Hraní kooperace vám ve Far Cry 4 přeruší průběh příběhové mise
zdroj: tisková zpráva

Hraní kooperace vám ve Far Cry 4 přeruší průběh příběhové mise

12. 6. 2014 12:52 | Preview | autor: Adam Homola |

Multiplayer má být v chystaném Far Cry 4 robustní, ale na jeho plné odhalení si musíme ještě počkat. Vývojáři na E3 mluví zatím jen a pouze o kooperativním režimu s názvem Guns for Hire. Přitom nejde ani tak o separátní mód, jako o jinou formu hraní v existujícím prostředí. Guns for Hire bude fungovat na bázi drop-in drop-out, takže do vaší hry se může kdykoliv připojit některý z vašich kamarádů, pokud jim to dovolíte.

V tu chvíli se pozastaví všechny rozjeté příběhové mise týkající se hlavní dějové linie a do popředí naopak postoupí mise relevantní pro kooperaci. Zabírání stanovišť, útoky na osady apod. Nemusíte se tak bát, že by vám neposlušný kamarád sabotoval důležitou příběhovou misi, zabil klíčovou postavu, nebo udělal nějakou podobnou neplechu.

Kooperativní mise budou důležité a budou mít v rámci světa svůj význam - hraje se totiž ve světě, kde se pohybujete i v singleplayerové kampani. Kvůli kooperaci se nemusíte ze singleplayeru odpojovat, chodit do hlavního menu a tam spouštět separátní režim. Na žádný alternativní vesmír se tady nehraje, všechno jede v jednom prostředí a v jednom světě. PlayStation 3 a PlayStation 4 verze hry navíc podporují možnost přizvat k hraní kooperace do Far Cry 4 vaše přátele z PlayStation Network i za předpokladu, že hru vůbec nevlastní!

Nepříliš kvalitní video, na jehož začátku je kratičká jízda na slonovi

Vedle kooperativního režimu se kreativní šéf vývoje Alex Hutchinson pro PC Gamer rozpovídal také o slonech. O nich jsme poprvé slyšeli z různých úniků ještě před oznámením a na hlavním videu z tiskové konference Ubisoftu jsme je viděli v akci. Podle všeho budou moct udělat pořádnou paseku, ale zároveň vám mohou posloužit jako dopravní prostředek. Pokud nebude poblíž nějaké vozidlo, můžete naskočit na slona.

Slon bude navíc užitečný i v kooperaci, protože může sloužit jako beranidlo. To jsme viděli už na prvním videu a schytaly to nejen dveře, ale i jeep. A spousta nepřátelských vojáků - jak se slon utrhne ze řetězu, je lepší klidit se z cesty. Naprosto regulérní taktikou může být i jízda na slonovi do nějaké pevnosti, následné sesednutí a ponechání nepřátel osudu pod tlapami rozzuřeného kolosu.

zdroj: Archiv

V souvislosti se zvířaty a nejen s nimi ještě Alex Hutchinson potvrdil jednu věc. Ve Far Cry 4 bude mít umělá inteligence úplně stejné možnosti jako vy. Cokoliv, co může udělat hráč, může udělat i NPC. Jak to budou využívat nepřátelé uvidíme, ale u zvířat to například znamená, že už vám neprojde prosté vyskočení na nějakou skalku a střílení bezradných tygrů, jejichž AI rutina jim nedovoluje nic jiného, než se pod skalkou zmateně motat. Tady za vámi tygr hned vyskočí, čemuž vy se musíte velice rychle přizpůsobit.

A jak to bude s dalším multiplayerem? Novými zvířaty? Příběhem? Bohužel, Ubisoft má jasně nalajnované, o čem kdy mluvit, a tak musí pro tuto chvíli stačit informace o kooperaci a slonech.

Všeho ostatního se dočkáme v postupných dávkách v průběhu následujících měsíců. Far Cry 4 vyjde 21. listopadu tohoto roku na PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 a Xbox One.

Nejnovější články