejména pomsta a hledání odpovědí osamělým jedincem. Během hry se ve sportovní kožené bundě, tričku, tmavých kalhotách a kožených botách musíte vyhýbat nepřátelské NYPD (policii) i newyorské mafii, zatímco skládáte střípky v lineárně se odvíjejícím příběhu. A stejně jako náš milovaný Duke Nukem i Max provází dění kolem sebe všelijakým vtipným i drsným komentářem.

New York City
Z toho co jsem zatím měl možnost vidět, vás můžu ubezpečit, že realita New York City je dotažená na maximum. Ale obraz často řekne více než tisíce slov a tak se raději mrkněte na screeshoty, které jsou myslím dost výmluvné. Z Noir filmů se do hry dostávají noční scenérie New Yorku, jako jsou uličky plné graffiti kreseb, či šváby lezoucí hotelovým pokojem a je těžké uvěřit, že se na něco tak ošklivého dá tak dobře koukat.. Rovněž zde budou lokality z oblasti mrakodrapů, i když mírně upravené. Takže základy, jak se zdá, jsou již postaveny.

Ale jak tito Finové dokázali tak dokonale zachytit tu pravou atmosféru amerického velkoměsta? Jak to vypadá, neváhali jít do extrémů a přímo osobně navštívili rozvaliny a jiné polozničené budovy v Harlemu, či Queensu a to za doprovodu několika bývalých policistů, kteří jim dělali bodyguardy. Zkuste se podívat na jejich oficiální internetové stránky, kde se dočtete například o jejich putování skrz "Big Applem".

Engine trochu do hloubky

Máme tu tedy solidní příběh, zajímavého kvalitního hrdinu, ale jaká je vůbec hratelnost? Bohužel pro nás novináře, drží Remedy vše maximálně v tajnosti, stejně jako 3D Realms v případě Duke Nukem Forever, ale z toho co doposud bylo zveřejněno vypadá vše opravdu velmi dobře. MAX-FX je engine zodpovědný za všechno, co ve hře uvidíte. A že se bude na co koukat. Engine vypadá opravdu skvěle a přináší několik inovačních technologií:

Skeletonová animace znamená, že postava ve hře se skládá z jakýchsi animovaných „kostí“, na které je natažena textura kůže. Jak nám Petri Järvilechto, vedoucí projektu Max Payne, vysvětlil, tak kůže se transformuje podle pohybu postavy. Takže to pro nás znamená ještě dokonalejší chování takových věcí jako jsou pohybující se šaty, či výrazy tváře. Uvidíme jak zajímavě bude vše vypadat ve hře, až budete uhýbat skokem či překulením před letícími kulkami. Hráči s high-end systémy si tedy opravdu užijí dokonalých animací, ale to neznamená že ti s těmi slabšími počítači budou o tuto hru ošizeni. Naopak, hra se přizpůsobí výkonu vašeho počítače, takže za cenu určitého snížení kvality si bude moci většina hráčů tuto hru zkusit.

Fororealistické osvětlení je zase metoda začlenění světla do hry pomocí které se dosahuje opravdu nádherně vypadajícího osvětlení v temných lokacích. Na druhé straně tato metoda skutečně značným způsobem zaměstnává procesor a tak může výkon trochu ztrácet.

Budete to prožívat...

Řekněte sbojem všem vetřelcům, mutantům a jim podobným. V Max Payne budou vašimi společníky graffiti, neonové reklamy, policie, vozidla a v neposlední řadě také slušná sbírka zbraní vytvořených podle skutečných modelů z celého světa. Každá zbraň bude jedinečná a engine bude vypočítávat dráhu každého projektilu. Jak budete ve hře pobíhat s brokovnicí, tak uvidíte, jak si každá kulka razí cestu k padouchovi, který se stal terčem vaší pomsty. Navíc se bude projektil od některých povrchů odrážet a některými naopak proletí, stejně jako ve skutečnosti. Zbraně budou samozřejmě realisticky animované. Tak co, už jste nažhaveni? :)

Filmové zpracování dostává hru s konečnou platností mimo jakoukoliv konkurenci. Ve všech zajímavých situacích se změní úhel nebo rychlost kamery a tím vám nabídne lepší pohled na celou akci. Stejně tak se kamera přemístí za hráče ve chvílích, kdy Max míří apod. A takových věcí je tam mnohem víc. Očekává se, že bude také využívána kamera stejným způsobem, jako ve známých scénách "bullet-time" ve filmu Matrix. Zde zbývá jen doufat, že to tvůrci nepřeženou, aby to nebylo spíše na škodu, než k užitku. Pokud však tvůrci udrží tu správnou míru, tak by se mohlo jednat o velmi zajímavý prvek, který hru určitě učiní zajímavější.

Hra využívá jen rozhraní DirectX a žádný softwarový mod. Vše je plně optimalizováno pro všechny hlavní hardwarové trendy, dokonce i využívá vychytávky jako T&L známých zejména z karet s GeForce chipsetem. Zůstává ale ještě mnoho otázek nezodpovězeno. Kolik toho hlavní hrdina unese? Jak se budou chovat protivníci? Jak bude zranění ovlivňovat pohyb hráče. A další.

Balík editačních nástrojů

Max Payne bude prodáván s mnoha nástroji, které budou pomáhat hráčům vytvořit další nové kapitoly v Maxově životě. Jedná se o MaxED, ParticleFX a ActorFX.

MaxED je level editor s jednoduchým používáním, s WYSIWYG a s mocnými editačními schopnostmi. ParticleFX umožňuje hráči editovat časové generátory pro kouř, oheň, výbuchy apod. ActorFX zase dává uživateli do ruky nástroje pro vytvoření postavy podle sebe změnou oblečení, účesu, kůže apod.

Takže všichni tvůrci různých módů si určitě nemají na co stěžovat. S takovými nástroji bude dokonce tvořit prakticky každý. Jak opět vysvětluje Petri: „Chceme dát hráčům možnost si modifikovat hru dle libosti. A aby to navíc mohli dělat intuitivně a ne se učit nějaký vnitřní jazyk hry. Vydáním editorů nabídneme hráčům stejné nástroje, kterými jsme hru tvořili my". Stejně tak jim chce pomoci vydáním všech dokumentací k těmto editorům.

Šance pro multiplayer?

Remedy uvádí na svých oficiálních stránkách, že hra nebude tento mod obsahovat. To je sice možná pro mnohé děsivá zpráva, ale máto logické opodstatnění. V době, kdy kamery umožňují změny úhlů a zpomalení záběrů, jak by to pak mohlo fungovat v multiplayer aréně?
Je dobré vidět, že se někdo soustředí zase po čase na hru pro jednoho hráče a po Q3A a Unreal Tournamentu se jedná o příjemnou změnu.

Nezbývá tedy než doufat, aby hra ukázala, zda-li se naděje do ní vkládané se naplní. A kdy to bude? Bohužel Remedy převzali známé heslo od 3D Realms „Až to bude hotové" (When its done), takže od nich se žádný termín zatím nedočkáme. Ale podle toho co již bylo k vidění, by to nemuselo být za dlouho, i když asi ne dříve než na jaře 2001.

Walrusez & Depi



Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Zvětšit

Nejnovější články